Κυριακή 7 Φλεβάρη 1999
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 21
ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
Γυναικείες μορφές γεμάτες αγάπη

Μελωδικές σκηνές γεμάτες αγάπη, απελπισία, πάθος και θάνατο, σκηνές ερωτικές, μουσικές, μοναδικές, εξαιρετικές είναι αυτές που θα παρουσιαστούν σήμερα από την εκπομπή "Νυχτερινά" του Αλέξη Κωστάλα. Αποσπάσματα από: "Μεγάλες σκηνές αγάπης από τις όπερες" του Τζιάκομο Πουτσίνι, από τη "Μαντάμ Μπατερφλάι",από την "Κόρη της Δύσης",τη "Μανόν Λεσκό",το "Μανδύα",την "Τόσκα" και την "Μποέμ",που μαγνητοσκοπήθηκαν στη Σκάλα του Μιλάνου, στην Αρένα της Βερόνας και στο Βασιλικό Θέατρο της Οπερας του Κόβεντν Γκάρντεν, με διευθυντές τους: Μαουρίτσιο Αρενα, Λαμπέρτο Γκαρντέλο. Τζιαναντρέα Γκαβατζένι, Ντανιέλ Ορέν, Νέλο Σάντι, Τζιουζέπε Σινόπολι. Οι γυναικείες μορφές του συνθέτη είναι γεμάτες αγνό αλλά απόλυτο πάθος, οι οποίες κατορθώνουν να ξεπεράσουν την ανδροκρατική κοινωνία στην οποία η γυναικεία αγάπη θεωρείται αμαρτία και πολλές φορές αυτήν την αγάπη την πληρώνουν με την ίδια τους τη ζωή, όπως γίνεται με την Τόσκα και την Μπατερφλάι. Ο Τζιάκομο Πουτσίνι (1858 - 1924) θα μπορούσε να θεωρηθεί ως διάδοχος του Βέρντι - αν μπορεί φυσικά να έχει μουσικούς "απογόνους" ο γίγας της Οπερας. Ομως, ο Πουτσίνι είτε είναι διάδοχος είτε όχι, είναι ένας από τους πιο αξιόλογους συνθέτες της εποχής του, ένας συνθέτης που θεωρούσε την όπερα ως "καθολικό έργο τέχνης", γι' αυτό και οι όπερές του χρειάζονται δυνατούς ερμηνευτές (τραγουδιστές - ηθοποιούς) με μεγάλη υποκριτική ευστροφία. Πάνω απ' όλα υπήρξε άνθρωπος του θεάτρου, τελειοκράτης, προικισμένος με μοναδική αίσθηση του σκηνικού χρόνου, απαράμιλλος τεχνίτης χορωδιακών σκηνών, αριστοτέχνης στους χαρακτήρες των ηρώων του και μελωδικός. Απίστευτα μελωδικός. Δραματικός, λυρικός εκφραστικός, αισθησιακός ήταν. Η προσωπική ζωή του Πουτσίνι δεν υπήρξε ευτυχισμένη. Η σύζυγος του, η Ελβίρα ήταν παθολογικά ζηλιάρα, μια γυναίκα που μέσα στην τρέλα της κατηγόρησε την Ντόρια Μανφρέντι, τη νεαρή υπηρεσία των Πουτσίνι για παράνομες σχέσεις με τον άνδρα της. Η νέα αυτοκτόνησε από απόγνωση, ο Πουτσίνι έφυγε από το σπίτι του που έμοιαζε με κόλαση, ο τύπος οργίαζε όταν η οικογένεια τής νέας ζήτησε νεκροψία και αποδείχτηκε ότι η κοπέλα είχε πεθάνει ανέγγιχτη!. Η Ελβίρα κατέρρευσε και ο έρημος συνθέτης από οίκτο και από αίσθηση του καθήκοντος αναγκάστηκε να επιστρέψει κοντά της να της συμπαρασταθεί. Το τελευταίο του έργο η αριστουργηματική: "Τουραντό" τοποθετημένο στην Κίνα της φαντασίας του, ο συνθέτης βαδίζει σε απάτητα μουσικά μονοπάτια και καταγράφει ένα άγριο παραμύθι σαδομαζοχισμού και μιας τρομερής θανάσιμης πάλης του άνδρα με τη γυναίκα, πάλης που θύμιζε την οικογενειακή του τραγωδία. Το μοναδικό αγνό και ανθρώπινο πρόσωπο σε όλη την ιστορία είναι η μικρή σκλάβα Λιου. Η Λιου, που δεν είναι άλλη από την τραγική, την αγνή Ντόρια Μανφρέντι. Ο Τζιάκομο Πουτσίνι πέθανε από καρκίνο του λάρυγγα. Για να είμαστε ακριβείς, η καρδιά του δεν άντεξε στη ραδιοθεραπεία στην οποία υποβλήθηκε μετά την επέμβαση που έκανε στις Βρυξέλλες τον Απρίλη του 1924. Η καρδιά του ανθρώπου δεν αντέχει σε όλες τις καταστάσεις. Αντίθετα, οι μουσικές συνθέσεις μιας μεγαλοφυϊας αντέχουν για πάντα. Από τη ΝΕΤ στις 00.15.

ΠΑΡΟΜΟΙΑ ΘΕΜΑΤΑ
Ενδιαφέρουσες κινηματογραφικές επιλογές (2012-06-26 00:00:00.0)
ΘΕΑΤΡΑ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ (2003-09-19 00:00:00.0)
ΑΤΙΤΛΟ (2001-12-22 00:00:00.0)
ΠΡΟΣΩΠΑ 22 ΔΕΚΕΜΒΡΗ (2000-12-22 00:00:00.0)
"Τουραντό" του Πουτσίνι (1996-12-22 00:00:00.0)
Μεγάλες στιγμές της όπερας (1995-02-09 00:00:00.0)

Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ