Τρίτη 30 Δεκέμβρη 1997
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 12
ΕΡΓΑΤΙΚΑ
Το πλοίο ήταν σάπιο ως το "κόκαλο"

Τα στοιχεία "δείχνουν" έναν προς έναν τους ενόχους, ενώ μετέωρη παραμένει η έκκληση του πρώην καπετάνιου του ΔΥΣΤΟΣ: "Να πάψουν να υπάρχουν ανθρώπινα κτήνη, που μπροστά στο δικό τους συμφέρον ακόμα και αυτός ο θάνατος τούς αφήνει αδιάφορους"

- Το πλοίο ΔΥΣΤΟΣ ήταν σάπιο "ως το κόκαλο" και υπερφορτωμένο.

- Η πλοιοκτήτρια εταιρία, με τα τεχνολογικά μέσα που διέθετε, μπορούσε να ξέρει ανά πάσα στιγμή πού βρίσκεται το πλοίο. Ωστόσο, δε βοήθησε για την έγκαιρη ανεύρεσή του και την ανεύρεση των ναυαγών.

- Επιχειρείται απόκρυψη στοιχείων, τόσο από την ίδια την πλοιοκτήτρια, όσο και από την ασφαλιστική εταιρία.

Αυτό αποδεικνύουν στοιχεία που έχουν έρθει μέχρι τώρα στο φως, μετά από επίπονες προσπάθειες των συγγενών των πνιγμένων, αλλά και της Πανελλήνιας Ενωσης Μηχανικών Εμπορικού Ναυτικού.Σύμφωνα με τα ίδια στοιχεία, τα οποία δεν έχουν διαψευστεί, βαρύτατες ευθύνες φέρουν, εκτός από την πλοιοκτήτρια εταιρία: Ο "Ελληνικός Νηογνώμονας", που διέθετε τα πιστοποιητικά αξιοπλοϊας του πλοίου. Ο υπουργός Εμπορικής Ναυτιλίας Στ. Σουμάκης,ο οποίος έσπευσε την επομένη του ναυαγίου να δηλώσει ότι φταίει ο νεκρός πλοίαρχος, αλλά και οι αρμόδιες υπηρεσίες του υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας,όπως ηΔιεύθυνση Ελέγχου Εμπορικών Πλοίων (ΔΕΕΠ).

Επιστολή - "βόμβα"

Στις 3 του περασμένου Απρίλη, η ΠΕΜΕΝ σε συνέντευξη Τύπου δίνει στη δημοσιότητα επιστολή - "βόμβα", για τα αίτια που οδήγησαν στο βυθό το τσιμεντάδικο πλοίο, η οποία έχει αποσταλεί στον Στ. Σουμάκη από τις 13 Φλεβάρη! Η επιστολή ανήκει σε πρώην πλοίαρχο της ΑΝΕ "Ηρακλής",ο οποίος είχε πλοιαρχεύσει το μοιραίο πλοίο επανειλημμένα. Τα στοιχεία που παραθέτει ο πλοίαρχος στην επιστολή του είναι σωστός "καταπέλτης". Τεκμηριώνουν ότι οι κύριοι υπαίτιοι για το τραγικό ναυάγιο είναι:

- Η πλοιοκτήτρια εταιρία, η εφοπλιστική ασυδοσία, η αφερέγγυα ιδιωτική εταιρία "Ελληνικός Νηογνώμονας", που είχαν την ευθύνη για την άθλια κατάσταση του πλοίου.

- Η πολιτική της κυβέρνησης και του υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας, που καλύπτει τις παράνομες ενέργειες των εφοπλιστών.

Αξίζει να υπενθυμίσουμε μερικές φράσεις - "κλειδιά" από αυτήν την επιστολή: "Ξεκινώ με τη γενική διατύπωση ότι το πλοίο ήταν ΣΑΠΙΟ και αυτό το αναλύω..."! "Τώρα, περιγραφή των διπύθμενων και των εντός αυτών ενισχύσεων. ΟΛΑ ΣΑΠΙΑ... Και επάνω σε αυτό το ΣΑΠΙΟ υπόβαθρο, πώς θέλατε να κρατηθούν τόσοι χιλιάδες τόνοι τσιμέντου;..."! "Κ. υπουργέ. Μην ακούτε για πιστοποιητικά και μετρήσεις πάχους ελασμάτων. Με το ανάλογο φακελάκι μπορεί να έχετε ό,τι πιστοποιητικό θέλετε..."! "Φαντάσματα δεν υπάρχουν, υπάρχει αιτία που το πλοίο ανατράπηκε και είμαι σίγουρος για τα αναγραφόμενά μου"...

Ο καπετάνιος αναφέρει ως εκδοχές του αναποδογυρίσματος του πλοίου την υποχώρηση των φθαρμένων ελασμάτων, τα σοβαρά προβλήματα ευστάθειας του πλοίου που προέκυψαν με τη μετασκευή του, τη μετατόπιση φορτίου.

Τόσο τα στοιχεία, όσο και η έκκληση του καπετάνιου: "να πάψουν να υπάρχουν ανθρώπινα κτήνη, που, μπροστά στα δικά τους συμφέροντα, ακόμα και αυτός ο θάνατος τούς αφήνει αδιάφορους",δε φαίνεται να συγκίνησαν τον υπουργό Ναυτιλίας, ο οποίος την ίδια μέρα εμφανίστηκε μπροστά στους δημοσιογράφους, όχι μόνο να δηλώνει "άγνοια" για την επιστολή (αν και από την ΠΕΜΕΝ προσκομίστηκε και η απόδειξη αποστολής της επιστολής), αλλά να ειρωνεύεται τους συνδικαλιστές ότι θα τους αναθέσει τη διοίκηση του υπουργείου... να εξυβρίζει την ΠΕΜΕΝ για "ανεύθυνες και άθλιες διαδικασίες"! Εφτασε, μάλιστα, στο σημείο να δηλώσει: "Ποιος ο λόγος να έρθει η επιστολή στο υπουργείο; Δεν μπορεί να απολογείται ο υπουργός. Δεν έχει πλέον καμιά συμμετοχή στην υπόθεση, από τη στιγμή που αυτή βρίσκεται στη Δικαιοσύνη. Εκεί να πάει να καταθέσει ο πλοίαρχος, αν είναι υπεύθυνος..."!

Στοιχείων συνέχεια... Στις 24 του περασμένου Οκτώβρη νέα στοιχεία έρχονται στο φως στο Μονομελές Πρωτοδικείο Πειραιά, κατά τη διάρκεια της εκδίκασης της αίτησης ασφαλιστικών μέτρων που κατέθεσαν εναντίον της πλοιοκτήτριας εταιρίας οι οικογένειες 6 πνιγμένων.

Τα στοιχεία κατατέθηκαν από τον τεχνικό σύμβουλο των οικογενειών Ιωάννη Αγγελάκη.Την εγκυρότητα των όσων ανέφερε ο Ι. Αγγελάκης αποδεικνύει, εκτός των άλλων, και το γεγονός ότι οι μάρτυρες υπεράσπισης της πλοιοκτήτριας εταιρίας και ο τεχνικός σύμβουλος της ασφαλιστικής εταιρίας του πλοίου, δεν κατόρθωσαν να τα ανατρέψουν! Ο τεχνικός σύμβουλος απέδειξε, με βάση τα έγγραφα για τη φόρτωση του πλοίου και με υπολογισμό των μόνιμων βαρών του, ότι το πλοίο ήταν υπερφορτωμένο.Σύμφωνα με τα ίδια έγγραφα, απέδειξε ότι βρέθηκαν και 100 τόνοι επιπλέον καυσίμων που δεν αναγράφονταν πουθενά, γεγονός που επιβεβαιώθηκε από τους μάρτυρες της εταιρίας!

Σημαντικό, επίσης, στοιχείο που κατέθεσε ήταν ότι κατά πάσα πιθανότητα ο πλοίαρχος του πλοίου δε γνώριζε πως το πλοίο ήταν υπερφορτωμένο και αυτό ο Ι. Αγγελάκης το στηρίζει στην υπογραφή του εγγράφου της φόρτωσης, η οποία συγκρινόμενη με άλλα υπογεγραμμένα έγγραφα δε μοιάζει με την υπογραφή του πλοιάρχου!

Απέδειξε ακόμα, με βάση τα έγγραφα του "Ελληνικού Νηογνώμονα" για τους ελέγχους που είχαν διενεργηθεί στο πλοίο, ότι ποτέ δεν ελέγχθηκε η βάση των τοιχωμάτων των κοιτών,που είχαν κατασκευαστεί όταν είχε γίνει η μετασκευή του πλοίου και σημείωσε ότι, με δεδομένο αυτό, δεν μπορεί να ισχυρίζεται κανείς ότι το πλοίο δεν είχε διάβρωση.

"Η βύθιση δεν έγινε αμέσως. Το πλοίο είχε πάρει μόνιμη κλίση, επειδή από την κατάρρευση των τοιχωμάτων μετατοπίστηκε το φορτίο",ανέφερε και στήριξε το συλλογισμό του, λέγοντας ότι βρέθηκαν τσιμέντα πριν τη δεξαμενή έρματος.

Στο δικαστήριο κατέθεσε επίσης και ένας τρίτος μηχανικός, που έχει ταξιδέψει πολλές φορές με πλοία της εταιρίας. Ηταν, μάλιστα, να ναυτολογηθεί στο ΔΥΣΤΟΣ λίγο πριν το μοιραίο ταξίδι του, όμως αρνήθηκε επειδή - όπως είπε- διαπίστωσε από προσωπικό του έλεγχο ότι ήταν σάπιοι ακόμα και οι νομείς - τα "κόκαλα", όπως είπε - του πλοίου. Οσον αφορά τον ισχυρισμό του κ. Μαύρου, προέδρου της εταιρίας, ότι δεν ήξερε πού βρισκόταν το πλοίο, ο μηχανικός ανέφερε ότι τα πλοία της εταιρίας έχουν εγκαταστημένο σταθμό απευθείας επικοινωνίας και ότι σε περίπτωση βλάβης, υπάρχει και διαμεσολαβητικός σταθμός που είναι εγκαταστημένος στο ρυμουλκό της εταιρίας"Φαέθων".

Κείμενα: Αθηνά ΖΥΜΑΡΗ


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ