Είναι μια λέξη που ...την πετάς στη μέση και ξαφνικά μπορείς να δημιουργήσεις τεράστιο πολιτικό θέμα, να πυροδοτήσεις άπειρες συζητήσεις, να βασιστούν πάνω της δεκάδες τηλεοπτικά πάνελ και εκατοντάδες δημοσιεύματα.
Το «σκάνδαλο» θα λειτουργήσει έτσι είτε «πατάει» στην πραγματικότητα είτε όχι. Αν ανήκει στην πρώτη κατηγορία μπορεί ωραιότατα να οδηγήσει και σε μια διακομματική επιτροπή της Βουλής που δε θα βγάλει τελικά τίποτε. Αν ανήκει στη δεύτερη απλά αξιοποιείται για μερικές βδομάδες και μετά ξεχνιέται.
Οπως και να έχει πάντως, η λέξη - εξαιτίας αυτών που τη χρησιμοποιούν για αποπροσανατολιστικές σκοπιμότητες - έχει χάσει τη σημασία και την έννοιά της. Τόσο πολύ που φθάνουμε στον ...παραλογισμό.
Αναφέρουμε ένα απλούστατο παράδειγμα: Θεωρείται σήμερα σκάνδαλο το ότι μια 35χρονη απαίτησε από τον γραμματέα ενός υπουργείου να διοριστεί στο δημόσιο και δε διορίστηκε.
Αντιθέτως, ΔΕ θεωρείται σκάνδαλο το ότι 100 χιλιάδες και πλέον συμβασιούχοι καλύπτουν - αποδεδειγμένα - πάγιες και διαρκείς ανάγκες στο δημόσιο, διεκδικούν τη μονιμοποίησή τους χωρίς πλάγια μέσα, αλλά δε δικαιώνονται ούτε από την κυβέρνηση ούτε από τον Αρειο Πάγο.
ΠΕΡΙΠΟΥ 2.500 άνθρωποι θα χάσουν τη δουλιά τους στη γνωστή βρετανική εταιρεία αυτοκινήτων «Ρολς Ρόις» επειδή θα γίνουν «περικοπές για περιορισμό του λειτουργικού κόστους». Και δεν είναι φυσικά η μόνη ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία που παίρνει τέτοια μέτρα...
Ομως, το εν λόγω - πανάκριβο - αυτοκίνητο (κοστίζει πάνω από 200 χιλιάδες ευρώ το ένα) θα συνεχίζει να πουλιέται μια και δε λείπουν αυτοί που έχουν τα χρήματα για να το αγοράσουν. Αντιθέτως, γίνονται ακόμη πιο πλούσιοι...
Αυτός είναι ο ...ευρωπαϊκός μας παράδεισος στον οποίο τόσο πολύ κοπιάζουν οι κυβερνήσεις μας να μας εντάξουν.