Πέμπτη 9 Αυγούστου 2007
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 18
ΚΡΙΤΙΚΗ ΤΑΙΝΙΩΝ
H επανάληψη ΕΡΙΚ ΡΟΜΕΡ
Η γυναίκα του αεροπόρου

Ερίκ Ρομέρ, σημαίνει κινηματογράφος των άκρων! 'Η τον αγαπάς σαν πιστός εραστής ή τον απορρίπτεις θυμωμένος. Μέσες λύσεις μαζί του δε χωράνε!

«Η Γυναίκα του Αεροπόρου», είναι το θεμέλιο που πάνω της οικοδομήθηκε μια από τις τέσσερις γνωστές ενότητες του σκηνοθέτη. Πρόκειται για την ενότητα «Κωμωδίες και Παροιμίες». Στη συγκεκριμένη ενότητα ο Ερίκ Ρομέρ γύρισε έξι ταινίες με θέμα τον έρωτα (και όχι μόνον...). Παίρνοντας σαν αφορμή μια σχετική παροιμία έπλεκε πάνω της μια ιστορία. Μέσα από την οποία προσπαθούσε να περάσει, άλλοτε με επιτυχία και άλλοτε με λιγότερη επιτυχία, τις δικές του φιλοσοφικές απόψεις σε σχέση με τον έρωτα και τη ζωή. Η «Γυναίκα του Αεροπόρου» στηρίζεται στo απόφθεγμα (παροιμία) «Δεν μπορείς να σκεφτείς τίποτα». «Δεν μπορείς να σκεφτείς τίποτα», γιατί δεν μπορείς να κατανοήσεις κάποιες συμπεριφορές. Οπως αυτές των ηρώων της ταινίας. Οι οποίοι, έτσι, χωρίς λογική εξήγηση, πληγώνει ο ένας τον άλλον. Οι άνθρωποι αυτοί, ενώ αγωνιούν για την αγάπη και τον έρωτα, κάνουν το ένα λάθος μετά το άλλο, διαπράττουν το ένα σφάλμα μετά το άλλο, με αποτέλεσμα αντί να σμίγουν, να απομακρύνονται. Μη φανταστείτε, βέβαια, πως θα παρακολουθήσετε κάποια τραγωδία! Οχι. Ο Ρομέρ είναι τρυφερός. Ο,τι έχει να πει το λέει με τρυφερό τρόπο. Οσο κριτικός και αν είναι με τους ήρωές του, διατηρεί πάντα σεβασμό και αγάπη γι' αυτούς. Η ταινία του, λοιπόν, είναι περισσότερο κωμωδία παρά δράμα! Παρότι τα ζητήματα που βάζει είναι σοβαρά... Οι ταινίες του Ρομέρ δεν είναι ταινίες δράσης, ταινίες μεγάλης πλοκής, είναι ταινίες που τα πράγματα -κυρίως- λέγονται παρά δείχνονται! Είναι ταινίες που στηρίζονται στο διάλογο. Εκεί, λοιπόν, πρέπει να «ρίξει» το βάρος του ο θεατής. Μέσα από τους διαλόγους, οι οποίοι συνήθως είναι πνευματώδεις και «γεμάτοι» από «νοήματα». Η συγκριμένη ταινία (1981), πέρα από την όποια καλλιτεχνική της αξία, είναι και ένα κινηματογραφικό πείραμα. Γυρίστηκε αρκετά «πρωτόγονα». Με μια «ερασιτεχνική» κινηματογραφική μηχανή (16 mm), με «φυσικό» ήχο, σε φυσικά ντεκόρ. Και αυτό γιατί ο Ρομέρ, ανάμεσα στα άλλα, ήθελε, έτσι διατείνονταν, να ανατρέψει και τους όρους παραγωγής. Το τελικό καλλιτεχνικό αποτέλεσμα δεν τον απογοήτευσε και δεν απογοήτευσε και τους θεατές.

Παίζουν: Φιλίπ Μαρλό, Μαρί Ριβιέρ, Αν-Λορί Μερί, Ματιέ Καριέρ, Φιλίπ Καρουά, Καρολί Κλεμάν.


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ