«(...)Ετσι αναμένεται να επιτευχθεί, στο βαθμό του δυνατού, η μείωση της "συμφόρησης" που παρουσιάζεται σε ορισμένους κλάδους του εκπαιδευτικού συστήματος, και, ιδιαίτερα, στη μέση γενική εκπαίδευση» (βιβλίο εκπαιδευτικού σελ. 74.)
«Το σημαντικότερο στοιχείο είναι ότι ο σωστά οργανωμένος ΣΕΠ μπορεί να λειτουργήσει καταλυτικά στο Γυμνάσιο και να ανακόψει τη βασική επιλογή των μαθητών για το Ενιαίο Λύκειο και την αποστροφή τους για την Επαγγελματική και την Τεχνική Εκπαίδευση».
Το πρώτο απόσπασμα προέρχεται από το βιβλίο του ΣΕΠ της Γ΄ Γυμνασίου, ενώ το δεύτερο από το πόρισμα του ΕΣΥΠ για τη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση. Και τα δύο πάντως είναι βγαλμένα από τον σκληρό πυρήνα των ιμπεριαλιστικών οργανισμών, που εδώ και χρόνια, όλο πιο έντονα και ανοιχτά, ζητούν όλο και λιγότεροι μαθητές να συνεχίζουν τις σπουδές τους στο Λύκειο και όλο και περισσότεροι να ακολουθούν το δρόμο της κατάρτισης. Οι προδιαγραφές που έχει θέσει η ΕΕ μέσα από διάφορα κείμενά της είναι να διαμορφωθεί τελικά μια αναλογία 70% στην Τεχνικοεπαγγελματική και 30% στη Γενική Εκπαίδευση.
«Καλό είναι να τονίσετε τον καθοριστικό ρόλο των προσωπικών χαρακτηριστικών κάθε ατόμου και την ιδιαίτερη σημασία της αυτογνωσίας, καθώς και της καλής πληροφόρησης σχετικά με τις ιδιαιτερότητες των διάφορων επαγγελμάτων, προκειμένου να ληφθεί μια απόφαση επαγγελματικής φύσεως» (...) (βιβλίο εκπαιδευτικού σελ. 62.)
Ειδικά σε ένα εκπαιδευτικό σύστημα ταξικό, όπου στο Λύκειο συνεχίζουν οι μαθητές που θα ακολουθήσουν σπουδές στο Πανεπιστήμιο, ενώ τα ΕΠΑΛ και περισσότερο οι ΕΠΑΣ οδηγούν στην κατάρτιση, καθώς δεν υπάρχει άλλη αξιόπιστη διέξοδος για τους μαθητές μετά την υποχρεωτική εκπαίδευση. Και για μια ακόμα φορά αναδεικνύεται η ανάγκη για αποκλειστικά δημόσιες και δωρεάν υψηλού επιπέδου επαγγελματικές σχολές, οι οποίες θα ακολουθούν το υποχρεωτικό δωδεκάχρονο ενιαίο σχολείο.