Τρίτη 19 Δεκέμβρη 2006
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 20
ΕΡΓΑΤΙΚΑ
ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΟΙ ΣΤΟΝ ΠΡΟΑΣΤΙΑΚΟ
Συνθήκες γαλέρας πίσω από τη βιτρίνα

Το απαράδεκτο καθεστώς εργασίας για τους 330 υπάλληλους της εταιρείας αναδεικνύει ο απεργιακός τους αγώνας. Περιοδεία χτες του βουλευτή του ΚΚΕ Τάκη Τσιόγκα

Πίσω από τα γυαλιστερά τρένα και την προπαγάνδα της κυβέρνησης κρύβεται η βαθιά εργασιακή εκμετάλλευση για τους εργαζόμενους του Προαστιακού

ICON

Πίσω από τα γυαλιστερά τρένα και την προπαγάνδα της κυβέρνησης κρύβεται η βαθιά εργασιακή εκμετάλλευση για τους εργαζόμενους του Προαστιακού
Στη συνέχιση των κινητοποιήσεών τους (μετά τις δυο 24ωρες απεργίες την περασμένη Παρασκευή και το Σάββατο, με καθολική συμμετοχή, παρά την προσπάθεια ποινικοποίησης του απεργιακού αγώνα) προσανατολίζονται οι 330 περίπου εργαζόμενοι στον Προαστιακό, απαιτώντας την επαναπρόσληψη της συναδέλφου τους που απολύθηκε με την αιτιολογία ότι «εξέλιπαν» τα καθήκοντα για τα οποία είχε προσληφθεί. Η απόλυσή της επικυρώθηκε σε έκτακτη συνεδρίαση του ΔΣ της εταιρείας την περασμένη Τετάρτη 13 Δεκέμβρη, τη μέρα της πανελλαδικής πανεργατικής απεργίας.

Οι συνάδελφοί της κάνουν λόγο για προαναγγελία νέων απολύσεων, ιδιαίτερα μπροστά στη φημολογούμενη συγχώνευση του Προαστιακού με την «Τρένα ΟΣΕ», τη θυγατρική εταιρεία που θα προκύψει μέσα στο 2007 από τον παραπέρα «τεμαχισμό» του Οργανισμού Σιδηροδρόμων, με στόχο την πλήρη παράδοσή του στους ιδιώτες. Οι εργαζόμενοι έχουν ήδη αποφασίσει νέα 4ωρη στάση εργασίας για την Παρασκευή.

Στο πλευρό τους το ΚΚΕ

Τη συμπαράσταση του ΚΚΕ στο δίκαιο αγώνα τους, μετέφερε χτες στους εργαζόμενους ο βουλευτής του ΚΚΕ Τάκης Τσιόγκας, κατά την περιοδεία του στα γραφεία του Προαστιακού στο σταθμό Λαρίσης. Η συζήτηση με τους εργαζόμενους ανέδειξε τα τεράστια προβλήματα που αντιμετωπίζουν, παρά την προσπάθεια της κυβέρνησης να αξιοποιήσει την επέκταση του προαστιακού δικτύου για να διαφημίσει την πολιτική της στον τομέα των συγκοινωνιών. Οι υπάλληλοι του Προαστιακού δουλεύουν με συμβάσεις αορίστου χρόνου, το προσωπικό δεν επαρκεί και η εργασιακή εκμετάλλευση θα βαθύνει μπροστά στην επέκταση του δικτύου προς Χαλκίδα αρχικά και αργότερα προς Λαύριο και Θήβα.

Ηδη, η εταιρεία μελετά την επέκταση του ωραρίου λειτουργίας -και άρα εργασίας για τους εργαζόμενους - προκειμένου να ανταποκριθεί ο Προαστιακός στις νέες ανάγκες που δημιουργεί η επέκτασή του. Η κυβέρνηση δε λέει κουβέντα για προσλήψεις (στην πλειοψηφία των 17 σταθμών δουλεύει μόλις ένας εργαζόμενος ανά βάρδια!), ενώ δεν είναι καθόλου απίθανο να καταργηθούν ειδικότητες κρίσιμες για τη λειτουργία του Προαστικού προκειμένου να εξοικονομηθεί προσωπικό. Την ίδια στιγμή, συρμοί πολύτιμοι για την ομαλή λειτουργία του Προαστιακού σκουριάζουν παρατημένοι στη Θεσσαλονίκη (έχουν προδιαγραφές ηλεκτροκίνησης), ενώ τις περιόδους αιχμής, όπως το περσινό καλοκαίρι, η κίνηση γινόταν με ελάχιστους συρμούς, εντείνοντας την ταλαιπωρία επιβατών και εργαζομένων.

Πάλη για τις πραγματικές λαϊκές ανάγκες

Ιδιαίτερα ανησυχητικό είναι και το γεγονός ότι μέχρι και σήμερα δεν υπάρχει Κανονισμός Προσωπικού (ο Προαστιακός είναι θυγατρική του ΟΣΕ) και οι εργαζόμενοι περιμένουν τα χειρότερα μπροστά στη συζήτηση για τον παραπέρα τεμαχισμό του ΟΣΕ και την πλήρη ανατροπή των εργασιακών σχέσεων. Εξέλιξη που, κατά τα πρότυπα του ΟΤΕ, θα επηρεάσει συνολικά τους εργαζόμενους στον Οργανισμό και θα συμπιέσει ακόμα περισσότερο τα εργασιακά και ασφαλιστικά τους δικαιώματα.

Μιλώντας στους εργαζόμενους ο Τάκης Τσιόγκας τους κάλεσε να μην επιτρέψουν την απόλυση της συναδέλφου τους, γιατί όπως χαρακτηριστικά είπε «άμα αρχίσει να ξηλώνεται η κάλτσα, δε θα μείνει πόντος». Ο βουλευτής του ΚΚΕ μετέφερε την κάθετη αντίθεση του Κόμματος στην πολιτική των ιδιωτικοποιήσεων που προώθησαν και προωθούν ΝΔ και ΠΑΣΟΚ, ιδιαίτερα όταν αυτή αφορά στρατηγικής σημασίας τομείς όπως είναι οι μεταφορές. Ανέπτυξε στους εργαζόμενους τη θέση του ΚΚΕ για έναν μόνο και αποκλειστικά κρατικό σιδηρόδρομο, στα πλαίσια του αποκλειστικά κρατικού τομέα μεταφορών που θα είναι λαϊκή περιουσία, με εργατικό - λαϊκό έλεγχο, θα λειτουργεί με βάση τις πραγματικές λαϊκές ανάγκες και θα διασφαλίζει στους υπαλλήλους του πλήρη εργασιακά και ασφαλιστικά δικαιώματα. Τους κάλεσε τέλος να συντονίσουν τα βήματά τους με τους συναδέλφους τους στα άλλα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς και να συναντηθούν στους δρόμους με το ταξικό συνδικαλιστικό κίνημα, το πλαίσιο του οποίου μπορεί να δώσει ώθηση στους αγώνες τους.


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ