Παρασκευή 19 Δεκέμβρη 1997
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 24
ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
Προσωπικές περιπέτειες...

"Διαλύοντας τον Χάρι"

Ακόμη μια φορά σκηνοθέτης και πρωταγωνιστής και στη νέα του ταινία ο Γούντι Αλεν,βγάζει ξανά τον εαυτό του στην οθόνη, για να μοιραστεί με τους φίλους του την προσωπική του "περιπέτεια". Για το σκοπό αυτό επινοεί το χαρακτήρα ενός συγγραφέα, που κατά σύμπτωση ζει κι αυτός στη Νέα Υόρκη και έχει την ίδια "μέση" ηλικία με τον ίδιο, του δίνει το όνομα Χάρι, τον βάζει μπροστά στο φακό και, στο δίωρο της ταινίας, τον διαλύει ή ακριβέστερα τον αποδομεί. Παραμονές μιας τιμητικής εκδήλωσης για το έργο του στο κολέγιο, από το οποίο κάποτε τον είχαν διώξει, ο Χάρι βρίσκεται σε μια δύσκολη προσωπική στιγμή. Το παρελθόν του ολόκληρο επανέρχεται και του ζητά το λόγο για τη μεταχείριση που του επιφύλαξε στις σελίδες των βιβλίων του, που φυσικά έχουν αυτοβιογραφικό χαρακτήρα. Οι άνθρωποι της ζωής του και, ιδιαίτερα, οι γυναίκες της ζωής του εμφανίζονται μπροστά του είτε με την πραγματική τους μορφή είτε ως λογοτεχνικές μετενσαρκώσεις και καθώς όλα είναι αλληλένδετα, κάθε τέτοια συνάντηση τον στέλνει στην επόμενη, κάθε περιστατικό του παρόντος τον οδηγεί στο παρελθόν, για να επανέλθει ξανά στον εαυτό του και να τον βρει ακόμη πιο μπλεγμένο από ό,τι πριν. Οι ήρωες των βιβλίων του εξωραϊζουν το συγγραφέα τους, όμως ταυτόχρονα τον παίρνουν από το χέρι και του δείχνουν τα "πρωτότυπά" τους, όλους αυτούς τους ανθρώπους μιας ζωής που τον απορρίπτουν, που δε θέλουν ούτε να τον βλέπουν ούτε να τον ξέρουν. Κι όσο για τη μόνη γυναίκα που τον αγαπά, μια νεαρή θαυμάστριά του, αυτή παντρεύεται έναν παλιό του φίλο. Κόλαση δηλαδή. Και τελικά, εκεί στην κόλαση θα φτάσει ο Χάρι για να βρει τη λύτρωση, ελευθερώνοντας τα αγαπημένα του πρόσωπα από εκεί που τα έχει ρίξει ο ίδιος, ύστερα από δεκαετίες συσσωρευμένης ψυχανάλυσης που έχουν φτιάξει μέσα του έναν κόσμο περίπλοκο και ξένο προς ό,τι είναι πραγματικό. Ντέμι Μουρ, Μπίλι Κρίσταλ, Κίρστι Αλεϊ, Τζούντι Ντέιβις και ένας... θολός Ρόμπιν Γουίλιαμς συμπράττουν σε αυτή τη λίγο σουρεαλιστική κωμωδία, τυπική στο προσωπικό είδος που έχει καθιερώσει ο δημιουργός της.

"Ο ψευταράς"

Πετυχημένος δικηγόρος ο Φλέτσερ Ριντ χρωστά την επαγγελματική του φήμη στη δεύτερης φύσης ικανότητά του να λέει ψέματα. Μια ικανότητα που, ενώ του εξασφαλίζει την πετυχημένη καριέρα, οδηγεί την οικογενειακή του ζωή στα πρόθυρα της διάλυσης. Ολα αυτά θα αλλάξουν στα γενέθλια του γιου του, που σβήνοντας τα πέντε κεράκια της τούρτας θα ευχηθεί για μια μέρα ο πατέρας του να μην μπορεί να πει ούτε ένα ψέμα. Η ευχή πιάνει και για 24 ώρες ο Φλέτσερ χάνει την περίφημη ικανότητά του. Κι ακόμη χειρότερα: Οσο κι αν προσπαθεί δεν μπορεί ούτε καν να σιωπήσει και η ωμή αλήθεια βγαίνει πέρα από κάθε δική του θέληση από το στόμα του. Επικίνδυνη μια τέτοια κατάσταση για την καριέρα, αλλά και για την προσωπική του ζωή. Ισως η τελική ολοκληρωτικά ευτυχής λύση αδυνατίζει κάπου το όλο εύρημα, όμως η ταινία έτσι κι αλλιώς υποστηρίζεται ουσιαστικά από την ερμηνεία του Τζιμ Κάρεϊ με το πληθωρικό κωμικό ταμπεραμέντο, που με αφθονία προσφέρεται από την αρχή ως το τέλος του φιλμ. Σκηνοθεσία: Τομ Σάντιακ.

"Μόνος στο σπίτι 3"

Σε σκηνοθεσία Ράγια Γκόσνελ η τρίτη ταινία της σειράς με έναν πιτσιρικά να κατατροπώνει μια ομάδα ξένων πρακτόρων, που προσπαθούν να του αποσπάσουν ένα μικροτσίπ που ανήκει στην αμερικανική αεροπορία, και το οποίο χάρη σε κάποια σύμπτωση έχει βρεθεί στην κατοχή του.

Αγης ΜΑΡΑΓΚΟΥΔΑΚΗΣ


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ