Πέμπτη 19 Απρίλη 2007
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 9
ΕΡΓΑΤΙΚΑ
Το πρόβλημα είναι η καπιταλιστική ιδιοκτησία στα πλοία

Το πάνελ της συνέντευξης. Πρώτος από αριστερά ο πρόεδρος του «ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ» Γ. Μανουσογιαννάκης, πρώτος από δεξιά ο πρόεδρος της Πανελλήνιας Ενωσης Πληρωμάτων Ναυαγοσωστικών Ρυμουλκών Ελ. Σκάρος και δίπλα του ο πρόεδρος της ΠΕΜΕΝΣ. Τσιμπόγλου
Το πάνελ της συνέντευξης. Πρώτος από αριστερά ο πρόεδρος του «ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ» Γ. Μανουσογιαννάκης, πρώτος από δεξιά ο πρόεδρος της Πανελλήνιας Ενωσης Πληρωμάτων Ναυαγοσωστικών Ρυμουλκών Ελ. Σκάρος και δίπλα του ο πρόεδρος της ΠΕΜΕΝΣ. Τσιμπόγλου
«Το ναυάγιο του "SEA DIAMOND", αλλά και τα ναυάγια του "ΔΥΣΤΟΣ", του "AIRON ANTONIS", του "ΕΞΠΡΕΣ ΣΑΜΙΝΑ" και τα άλλα ναυτικά εγκλήματα δεν είναι μοιραία, αλλά αποτέλεσμα του κυνηγιού του κέρδους από τους εφοπλιστές και της πολιτικής της ΝΔ και του ΠΑΣΟΚ που υπηρετεί τα συμφέροντά τους» τόνισε η Αλέκα Παπαρήγα, αναφερόμενη στα ναυτικά εγκλήματα των τελευταίων ετών, με πιο πρόσφατο αυτό του «SEA DIAMOND». Και συνέχισε:

«Αυτοί είναι οι υπεύθυνοι, ανεξάρτητα από τις συγκεκριμένες αιτίες του συγκεκριμένου ναυαγίου. Ας ρίξουν μια ματιά σε ποιες συνθήκες, πόσες ώρες δουλεύουν οι καπετάνιοι και οι άλλοι ναυτεργάτες, σε λιμάνια χωρίς υποδομές.

Εχουν δει είτε άμεσα είτε σε φωτογραφίες τα κρουαζιερόπλοια να αγκυροβολούν το ένα δίπλα στο άλλο, με λιγότερη απόσταση μεταξύ τους από την απόσταση που τηρούν τα αυτοκίνητα στους δρόμους και στα πάρκινγκ. Και μιλάμε για πλοία 150 και 200 και πάνω μέτρα, που έναν πόντο να κάνουν λάθος διατρέχουν κίνδυνο.

Το πρόβλημα είναι η καπιταλιστική ιδιοκτησία στα πλοία, η αντιλαϊκή πολιτική, ο δρόμος ανάπτυξης που στηρίζεται στο κέρδος των εφοπλιστών, των καπιταλιστών και στην εκμετάλλευση των ναυτεργατών, της εργατικής τάξης».

Σοβαρά προβλήματα και ελλείψεις

Από τη χτεσινή συνέντευξη Τύπου
Από τη χτεσινή συνέντευξη Τύπου
«Το "SEA DIAMOND" - τόνισε η Αλέκα Παπαρήγα - αλλά και αρκετά ζητήματα που ήρθαν στο φως ενισχύουν τις παραπάνω εκτιμήσεις και επιβεβαιώνουν ότι:

Οι έλεγχοι που γίνονται από τις αρμόδιες υπηρεσίες στα πλοία είναι διάτρητοι και τα πιστοποιητικά αξιοπλοΐας, με τα οποία εφοδιάζονται από τις υπηρεσίες και τους νηογνώμονες, δεν ανταποκρίνονται στην πραγματική τους κατάσταση, είναι αναξιόπιστα, συνέπεια της πολιτικής των κυβερνήσεων της ΝΔ και του ΠΑΣΟΚ, που υπηρετούν τα εφοπλιστικά συμφέροντα και τις σχέσεις εξάρτησης που έχουν από αυτά.

Το πλοίο, σύμφωνα και με τα στοιχεία που μας έδωσαν τα σωματεία, είχε σοβαρά προβλήματα και ελλείψεις:

  • Στα σωστικά μέσα. Δεν μπορούσε με τα δικά του μέσα και στον απαιτούμενο χρόνο να αποβιβάσει με ασφάλεια τους ναυαγούς.
  • Στα στεγανά του, που μάλλον είναι και η αιτία που το οδήγησε τελικά στη βύθισή του.
  • Στη χρησιμοποίηση χώρων που χρειάζονται για την ασφάλεια του πλοίου και βρίσκονται κάτω από την ίσαλο γραμμή σε χώρους για καμπίνες των επιβατών και του πληρώματος, για να αυξήσουν τον αριθμό των επιβατών. Αυτή η επιλογή που ακολουθείται εγκυμονεί τεράστιους κινδύνους.

Σημειώνουμε ακόμη:

  • Το μειωμένο αριθμό πληρώματος, την εντατικοποίηση και κόπωση, τις άσχημες συνθήκες εργασίας.
  • Την επικίνδυνη κατάσταση των λιμανιών, την έλλειψη ρυμουλκών και πλοηγών και την έλλειψη σταθμών διάσωσης με τον απαραίτητο εξοπλισμό και εκπαιδευμένο προσωπικό».
Τα φορτώνουν στο πλήρωμα

«Σοβαρά ερωτηματικά έχουν δημιουργηθεί από την επιλογή του σημείου που οδηγήθηκε το πλοίο, ποιος είχε την ευθύνη και εγείρεται σοβαρό ζήτημα από τις δηλώσεις του υπουργού Εμπορικής Ναυτιλίας ότι το υπουργείο απλά παρακολουθούσε!!!!», τόνισε η ΓΓ της ΚΕ του ΚΚΕ, για να συμπληρώσει: «Οι πανηγυρισμοί από την πλευρά της κυβέρνησης για τη διάσωση των ναυαγών είναι επικίνδυνοι, γιατί προσπαθούν να κρύψουν την πραγματικότητα. Αν το ναυάγιο γινόταν νύχτα, με άσχημες καιρικές συνθήκες ή μακριά από λιμάνι και όχι στις ευνοϊκές συνθήκες που έγινε, θα είχαμε μεγάλη τραγωδία.

Η δικαιολογία του υπουργού ΕΝ για τους δύο αγνοούμενους, ότι άργησαν να ενημερωθούν από τη σύζυγό του είναι επικίνδυνη, ανεξάρτητα τι λέγεται και διαδίδεται για τη συγκεκριμένη γυναίκα, πράγμα που εντείνει τον αποπροσανατολισμό. Αν δηλαδή εγκλωβιζόταν ολόκληρη η οικογένεια ή κάποιοι ταξίδευαν χωρίς συντροφιά που θα τους αναζητούσε, δε θα το μαθαίναμε;

Από την πρώτη στιγμή και πριν διευρυνθούν τα αίτια, από επίσημα χείλη (ΥΕΝ) προσπάθησαν να το φορτώσουν στο πλήρωμα. Είναι η εύκολη λύση για να κρύψουν τις μεγάλες πολιτικές ευθύνες που έχουν η κυβέρνηση και οι εφοπλιστές. Είναι το ίδιο που είχε γίνει και επί κυβέρνησης ΠΑΣΟΚ με το "ΕΞΠΡΕΣ ΣΑΜΙΝΑ", το "ΔΥΣΤΟΣ". Εύκολα μιλούν για "ανθρώπινο λάθος" χωρίς να έχουν κανένα στοιχείο. Ποτέ δεν αναφέρονται στις συνθήκες εργασίας, στην κατάσταση των πλοίων, τα επικίνδυνα λιμάνια».


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ