Σάββατο 26 Μάη 2007
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 10
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
ΚΟΜΜΑΤΙΚΗ ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ ΤΟΥ ΚΚΕ
Ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες στην υπηρεσία του λαού

Ανακοίνωση με αφορμή χτεσινή σύσκεψη φορέων της πόλης για τα θέματα της ακτοπλοΐας

Ενίσχυση του εφοπλιστικού κεφαλαίου με νέο τσάμπα χρήμα, προκειμένου οι γραμμές ακτοπλοϊκής σύνδεσης της Θεσσαλονίκης να καταστούν ελκυστικότερες για τους ιδιώτες επενδυτές, και απελευθέρωση των ναύλων, ζητούν οι εμποροβιομήχανοι και οι ξενοδόχοι της πόλης, με τη στήριξη των αιρετών (ΝΔ και ΠΑΣΟΚ) της Αυτοδιοίκησης.

Αυτό προέκυψε από τη σύσκεψη που διοργάνωσε η Διοίκηση του Δήμου Θεσσαλονίκης με θέμα τη βελτίωση της ακτοπλοϊκής σύνδεσης της πόλης και την ανάδειξη της Θεσσαλονίκης ως τουριστικό προορισμό. Στη σύσκεψη τέθηκαν τα θέματα «ποιοτικής αναβάθμισης» της ακτοπλοϊκής σύνδεσης, δρομολόγησης νέων πλοίων προς τα νησιά των Σποράδων, βελτίωσης του «τουριστικού πακέτου» προς τη Θεσσαλονίκη και «διερεύνησης της δυνατότητας ανάπτυξης επιχειρηματικής πρωτοβουλίας από μέρους των φορέων της πόλης που θα εξασφαλίσει την αυτόνομη και βιώσιμη ακτοπλοϊκή σύνδεση της Θεσσαλονίκης».

Μάλιστα συγκροτήθηκε και επιτροπή η οποία θα καταρτίσει πρόταση στο Συμβούλιο Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών, ώστε να σχεδιαστούν τα δρομολόγια για τη θερινή περίοδο του 2008 και παράλληλα θα διερευνήσει τις προθέσεις των ναυτιλιακών επιχειρήσεων και των επιχειρήσεων που διαθέτουν υδροπλάνα.

Χρειάζονται ριζικά μέτρα και αλλαγές

Με αφορμή τη σύσκεψη και τις αποφάσεις που ελήφθησαν, η Κομματική Οργάνωση Θεσσαλονίκης του ΚΚΕ ξεκαθαρίζει πως όσο τα πλοία θα είναι περιουσία των εφοπλιστών, όσο οι ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες οργανώνονται και λειτουργούν με σκοπό το κέρδος των εφοπλιστών, τόσο αυτά τα προβλήματα θα μεγαλώνουν, θα οξύνονται και ο κόσμος θα βασανίζεται από αυτά.

Σε ανακοίνωσή της σημειώνει καταρχήν πως το λιμάνι της Θεσσαλονίκης εξυπηρετεί μια ανάπτυξη στην οποία η πόλη και η περιοχή αποτελούν κόμβο διαμετακομιστικού εμπορίου και παροχής υπηρεσιών προς το μεγάλο κεφάλαιο και τους οργανισμούς, ώστε να διευκολύνουν την εξόρμησή του, οικονομικά, πολιτικά, στρατιωτικά στην περιοχή της Νοτιοανατολικής Ευρώπης.

«Αυτός ο προσανατολισμός ανάπτυξης οδηγεί ακριβώς στον υδροκεφαλισμό της διαμετακόμισης σε βάρος των υπόλοιπων παραγωγικών δραστηριοτήτων και λειτουργιών του λιμανιού. Η αλλαγή αυτού του προσανατολισμού συνδέεται με δημόσια λιμάνια, στην υπηρεσία του λαού και του τόπου, ενταγμένα σε μια οικονομία που θα υπηρετεί την ανάπτυξη, με βάση τις ανάγκες και τις δυνατότητες της χώρας και όχι τα κέρδη του μονοπωλιακού κεφαλαίου», σημειώνει.

Η ΚΟΘ του ΚΚΕ ξεκαθαρίζει: «Οι ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες πρέπει να είναι στην υπηρεσία του λαού. Χρειάζονται ριζικά μέτρα, ριζικές αλλαγές, για να αντιμετωπιστεί η κατάσταση. Οσο το κουμάντο είναι στα χέρια των εφοπλιστών, ΝΔ και ΠΑΣΟΚ θα τσακώνονται για το ποιος θα είναι καλύτερος εγγυητής της εξυπηρέτησης των συμφερόντων τους». Και καλεί το λαό της Θεσσαλονίκης να παλέψει για τη δημιουργία Εθνικού Οργανισμού Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών, με εργατικό και κοινωνικό έλεγχο».

Καλεί το λαό και τη νεολαία του νομού, να οδηγηθούν στην κάλπη με κριτήριο τα προβλήματά τους, ένα από τα οποία αποτελεί και το ζήτημα της ακτοπλοϊκής διασύνδεσης της Θεσσαλονίκης. Και να καταδικάσουν ΝΔ και ΠΑΣΟΚ, που στηρίζουν το εφοπλιστικό κεφάλαιο και αντιστρατεύονται τα συμφέροντα των εργαζομένων.


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ