Τρίτη 30 Δεκέμβρη 1997
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 12
ΕΡΓΑΤΙΚΑ
ΝΑΥΤΙΚΗ ΤΡΑΓΩΔΙΑ "ΔΥΣΤΟΣ"
Ξαναπνίγουν τους νεκρούς...

Ενα χρόνο μετά, το "χέρι του νόμου" δεν έχει αγγίξει τους ενόχους, παρά το πλήθος των στοιχείων, που μαρτυράνε ότι αυτό το έγκλημα ήταν προδιαγεγραμμένο

Μεσάνυχτα 28 Δεκέμβρη 1996. Το τσιμεντάδικο ΔΥΣΤΟΣ τουμπάρει ανοιχτά της Κύμης, "καταπίνοντας" 20 ανθρώπινες ψυχές. Δεκαεφτά μέλη του πληρώματος, δυο γυναίκες και ένα δεκάχρονο κορίτσι, που ήρθαν να προστεθούν στον ατέλειωτο κατάλογο των σκοτωμένων της εφοπλιστικής ασυδοσίας. Ενας χρόνος πέρασε από εκείνη τη μέρα, που το τρομερό έγκλημα της πλοιοκτήτριας εταιρίας ΑΓΕΤ - ΗΡΑΚΛΗΣ συγκλόνισε το πανελλήνιο και προχτές την Κυριακή 28 Δεκέμβρη 1997, οι συγγενείς και φίλοι των αδικοχαμένων, με δάκρυα στα μάτια τίμησαν τη μνήμη των νεκρών τους. Βρέθηκαν ξανά στην ίδια παραλία για να ρίξουν λίγα στεφάνια, με χαραγμένη στη μνήμη τη μακάβρια εικόνα, του τουμπαρισμένου πλοίου, ενώ την αγωνία που ζούσαν τότε, τώρα τη διαδέχτηκαν η οργή και η αγανάκτηση για τον άδικο πνιγμό τόσων ανθρώπων.

Ενας χρόνος πέρασε από το ναυάγιο και οι υπεύθυνοι παραμένουν μακριά από το χέρι του νόμου.Και αυτό, όταν τα στοιχεία που έχουν βγει μέχρι τώρα στο φως και καταδεικνύουν τους ενόχους, είναι συγκλονιστικά και αδιάψευστα. Είναι στοιχεία, που εκτός των άλλων, αποδεικνύουν ότι το βούλιαγμα του ΔΥΣΤΟΣ ήταν απλά θέμα χρόνου, ήταν προδιαγεγραμμένο!

Το χρονικό του εγκλήματος

Το ημερολόγιο του θαλάμου επιχειρήσεων του υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας αποτελεί το πρώτο στοιχείο που καταδεικνύει τους ενόχους.

Στις 10.12 τη νύχτα από σταθμό ΜΑS PALOMAS ελήφθη τέλεξ για εκπομπή σήματος κινδύνου από ΕΠΙΡΜΠ, για πλοίο χωρίς στίγμα και άλλα στοιχεία. Διαπιστώνεται ότι πρόκειται για το ΔΥΣΤΟΣ.

Στις 10.15 καταγράφεται τηλεφωνική επικοινωνία με τον κ. Μαύρο,εκπρόσωπο της πλοιοκτήτριας εταιρίας, ο οποίος ενημερώνει ότι το πλοίο είναι αγκυροβολημένο στη Σκιάθο! Το πλοίο, που είχε ήδη τουμπάρει ανοιχτά της Κύμης. Αλλωστε, η συσκευή ΕΠΙΡΜΠ στέλνει σήμα μόνο όταν έρθει σε επαφή με τη θάλασσα...

Στις 10.20 ενημερώθηκε το υπολιμεναρχείο Σκιάθου. Καλεί με το VHF το πλοίο και όπως ήταν φυσικό χωρίς αποτέλεσμα.

Στις 10.40 έρχεται νέο τέλεξ από MAS PALOMAS και δίνονται τα στίγματα του κινδύνου του πλοίου. Ενημερώνεται το Κεντρικό Λιμεναρχείο Χαλκίδας και ταυτόχρονα καλούνται αλιευτικά σκάφη να διενεργήσουν έρευνα στην περιοχή.

Στις 10.45 εκπρόσωπος της εταιρίας ενημερώνει ότι τελευταία επικοινωνία με το πλοίο ήταν στις 7 το απόγευμα και αυτό βρισκόταν μεταξύ Σκιάθου και Σκοπέλου!

Στις 00.38, δηλαδή πάνω από δύο ώρες μετά, στάλθηκε σήμα για έρευνες στις Λιμενικές Αρχές Κύμης, Χαλκίδας, Σκιάθου, Σκοπέλου. Ενημερώθηκε και το ΓΕΝ για συνδρομή, γεγονός όμως που το ΓΕΝ διέψευσε!

Στις 5.40 το πρωί το υπολιμεναρχείο Κύμης ανέφερε ότι ένα από τα οκτώ επαγγελματικά αλιευτικά, που διενεργούν έρευνες, εντόπισε ένα ναυαγό σε πνευστή σωσίβια σχεδία 4 μίλια ανοιχτά της Κύμης. Πρόκειται για τον δόκιμο πλοίαρχο Χρήστο Αναγνώστου, που είναι και ο μόνος που σώθηκε.

Στις 6.50 το πρωί το υπολιμεναρχείο Κύμης ανέφερε ότι το αλιευτικό "ΜΑΝΩΛΑΚΗΣ" εντόπισε το πλοίο αναποδογυρισμένο.

Από την επομένη του ναυαγίου δηλαδή την Κυριακή το πρωί μέχρι και την Τρίτη 31 Δεκέμβρη με σειρά συνεντεύξεων ο υπουργός Εμπορικής ΝαυτιλίαςΣταύρος Σουμάκης ξαναπνίγει τους νεκρούς! Χωρίς καμία έρευνα, χωρίς ακόμα να έχει καταθέσει και ο μοναδικός επιζών, σπεύδει να ρίξει τις ευθύνες στον πλοίαρχο που βρίσκεται μέσα στο λαμαρινένιο φέρετρο! Με σειρά επιστολών, το ίδιο προσπαθεί να... αποδείξει και η ΑΓΕΤ ΗΡΑΚΛΗΣ! Ομως μάταια.

Στις 2 του Γενάρη ανασύρεται το 17ο πτώμα, ενώ ήδη έχουν περάσει 7 μέρες από το τουμπάρισμα του πλοίου. Ακριβώς αυτή την ημέρα ο υπουργός Εμπορικής Ναυτιλίας, ο υπουργός Εθνικής Οικονομίας Γ. Παπαντωνίου και ο υφυπουργός Οικονομικών Γ. Δρυς υπογράφουν εγκριτική πράξη - δημοσιεύτηκε στην Εφημερίδα της Κυβέρνησης στις 17 Γενάρη 1997 - για τη μείωση του πληρώματος του πλοίου ΔΥΣΤΟΣ, για να αποδείξουν περίτρανα ακόμα μια φορά ότι η ναυτιλιακή πολιτική του ΠΑΣΟΚ συμπυκνώνεται σε τέσσερις λέξεις: "Ο, τι πουν οι εφοπλιστές"!Για να αποδείξουν ότι είναι μια πολιτική - "φονιάς" για τους ναυτεργάτες.


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ