Παρασκευή 6 Απρίλη 2007
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 8
ΕΡΓΑΤΙΚΑ
ΛΙΜΑΝΙ ΚΕΡΚΥΡΑΣ
Εγκλημα ο θάνατος μετανάστη ναυτεργάτη

Σκοτώθηκε χτες κατά τη διάρκεια άσκησης ετοιμότητας, όταν έσπασε το μπράτσο της βάρκας όπου επενέβαινε με άλλους τέσσερις συναδέλφους του

Λίγη ώρα μετά το «ατύχημα», η βάρκα κρέμεται από το ένα μόνο μπράτσο (φωτογραφία από την εφημερίδα ΑΠΟΨΗ της Κέρκυρας)
Λίγη ώρα μετά το «ατύχημα», η βάρκα κρέμεται από το ένα μόνο μπράτσο (φωτογραφία από την εφημερίδα ΑΠΟΨΗ της Κέρκυρας)
Ενας ακόμα ναυτεργάτης προστέθηκε χτες στις εκατόμβες νεκρών για χάρη των κερδών του ντόπιου και ξένου εφοπλιστικού κεφαλαίου. Το νέο ναυτεργατικό έγκλημα διαπράχθηκε αυτή τη φορά στο κρουαζιερόπλοιο «ASTORIA» με σημαία Μπαχάμες, το οποίο ανήκει στην κυπριακή εταιρεία «Passat Shipmanagement» και βρίσκεται στο λιμάνι της Κέρκυρας.

Ο ναυτεργάτης από τις Φιλιππίνες (το όνομά του δεν είχε γίνει γνωστό μέχρι αργά χτες το βράδυ) μαζί με άλλους τέσσερις συναδέλφους του, όλοι μέλη του πληρώματος, είχαν επιβιβαστεί σε σωστική λέμβο και, στο πλαίσιο άσκησης ετοιμότητας, επιχείρησαν να την καθαιρέσουν. Κατά τη διάρκεια της άσκησης, έσπασε το ένα μπράτσο που συγκρατούσε τη λέμβο με συνέπεια αυτή να κρεμαστεί και να ξεφύγουν από μέσα οι ναυτεργάτες. Αποτέλεσμα ήταν ο ένας να σκοτωθεί και οι άλλοι τέσσερις (τρεις Ουκρανοί και ένας επίσης Φιλιππινέζος) να τραυματιστούν, από τους οποίους οι δύο είναι σε σοβαρή κατάσταση και νοσηλεύονται στο Γενικό Νομαρχιακό Νοσοκομείο Κέρκυρας.

Το «ASTORIA» κατέπλευσε στο λιμάνι της Κέρκυρας χτες στις 7 το πρωί, προερχόμενο από την Τεργέστη με 257 ναυτεργάτες πλήρωμα και 303 επιβάτες. Το πλοίο αυτό με έτος κατασκευής το 1980, στις 28 Μάρτη του 2006 όταν βρισκόταν σε λιμάνι της Ισπανίας είχε επιθεωρηθεί από τις τοπικές λιμενικές αρχές και εντοπίστηκαν σε βάρος του 10 παρατηρήσεις που αφορούσαν, τη μη καταγραφή των ωρών εργασίας του πληρώματος, ώστε να επιβεβαιώνεται ότι οι ώρες ξεκούρασης είναι σύμφωνα με τα όσα προβλέπουν οι Διεθνείς Συμβάσεις, προβλήματα σε συστήματα σωστικών μέσων όπως συστήματα ελέγχου, σχεδίου και πυρόσβεσης, πιστοποιητικά ασφαλείας ISM, προβλήματα σε βοηθητικά μηχανήματα (ηλεκτρογεννήτριες κ.ά.) και σε κύριες μηχανές. Το πλοίο μόλις 15 μέρες αργότερα και συγκεκριμένα στις 12 Απρίλη, επανελέγχθηκε στο λιμάνι Λιβόρνο της Ιταλίας, όπου δεν καταγράφηκε ούτε μία παρατήρηση, που σημαίνει ότι μέσα σε 15 μέρες είχαν προλάβει και είχαν αποκαταστήσει τα πάντα...

Δεν υπολογίζουν τίποτα μπροστά στο κέρδος

Σε δήλωσή του για το νέο ναυτεργατικό έγκλημα, ο Γιάννης Μανουσογιαννάκης, μέλος της ΚΕ του ΚΚΕ και πρόεδρος του «ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ» σημειώνει: «Επιβεβαιώνεται για άλλη μία φορά πως οι εφοπλιστές ανεξάρτητα από εθνικότητα, όταν πρόκειται για το κέρδος δεν υπολογίζουν τίποτα. Δολοφονούν τους ναυτεργάτες και βάζουν σε κίνδυνο τη ζωή χιλιάδων επιβατών. Εγκληματικές είναι και οι ευθύνες των αρχών που δεν προβαίνουν σε κανενός είδους ουσιαστικό έλεγχο και αφήνουν τέτοια πλοία να κυκλοφορούν και να μεταφέρουν κόσμο. Παράλληλα, επιβεβαιώνεται ότι η κατάσταση των πλοίων και των σωστικών μέσων δε διασφαλίζουν τη ζωή των ναυτεργατών και των επιβαινόντων. Αναγκαία είναι η ένταση της πάλης των εργαζομένων, για να ανατρέψουν αυτήν την πολιτική που υπηρετεί τα εφοπλιστικά κέρδη και όχι τα δικαιώματα των ναυτεργατών και του λαού».


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ