Τετάρτη 11 Νοέμβρη 1998
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 19
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
ΙΧ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΑ
Τώρα φοβούνται έξαρση της κερδοσκοπίας

Η αλλαγή του τρόπου υπολογισμού της φορολογικής βάσης στα οχήματα ρίχνει λάδι στη φωτιά της κερδοσκοπίας, υποστηρίζουν αρμόδιοι παράγοντες

Εξαρση της κερδοσκοπίας στην αγορά αυτοκινήτων φοβούνται τώρα υπηρεσιακοί παράγοντες του υπουργείου Οικονομικών, μετά την απόφαση της κυβέρνησης να κάνει δεκτή την αξίωση των εισαγωγέων για αλλαγή του τρόπου καθορισμού της φορολογικής βάσης υπολογισμού του φόρου των αυτοκινήτων. Μέχρι τώρα η φορολογητέα αξία των ΙΧ προσδιοριζόταν με τιμοκαταλόγους του υπουργείου Οικονομικών, ενώ με βάση το νομοσχέδιο οι υπολογισμοί θα γίνονται με βάση τα παραστατικά που θα προσκομίζουν οι εισαγωγείς.

Από την πλευρά της, η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Οικονομικών, σε μία προσπάθεια συγκάλυψης και ελέγχου των αρνητικών εντυπώσεων που δημιουργήθηκαν από δηλώσεις των εισαγωγέων αυτοκινήτων, οι οποίοι έμμεσα πλην σαφώς προετοιμάζουν το έδαφος για αυξήσεις των τιμών των αυτοκινήτων, είχε χτες συνάντηση με αντιπροσωπεία των εισαγωγέων, προκειμένου να τους... συνετίσει. Ο υφυπουργός Οικονομικών Γ. Δρυς έκανε... έκκληση "να περάσουν οι μειώσεις των φόρων στις τσέπες του καταναλωτή", ενώ στη συνέχεια μίλησε για λήψη μέτρων "προάσπισης του δημοσίου συμφέροντος".

Σε δηλώσεις τους οι εισαγωγείς ανέφεραν ότι τον ερχόμενο Μάρτη θα γίνουν αυξήσεις των εργοστασιακών τιμών των αυτοκινήτων, αλλά αυτές θα είναι... μικρές, ίσες με το ύψος του πληθωρισμού της κατασκευάστριας χώρας. Παρά τις νουθεσίες του Γ. Παπαντωνίου, οι τελευταίοι αφήνουν ανοιχτά παράθυρα για να δικαιολογήσουν αυξήσεις. Οι ίδιοι στη συνέχεια έδωσαν τις δικές τους εκτιμήσεις για τις επιπτώσεις που θα υπάρξουν στις τιμές των αυτοκινήτων λόγω της μείωσης των φόρων. Οπως δήλωσαν στα αυτοκίνητα μικρού κυβισμού θα υπάρξουν μειώσεις τιμών από 150 χιλ. δραχμές μέχρι και 300 χιλ. δραχμές, στα αυτοκίνητα μεσαίου κυβισμού οι μειώσεις τιμών θα κυμανθούν μεταξύ 200 και 400 χιλ. δραχμών, ενώ στα αυτοκίνητα μεγάλου κυβισμού οι μειώσεις μπορεί να φτάσουν μέχρι και 1 εκατ. δραχμές.

Οι υπηρεσιακοί παράγοντες του υπουργείου Οικονομικών υποστηρίζουν πάντως ότι η αλλαγή του τρόπου υπολογισμού των φόρων στα οχήματα που εισάγονται στη χώρα ρίχνει λάδι στη φωτιά της κερδοσκοπίας και της φοροδιαφυγής. Οι ίδιοι παράγοντες είχαν εισηγηθεί προς την πολιτική ηγεσία να μην αλλάξει το καθεστώς προσδιορισμού της φορολογικής βάσης, αλλά... δεν εισακούστηκαν. Τώρα το υπουργείο θα πρέπει να βρει λύσεις ελέγχου των υποτιμολογήσεων, υποστηρίζουν οι ίδιοι παράγοντες με νόημα. Οπως σημειώνουν, ο προηγούμενος τρόπος υπολογισμού της φορολογικής βάσης ήταν ο αποφασιστικός μηχανισμός αποτροπής της γνωστής μεθόδου εισαγωγής ενός εμπορεύματος με πλαστά (υποτιμολογημένα ή υπερτιμολογημένα) παραστατικά. Τώρα το εμπόδιο αυτό, μετά τις επίμονες αιτιάσεις των εισαγωγέων, δεν υφίσταται με ό,τι αυτό συνεπάγεται.


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ