Παρασκευή 16 Μάρτη 2007
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 23
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
ΦΑΡΜΑΚΟΒΙΟΜΗΧΑΝΙΕΣ
Τα πάντα για την κερδοφορία

Την προώθηση των φαρμάκων την ελέγχουν οι ίδιες οι εταιρείες. Τα παραπάνω υπογραμμίστηκαν σε συνέντευξη Τύπου που δόθηκε χτες από το ΚΕΠΚΑ με την ευκαιρία της Παγκόσμιας Μέρας Καταναλωτή και με σκοπό να καταδειχτεί το πρόβλημα της, χωρίς ηθικούς ενδοιασμούς, προώθησης φαρμάκων στους ασθενείς από τη φαρμακοβιομηχανία.

Οπως τονίστηκε, «οι παραπλανητικοί ή ψευδείς ισχυρισμοί για ένα φάρμακο, η εσκεμμένη υποβάθμιση των κινδύνων και των παρενεργειών, η παροχή οικονομικών κινήτρων σε γιατρούς να συνταγογραφούν συγκεκριμένα φάρμακα», είναι μέθοδοι που «μπορούν να οδηγήσουν, σε υπερβολική χρήση φαρμάκων, με πιθανούς θανάσιμους κινδύνους για την υγεία μας».

«Τώρα τελευταία παρατηρούμε πιο έξυπνες, ανεξέλεγκτες μορφές προώθησης, οι οποίες δε γίνονται, άμεσα, αντιληπτές, από τους καταναλωτές, ως διαφημίσεις», επισημάνθηκε. Οι χορηγίες προς συλλόγους ασθενών, η χρηματοδότηση «ενημερωτικών» εκστρατειών, η πληρωμένη από τη φαρμακοβιομηχανία αρθρογραφία είναι μερικές από τις «πονηρές μεθόδους».

Χαρακτηριστικά αναφέρθηκε ότι το 2004 στη Γερμανία η έρευνα έδειξε ότι 94% των διαφημίσεων των φαρμάκων δε βασίζονταν σε επιστημονικές αποδείξεις. Ακόμη: Η εταιρεία «Merck» υποβάθμισε τις καρδιαγγειακές παρενέργειες, που συνδέονταν με τη λήψη του φαρμάκου «Vioxx» και συνέχισε, ενώ ήταν ήδη γνωστοί οι κίνδυνοι, για τουλάχιστον 4 χρόνια, να το πουλάει. Η εταιρεία ξόδεψε 160 εκατ. δολάρια, το χρόνο, για τη διαφήμιση αυτού του φαρμάκου.


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ