Σάββατο 11 Απρίλη 1998
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 32
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
ΝΟΜΑΡΧΙΑ ΑΘΗΝΩΝ
Ασφυκτικό πλαίσιο, ψίχουλα για έργα

Το Νομαρχιακό Συμβούλιο έκανε ομόφωνα δεκτό ψήφισμα της "Νομαρχιακής Αγωνιστικής Συνεργασίας", στο οποίο σημειώνεται ότι η Νομαρχία πρέπει να διεκδικήσει τον πολιτικό της ρόλο για λύσεις σε όφελος των εργαζομένων

Την εκτίμηση πως οι τεράστιες ανάγκες της Νομαρχίας Αθηνών και των 2,5 περίπου εκατομμυρίων κατοίκων της, δεν μπορούν, με κανέναν τρόπο, να καλυφθούν από τα Νομαρχιακά Προγράμματα Δημοσίων Επενδύσεων (ΣΑΝΑ1 και ΣΑΝΑ2) διατύπωσε το Νομαρχιακό Συμβούλιο, στη συνεδρίασή του, όπου ψηφίστηκαν τα έργα - συνεχιζόμενα ή νέα - και τα αντίστοιχα κονδύλια που προβλέπουν τα παραπάνω προγράμματα. Η εκτίμηση αυτή, παράλληλα με τη διαπίστωση πως το Νομαρχιακό Συμβούλιο πρέπει να διεκδικήσει τον πολιτικό του ρόλο, τη συμμετοχή και διεκδίκηση, δηλαδή, λύσεων σε όφελος της ποιότητας ζωής του πολίτη και του εργαζόμενου, σημειώνεται σε ψήφισμα του σώματος, που πρότειναν οι σύμβουλοι της "Νομαρχιακής Αγωνιστικής Συνεργασίας", Σπ. Χαλβατζής και Χρήστος Λαζαρίδης και έγινε ομόφωνα δεκτό.

Στο ίδιο ψήφισμα, το Νομαρχιακό Συμβούλιο αναγνωρίζει το ασφυκτικό πλαίσιο στο οποίο καλείται να λειτουργήσει, καθώς τα κονδύλια για τα έργα που εντάσσονται στα προγράμματα αυτά είναι πενιχρά. "Αν προσθέσουμε και την πολιτική επιλεξιμότητα, το Νομαρχιακό Συμβούλιο δεν έχει καμία δυνατότητα προτάσεων και ενεργούς συμμετοχής στην κατάρτιση των προγραμμάτων αυτών", σημειώνεται στο ψήφισμα. Τέλος, το Νομαρχιακό Συμβούλιο, τονίζει την παντελή απουσία από τη ΣΑΝΑ2 πολιτιστικών και αθλητικών έργων, κάτι "που υποχρεωτικά οδηγεί στην ολοένα και πιο φθίνουσα πορεία του πολιτιστικού δείκτη της χώρας".

Πενιχρά κονδύλια

Το πρόγραμμα ΣΑΝΑ1 - χρηματοδοτείται από εθνικούς πόρους - που ψήφισε το Νομαρχιακό Συμβούλιο, περιλαμβάνει έργα ύψους 791 εκατομμυρίων δραχμών. Από αυτά, τα 21 είναι νέα έργα και τα υπόλοιπα συνεχιζόμενα, δηλαδή περιλαμβάνονται ήδη στο πρόγραμμα, αλλά δεν έχουν ολοκληρωθεί. Το όριο πληρωμών από το υπουργείο Εθνικής Οικονομίας, για το συγκεκριμένο πρόγραμμα, είναι μόλις 294 εκατομμύρια δραχμές, ποσό που δε φτάνει ούτε καν για ένα έργο μικρής εμβέλειας.

Για το πρόγραμμα ΣΑΝΑ2 - συγχρηματοδοτείται από εθνικούς και κοινοτικούς πόρους - το όριο πληρωμών, οι πιστώσεις δηλαδή που έχουν εγκριθεί, αγγίζουν μόλις τα 38,5 δισεκατομμύρια δραχμές για έξι χρόνια (1994 - 1999).

Να διεκδικήσουμε λύσεις σε αναπτυξιακή κατεύθυνση

"Είμαστε υποχρεωμένοι να πούμε ότι το Νομαρχιακό Συμβούλιο μένει θεατής στη διαδικασία κατάρτισης των ΣΑΝΑ1 και 2. Τα οικονομικά όρια πληρωμών των έργων και η επιλεξιμότητά αυτών, που επιτάσσει η Ευρωπαϊκή Ενωση προς την περιφέρεια, δημιουργούν ένα ασφυκτικό πλαίσιο", τόνισε χαρακτηριστικά στην ομιλία του, ο νομαρχιακός σύμβουλος της ΝΑΣ, Χρ. Λαζαρίδης.Συνεχίζοντας, τόνισε πως το ποσό που διατίθεται από τη ΣΑΝΑ1 είναι ευτελές. "Πρέπει να διεκδικήσουμε την ένταξη στο πρόγραμμα και άλλων έργων. Να διεκδικήσουμε συμμετοχή στον προγραμματισμό των έργων". Σ' ό,τι αφορά στη ΣΑΝΑ2 σημείωσε ότι δεν ανταποκρίνεται στις αναπτυξιακές ανάγκες της περιοχής. "Το όριο πληρωμών, ύψους 38,6 δισεκατομμυρίων δραχμών, για έξι χρόνια είναι πενιχρό. Αν προσθέσουμε και τα έργα που δεν έχουν επιλεγεί στα έξι αυτά χρόνια, οι πραγματικές ανάγκες της Νομαρχίας ξεπερνούν τα 150 δισεκατομμύρια δραχμές". Στη συνεδρίαση, από δημάρχους που παραβρέθηκαν, τέθηκε έντονα το ζήτημα της αντιπλημμυρικής θωράκισης της περιοχής και αποδόθηκαν ευθύνες στην ΕΥΔΑΠ. Παρεμβαίνοντας ο Σπ. Χαλβατζής,διευκρίνισε πως αυτό που πρέπει να επιδιωχτεί είναι η ανασυγκρότηση του Οργανισμού και η αξιοποίησή του ώστε να δώσει έργο και όχι η συμβολή στην υποβάθμισή και ιδιωτικοποίησή του, που ήδη επιχειρείται.

Χ. Δ.


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ