Πέμπτη 19 Απρίλη 2007
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 8
ΕΡΓΑΤΙΚΑ
Οι εφοπλιστές και οι κυβερνήσεις τους καταλήστευσαν το ΝΑΤ

Εκ μέρους της ΠΕΜΕΝ, ο πρόεδρός της χάρισε στην Αλέκα Παπαρήγα το έμβλημα του ταξικού ναυτεργατικού σωματείου με την ημερομηνία της ίδρυσής του (1901)
Εκ μέρους της ΠΕΜΕΝ, ο πρόεδρός της χάρισε στην Αλέκα Παπαρήγα το έμβλημα του ταξικού ναυτεργατικού σωματείου με την ημερομηνία της ίδρυσής του (1901)
Σχολιάζοντας τις εξελίξεις συνολικά γύρω από το ζήτημα των αποθεματικών των Ταμείων, η Αλέκα Παπαρήγα σημείωσε: «Το άμεσα ζητούμενο είναι να παραδεχτεί η κυβέρνηση και η αξιωματική αντιπολίτευση το συνολικό ποσό που χρωστούν όλες οι κυβερνήσεις στα ασφαλιστικά ταμεία, από το 1950 και μετά, αντί να μετράνε πόσα χρόνια ζουν οι συνταξιούχοι μετά τη συνταξιοδότηση.

Το άμεσα ζητούμενο για τους εργαζόμενους είναι να απορρίψουν το επιχείρημα ότι η λεγόμενη αξιοποίηση των αποθεματικών των Ταμείων είναι ο δρόμος για την εξασφάλιση των συντάξεων. Στη χρηματαγορά ο τελικός νικητής είναι τα μεγάλα επιχειρηματικά μεγαθήρια. Τα ασφαλιστικά ταμεία θα πληρώσουν το μάρμαρο. Ακόμα και αν αντλήσουν κέρδη, αυτά είναι ελάχιστα, δεν πρόκειται να λύσουν το πρόβλημα των συντάξεων και των κοινωνικών παροχών. Τα αποθεματικά τα διαμορφώνουν στη μεγάλη πλειοψηφία οι εργαζόμενοι με την προσφορά τους, ακόμα και με τη μορφή της τριμερούς, που και αυτή έχει υπονομευτεί τα τελευταία χρόνια.

Να επιστραφούν όλα τα κλεμμένα, να ισχύσει η τριμερής χρηματοδότηση και πρέπει να δημιουργήσουμε τις πολιτικές προϋποθέσεις για την κατάργηση των εισφορών».

Επικίνδυνη η κατάσταση στο ΝΑΤ

Μιλώντας ειδικά για το τεράστιο έλλειμμα στο ΝΑΤ, η ΓΓ της ΚΕ του ΚΚΕ τόνισε κατά τη συνέντευξη Τύπου: «Ενημερωθήκαμε για τα τελευταία προβλήματα του ΝΑΤ και τον κίνδυνο το Μάη να μην καταβληθούν οι επικουρικές συντάξεις των συνταξιούχων ναυτεργατών, αλλά και για τα πολύ χαμηλά επίπεδα των συντάξεων, ειδικά των χαμηλοσυνταξιούχων που παίρνουν 450 ευρώ περίπου και ο αριθμός είναι μεγάλος.

Από τη συνάντηση με τα ναυτεργατικά σωματεία
Από τη συνάντηση με τα ναυτεργατικά σωματεία
Για την κατάσταση του ΝΑΤ, την καταλήστευσή του από τους εφοπλιστές, ευθύνονται η ΝΔ και το ΠΑΣΟΚ, που έχουν μειώσει τον αριθμό των ναυτεργατών, έχουν απαλλάξει τους εφοπλιστές από την καταβολή ασφαλιστικών εισφορών για το σύνολο των ναυτεργατών, κρατούν σε πολύ χαμηλά επίπεδα την εισφορά των εφοπλιστών.

Εχουν χαρίσει, έχουν παραγράψει διαχρονικά αρκετά δισεκατομμύρια ευρώ οφειλών των εφοπλιστών προς το ΝΑΤ.

Χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι τα 10 εκατομμύρια ευρώ που χάρισαν στον όμιλο Λούη, τα 7 εκατομμύρια ευρώ στη ΝΕΛ, αλλά και για άλλες ναυτιλιακές εταιρείες.

Το ένα δισεκατομμύριο ευρώ περίπου, που είναι το ετήσιο έλλειμμα του ΝΑΤ και ένα μέρος του καλύπτεται από τον κρατικό προϋπολογισμό, αποτελεί επιδότηση - επιχορήγηση για να καλύψει τις υποχρεώσεις των εφοπλιστών. Είναι χαρακτηριστικό ότι από το 1985 μέχρι και το 2006, το ΝΑΤ και τα άλλα ασφαλιστικά ταμεία των ναυτεργατών επιχορηγήθηκαν με 7,35 δισ. ευρώ από τον κρατικό προϋπολογισμό.

Η κυβέρνηση της ΝΔ προωθεί επέκταση των απαλλαγών και των χαριστικών ρυθμίσεων στους εφοπλιστές, κάτι που προτείνει και το ΠΑΣΟΚ (πρόταση νόμου του ΠΑΣΟΚ για τον Οργανισμό Απασχόλησης Ελλήνων Ναυτικών - ΟΑΕΝ), που προβλέπει επέκταση, σε όλους τους εφοπλιστές, της επιδότησης των ασφαλιστικών εισφορών, που πρέπει να καταβάλει το κεφάλαιο.

Ο δρόμος είναι στρωμένος και από το ΠΑΣΟΚ, που τα τελευταία χρόνια έχει προτείνει ως γενικό μέτρο την πρόσληψη για ένα διάστημα νέων, χωρίς να καταβάλλουν εισφορές οι εργοδότες, αλλά το κράτος, που θα τα αφαιρεί βεβαίως από το λαό».

Ληστρικά προνόμια στους εφοπλιστές

«Επιχείρημα της ΝΔ και του ΠΑΣΟΚ - εξήγησε η Αλέκα Παπαρήγα - είναι ότι με αυτό τον τρόπο θα ενισχύσουν την ανταγωνιστικότητα του ελληνικού πλοίου και θα αντιμετωπίσουν το πρόβλημα της ανεργίας. Το αποτέλεσμα μετά από δεκαετίες εφαρμογής αυτής της πολιτικής αποδεικνύει ότι αυτό που ενισχύεται είναι τα κέρδη των εφοπλιστών.

Το 2004 είχαν 20 δισ. δολάρια κέρδη, οι παραγγελίες για νέα πλοία το 2006 ήταν 322 πλοία αξίας 16,7 δισ. δολ., το 2007 κατασκευάζονται για Ελληνες 612 πλοία. Το πρώτο τρίμηνο του 2007 έχουν παραγγείλει 129 πλοία αξίας 7 δισ. δολ. και αγόρασαν 400 μεταχειρισμένα με 3 δισ. δολ., σύνολο ελληνόκτητων πλοίων 3.699.

Οι ναυτεργάτες συνεχώς μειώνονται, οι αμοιβές τους καθηλώνονται και οι συντάξεις τους παραμένουν σε χαμηλά επίπεδα. Οι ναυτεργάτες στους αγώνες τους αντιμετωπίζουν τον αυταρχισμό, την τρομοκρατία, τις διώξεις από τους εφοπλιστές και τις κυβερνήσεις. Χαρακτηριστικό είναι η επιστράτευση και το αιματοκύλισμα των αγώνων τους το 2002 από το ΠΑΣΟΚ και η επιστράτευση της ΝΔ το 2006».


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ