Παρασκευή 23 Οχτώβρη 1998
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 15
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
ΕΝΩΣΗ ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΩΝ ΕΤΑΙΡΙΩΝ ΕΛΛΑΔΑΣ
Προτείνουν μέτρα για τη μείωση τροχαίων δυστυχημάτων

Υπόμνημα προς τον υπουργό Μεταφορών Α. Μαντέλη έστειλε η Ενωση Ασφαλιστικών Εταιριών Ελλάδας, με το οποίο προτείνονται μια σειρά μέτρα στην κατεύθυνση - όπως αναφέρεται - της μείωσης των τροχαίων δυστυχημάτων. Αξίζει, πάντως, να σημειωθεί ότι - παρόλο που κανείς δεν έχει λόγο να αμφισβητήσει τα στοιχεία που παρατίθενται από την Ενωση - προκαλεί ερωτηματικά η δημοσιοποίηση του εν λόγω υπομνήματος, στο οποίο καταγράφεται αύξηση θανάτων από τροχαία. Και τα ερωτηματικά αφορούν τη σκοπιμότητα της δημοσιοποίησης σε μια περίοδο που τόση συζήτηση γίνεται για τον καθορισμό των ασφαλίστρων, τον τρόπο καταβολής και την προσπάθεια των εταιριών να βγάλουν "και από τη μύγα ξίγκι".

Σύμφωνα με το υπόμνημα, στην επταετία '89-'95 η Ελλάδα παρουσίασε αύξηση κατά 20% του αριθμού των θανατηφόρων τροχαίων ατυχημάτων, όταν στη συντριπτική πλειοψηφία των μελών της ΕΕ μειώθηκαν τα ατυχήματα μέχρι και 40%, εκτός από δύο μέλη στα οποία παρατηρήθηκε αύξηση κατά 1,2%. Μόνο μέσα στο 1997, σημειώνεται, στην Ελλάδα υπήρξαν 2.141 νεκροί, 4.359 βαριά τραυματισμένοι και 28.490 ελαφρά τραυματισμένοι. Μάλιστα, στο έγγραφό της η Ενωση δεν παραλείπει να αναφερθεί και στο κόστος για το κράτος από κάθε θάνατο που προέρχεται από τροχαίο. Ετσι, επικαλούμενη στοιχεία της ΕΕ, αναφέρει ότι το άμεσο κόστος στο οποίο περιλαμβάνονται οι δαπάνες απασχόλησης της Αστυνομίας και των υπηρεσιών πρώτων βοηθειών, οι επισκευές οχημάτων και η απολεσθείσα οικονομική παραγωγή ανέρχεται σε 1.000.000 ECU ή 337.000.000 δρχ.

Τα μέτρα που προτείνουν οι εταιρίες ως επείγοντα είναι: η έκδοση πιστοποιητικού επαγγελματικής ικανότητας για τους οδηγούς των μέσων μαζικής μεταφοράς, όπως σχολικών αυτοκινήτων, τουριστικών λεωφορείων, λεωφορείων αστικών και υπεραστικών συγκοινωνιών κλπ., να εξαρτάται από την προσκόμιση πιστοποιητικού ψυχοτεχνικής - ψυχολογικής αξιολόγησης. Επίσης, προτείνουν την υλοποίηση του άρθρου 13 του ΚΟΚ όπου προβλέπεται η δυνατότητα του υπουργού Μεταφορών και Επικοινωνιών να επιβάλει την επανεξέταση του κατόχου αδείας ικανότητας οδηγού αν ανακύψουν αμφιβολίες για την ικανότητά τους προς οδήγηση και η ιατρική τους επανεξέταση αν ανακύψουν αμφιβολίες για τη σωματική ή πνευματική τους κατάσταση. Στην περίπτωση αυτή θα αφαιρείται η άδεια οδήγησης, ο οδηγός θα παραπέμπεται για επανεξέταση και θα του αποδίδεται η άδεια αν κριθεί ικανός.

Μεταξύ άλλων, προτείνεται η ψυχοτεχνική αξιολόγηση ως μέρος της ιατρικής εξέτασης, στην οποία υποβάλλονται υποχρεωτικά κάθε τρία χρόνια οι οδηγοί άνω των 65 χρόνων. Τέλος, η Ενωση ζητά την εφαρμογή άρθρου του ΚΟΚ σύμφωνα με το οποίο τα μοτοποδήλατα και τα ρυμουλκούμενα πρέπει να είναι κατασκευασμένα και εξοπλισμένα έτσι ώστε να περιορίζεται σε περίπτωση ατυχήματος ο κίνδυνος τόσο για τους επιβαίνοντες όσο και για τους υπόλοιπους που χρησιμοποιούν τους δρόμους.


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ