Παρασκευή 6 Απρίλη 2007
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 9
ΕΡΓΑΤΙΚΑ
ΠΡΟΣΚΡΟΥΣΗ ΚΡΟΥΑΖΙΕΡΟΠΛΟΙΟΥ ΣΕ ΒΡΑΧΙΑ ΣΤΗ ΣΑΝΤΟΡΙΝΗ
Παραλίγο νέο «Σαμίνα» μισό μίλι από την ακτή

Ερωτήματα και ευθύνες ΥΕΝ και εφοπλιστών για το «ατύχημα» στο πλοίο που μετέφερε πάνω από 1.500 επιβάτες και πλήρωμα

Η επικίνδυνη κλίση στο κρουαζιερόπλοιο είναι εμφανής, καθώς η επιχείρηση διάσωσης βρίσκεται σε εξέλιξη
Η επικίνδυνη κλίση στο κρουαζιερόπλοιο είναι εμφανής, καθώς η επιχείρηση διάσωσης βρίσκεται σε εξέλιξη
Επί τρεις και πάνω ώρες 1.155 επιβάτες και 391 ναυτεργάτες πλήρωμα, όλοι μέσα στο 21χρονο ελληνικό κρουαζιερόπλοιο «SEA DIAMOND», του εφοπλιστή Λοΐζου (Ομιλος Λούης), έδιναν μάχη για να σωθούν, μόλις μισό μίλι έξω από το λιμάνι της Σαντορίνης στα Φυρά. Το κρουαζιερόπλοιο, από άγνωστη μέχρι στιγμής αιτία, προσέκρουσε πάνω σε βράχια, με αποτέλεσμα να δημιουργηθεί ρήγμα στη δεξιά του πλευρά κοντά στην πλώρη, να αρχίσει να βάζει νερά και να παρουσιάσει κλίση αρχικά 12 μοιρών.

Ολα τα στοιχεία βοούν ότι από καθαρή τύχη γλίτωσαν οι τόσοι άνθρωποι. Και ότι αν το πλοίο βρισκόταν πιο μακριά από το λιμάνι και επικρατούσαν άσχημες καιρικές συνθήκες, η τραγωδία θα είχε απροσδιόριστες διαστάσεις. Τα ίδια στοιχεία δείχνουν ότι, παρά τις προσπάθειες όλες οι ευθύνες να αποδοθούν αποκλειστικά και μόνο στον πλοίαρχο, ο εφοπλιστής, ο υπουργός Εμπορικής Ναυτιλίας Μ. Κεφαλογιάννης και η κυβέρνησή του είναι οι υπόλογοι.

Η κυβέρνηση της ΝΔ και ο Κεφαλογιάννης, πιστοί στο δόγμα ότι τα εφοπλιστικά συμφέροντα είναι «ιερό και όσιο», δε διστάζουν ακόμα και να παίζουν κορόνα - γράμματα τις ζωές χιλιάδων ανθρώπων, δίνοντας κατεύθυνση σε λιμενικές αρχές και ελεγκτικές υπηρεσίες να δίνουν άδειες απόπλου σε πλοία που, με ευθύνη των εφοπλιστών, όπως και του Λοΐζου, δεν πληρούν όλες τις προϋποθέσεις για την ασφάλεια της ανθρώπινης ζωής στη θάλασσα.

Κομφούζιο με ευθύνη του ΥΕΝ

Ακριβής ώρα πρόσκρουσης και ώρα εντολής πλοιάρχου για την εγκατάλειψη του πλοίου μέχρι αργά το βράδυ δεν είχε δοθεί. Ωστόσο, αυτό που είδε ολόκληρο το πανελλήνιο ήταν ότι από τις 4 το απόγευμα που ξεκίνησε η διάσωση επιβατών και ναυτεργατών, αυτή ολοκληρώθηκε στις 7 το βράδυ! Δηλαδή προσπαθούσαν να αποβιβάσουν τους ανθρώπους επί τρεις ώρες, όταν ο κανονισμός προβλέπει ρητά και κατηγορηματικά ότι η επιχείρηση διάσωσης θα πρέπει να έχει ολοκληρωθεί σε μισή ώρα, διαφορετικά υπάρχει σοβαρότατο πρόβλημα! Σε ό,τι αφορά τον τρόπο της διάσωσης, όπως ακριβώς έγινε και με το τραγικό «ΕΞΠΡΕΣ ΣΑΜΙΝΑ», αυτοί που έπαιξαν τον κύριο ρόλο ήταν οι βαρκάρηδες του νησιού και ορισμένα φέρι μποτ ανοιχτού τύπου (παντόφλες).

Συγκεκριμένα, από την ώρα έναρξης εγκατάλειψης του πλοίου στη θάλασσα, αντί για οργανωμένο σχέδιο διάσωσης, επικράτησε - όπως όλα δείχνουν - κομφούζιο, στο οποίο την κύρια ευθύνη είχε το υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας, ενώ το γενικό «κουμάντο» στην επιχείρηση φάνηκε να αναλαμβάνει το ΓΕΕΘΑ, με εντολή του οποίου στην περιοχή κατέπλευσαν 5 ελικόπτερα του Πολεμικού Ναυτικού, αεροπλάνα «C-130» και δύο φρεγάτες. Επίσης κατέπλευσαν και δύο παραπλέοντα ακτοπλοϊκά πλοία. Ομως ο μεγαλύτερος όγκος των επιβατών μεταφέρθηκε στο λιμάνι με βάρκες και με ένα φέρι μποτ το οποίο πηγαινοερχόταν.

Πού ήταν τα σωστικά μέσα;

Τα πρώτα στοιχεία βοούν για τις παραλίγο εγκληματικές ελλείψεις και παραλείψεις:

  • Παρά το γεγονός ότι μέχρι αργά χτες το βράδυ ο υπουργός θριαμβολογούσε για την επιτυχημένη επιχείρηση και προσπαθούσε να μαζέψει τα ασυμμάζευτα (ότι καλώς η διάσωση διήρκεσε τόσες ώρες), εξακριβωμένες πληροφορίες λένε ότι το πλοίο διέθετε μόνο 4 σωσίβιες λέμβους, χωρητικότητας 150 ατόμων. Οι άλλες δύο λέμβοι, που ειπώθηκε ότι διέθετε το πλοίο, είναι ταχύπλοες και εξυπηρετούν μόνο στην περισυλλογή ναυαγών! Αλλωστε, είναι προφανές ότι τα σωστικά μέσα του πλοίου δεν επαρκούσαν.
  • Το ερώτημα που τίθεται είναι γιατί δόθηκε άδεια απόπλου του πλοίου, το οποίο ξεκίνησε πλόες πριν από ένα μήνα, όταν δεν είχε επάρκεια σε σωστικές λέμβους; Να σημειωθεί ότι το πλοίο είχε αποπλεύσει την περασμένη Δευτέρα από τον Πειραιά για να εκτελέσει το ταξίδι Μύκονο, Κουσάντασι, Πάτμο, Ρόδο, Ηράκλειο, Σαντορίνη και η επιστροφή του στον Πειραιά ήταν προγραμματισμένη για σήμερα.
  • Επίσης οι πάντες είδαν από τις εικόνες του πλοίου ότι τα βαρελάκια του ήταν συσκευασμένα και περιορισμένα σε υπόστεγο, όταν θα έπρεπε να βρίσκονται σε ανοιχτό ειδικά διαμορφωμένο χώρο για γρήγορη χρήση. Μία εξήγηση που δίνεται από ναυτεργάτες είναι ότι αυτό κατ' αρχήν είναι... συνηθισμένο φαινόμενο και οι αρμόδιες υπηρεσίες «κλείνουν τα μάτια» και γίνεται προκειμένου ο εφοπλιστής να κερδίζει χώρο για καμπίνες, δηλαδή επιβάτες, που σημαίνει περισσότερο χρήμα.
  • Σε ό,τι αφορά τα σωστικά μέσα του ίδιου του ΥΕΝ, τρία μόνο πλωτά του Λιμενικού Σώματος φάνηκαν στην περιοχή και αυτά με μεγάλη καθυστέρηση, καθώς ήρθαν από άλλα νησιά!

Το καράβι, αργά το βράδυ, ρυμουλκήθηκε στο λιμάνι του Αθηνιού. Οι επιβάτες του, οι οποίοι ήταν όλοι αλλοδαποί τουρίστες από Αμερική, Καναδά και Γερμανία, μεταφέρθηκαν σε ξενοδοχεία της περιοχής, ενώ αναμενόταν να τους παραλάβει άλλο πλοίο της εταιρείας.

ΠΑΡΟΜΟΙΑ ΘΕΜΑΤΑ
Απαιτούν μέτρα ουσιαστικής προστασίας για ναυτεργάτες και επιβάτες(2020-03-17 00:00:00.0)
Νεκρός ναυτεργάτης σε κρουαζιερόπλοιο(2013-03-09 00:00:00.0)
Ακρως επικίνδυνη για ναυτεργάτες, επιβάτες και περιβάλλον(2007-09-21 00:00:00.0)
Εγκλημα ο θάνατος μετανάστη ναυτεργάτη(2007-04-06 00:00:00.0)
Τραγωδία στα νερά του Αιγαίου(2000-09-27 00:00:00.0)
Δύσκολες ώρες στο "ΣΑΠΦΩ"(1999-02-27 00:00:00.0)

Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ