Κυριακή 21 Μάρτη 1999
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 24
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Θα τρέχει με... 20 χιλιόμετρα την ώρα!

Γιατί όμως βιάζεται η κυβέρνηση να λειτουργήσει, έστω και κολοβό, το μετρό της Αθήνας μέχρι το Δεκέμβρη του 1999;

Οφείλεται άραγε αυτό μόνο στο γεγονός ότι θέλει να το εκμεταλλευτεί ως ένα από τα προεκλογικά της χαρτιά;

Οχι μόνο και κυρίως όχι γι' αυτό. Την κυβέρνηση, σύμφωνα με πληροφορίες, έχει πιάσει πανικός επειδή, με βάση τους κοινοτικούς κανόνες, αν δεν παραδοθεί έστω κι ένα τμήμα του έργου μέχρι το τέλος του 1999 τότε όχι μόνο κινδυνεύει να περικοπεί το έργο αυτό από τις χρηματοδοτήσεις του Γ' Κοινοτικού "πακέτου", αλλά το ελληνικό δημόσιο κινδυνεύει να πληρώσει και όλα τα χρήματα που έχουν δοθεί ως επιδοτήσεις από την Ευρωπαϊκή Ενωση για το έργο αυτό! Δηλαδή, ένα τεράστιο ποσό, γύρω στο 40% του κόστους του έργου η ΕΕ θα ζητήσει να της το γυρίσουμε πίσω!

Η κυβερνητική αυτή βιασύνη όμως να λειτουργήσει όπως όπως ένα τμήμα του μετρό, σύμφωνα με τους ειδικούς, θα έχει συνέπεια να υπάρξουν σοβαρότατα προβλήματα στην ίδια τη λειτουργία του. "Θα είναι ένα προβληματικό μετρό", μας έλεγε ορθά - κοφτά επιτελικό στέλεχος που ασχολείται με το έργο.

Συγκεκριμένα:

1ο: Είναι γεγονός ότι ορισμένοι σταθμοί (όπως αυτός της Ομόνοιας) θα παραμένουν ακόμη εργοτάξια!

2ο και σπουδαιότερο: Δε θα είναι έτοιμα τα βαγόνια, γιατί δε θα έχουν προλάβει να κάνουν τα τεστ στα Σεπόλια για τα οποία απαιτείται χρόνος, σύμφωνα με τις διεθνείς προδιαγραφές, από 8 - 12 μήνες, ενώ ο υπουργός ΠΕΧΩΔΕ δήλωσε πρόσφατα ότι οι δοκιμές αυτές θα αρχίσουν το Μάη. Ταυτόχρονα χρειάζονται διάφορα άλλα τεστ, όπως αυτά των γραμμών του μετρό με παράλληλες δοκιμές στη σήμανση που είναι από τα σπουδαιότερα για τη σωστή λειτουργία του μετρό, καθώς ελαχιστοποιούν τους κινδύνους για πιθανούς εκτροχιασμούς, συγκρούσεις και άλλα προβλήματα.

Εδώ πρέπει να επισημάνουμε - σύμφωνα με πληροφορίες που έχουμε στη διάθεσή μας - και κάτι άλλο: Το σύστημα της σήμανσης που μας προμηθεύει η "Ζίμενς" είναι καινούριο και δεν έχει ελεγχθεί η λειτουργία του για 5 χρόνια σε άλλο μετρό του κόσμου, όπως θα έπρεπε με βάση τις διεθνείς προδιαγραφές και τη σύμβαση. Μιλάμε, δηλαδή, για ένα σύστημα που χρειάζεται ακόμη περισσότερες δοκιμές για μην υπάρξουν απρόοπτα. Πώς θα γίνουν όμως, όταν θα πρέπει να λειτουργήσει όπως όπως το μετρό;

Και το ερώτημα βέβαια που θέσαμε στους ειδικούς ήρθε αβίαστα: Θα μπορέσει να κινηθεί ομαλά το Δεκέμβρη; "Πολύ πιθανόν - μας απάντησαν - μόνο που θα τρέχει με... 20 χιλιόμετρα την ώρα"!


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ