Πέμπτη 17 Γενάρη 2008
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 21
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
ΠΡΩΗΝ ΔΕΚΟ
Σφίγγουν τα λουριά με νέα μέτρα

Στη χτεσινή συνεδρίαση η Διυπουργική Επιτροπή παρήγγειλε να μη γίνει «καμιά πρόσληψη» πριν την πλήρη εφαρμογή του αντιδραστικού πλέγματος και δρομολόγησε τις διαδικασίες για την ιδιωτικοποίηση του ΟΣΕ

Η πρόοδος της εφαρμογής του διαβόητου νόμου για τις πρώην ΔΕΚΟ αλλά και νέες «βελτιωτικές ρυθμίσεις» μπήκαν στην ατζέντα της «Διυπουργικής Επιτροπής Δημοσίων Επιχειρήσεων και Οργανισμών» (ΔΕΚΟ) που συνεδρίασε χτες υπό την προεδρία του υπουργού Οικονομίας και Οικονομικών Γ. Αλογοσκούφη και τη συμμετοχή των συναρμόδιων υπουργών. Ταυτόχρονα αποφάσισαν να εκχωρήσουν και νέο ζωτικό χώρο των «ΔΕΚΟ» στο ιδιωτικό κεφάλαιο είτε με τις «συμπράξεις» δημοσίου - ιδιωτών (ΣΔΙΤ), είτε με άλλες μορφές.

Πρόκειται για την πιστή και απαρέγκλιτη εφαρμογή των αντιδραστικών διατάξεων, με τις οποίες ισοπεδώνουν τα εργασιακά και ασφαλιστικά δικαιώματα, ιδιαίτερα για τους νέους εργαζόμενους. Παραπέρα, η ανάπτυξη των «επιχειρησιακών προγραμμάτων», όπως αυτά υπαγορεύονται από την εφαρμοζόμενη πολιτική, οδηγούν - αναγκαστικά και αναπότρεπτα - σε νέες αυξήσεις τιμολογίων (όπως για παράδειγμα στις συγκοινωνίες) με τις οποίες σκοπεύουν να βελτιώσουν τους ισολογισμούς των πρώην ΔΕΚΟ σε βάρος των λαϊκών εισοδημάτων.

Η κυβέρνηση, σύμφωνα με πληροφορίες, ετοιμάζεται να σφίξει ακόμη περισσότερο τα λουριά, με την κατάθεση σχετικής νομοθετικής ρύθμισης στη Βουλή. Σε αυτή την κατεύθυνση διαμηνύουν ότι δε θα επιτραπεί καμιά πρόσληψη εάν προηγουμένως δεν έχουν υποβληθεί - και εγκριθεί από τη Διυπουργική Επιτροπή - συγκεκριμένα επιχειρησιακά προγράμματα στη βάση των κατευθύνσεων που έχουν δοθεί.

Σε ό,τι αφορά την «πρόοδο» του αντιδραστικού πλαισίου διαπίστωσαν ότι η «ανταπόκριση από τις επιχειρήσεις είναι θετική», ενώ η διαδικασία αξιολόγησης των επιχειρηματικών πλάνων θα έχει ολοκληρωθεί μέσα στο α' δίμηνο του 2008.

Συμπράξεις και στον ΟΣΕ

Στο πλαίσιο της πλήρους εναρμόνισης του ΟΣΕ με τις ισχύουσες κοινοτικές οδηγίες, καθώς και της απελευθέρωσης των επιβατικών μεταφορών, από το 2010, αποφασίστηκε η σύσταση Εθνικού Συμβουλίου Σιδηροδρόμων, με αρμοδιότητα την έκδοση αδειών στις σιδηροδρομικές επιχειρήσεις και τον έλεγχο της λειτουργίας της σιδηροδρομικής αγοράς. Επί της ουσίας η κυβέρνηση, ρυθμίζει και τις τελευταίες λεπτομέρειες για την είσοδο των ιδιωτών και στις επιβατικές σιδηροδρομικές μεταφορές, που δεν πρόλαβαν να εφαρμοστούν από τις κυβερνήσεις του ΠΑΣΟΚ.

Οι εμπορευματικές μεταφορές λειτουργούν σε συνθήκες πλήρους απελευθέρωσης από την 1η Γενάρη 2007, ενώ από την 1η Γενάρη 2010 απελευθερώνονται πλήρως και οι σιδηροδρομικές επιβατικές μεταφορές. Πρακτικά αυτό σημαίνει ότι από το 2010 οι ιδιώτες θα μπορούν να δρομολογούν τα δικά τους τρένα στις γραμμές - φιλέτα, όπως είναι η Αθήνας - Θεσσαλονίκης και να κερδοσκοπούν, απαλλαγμένοι από το τεράστιο κόστος που συνεπάγεται η συντήρηση της υποδομής. Το κόστος αυτό θα συνεχίσει να καλύπτεται από κρατικά κονδύλια.

Οπως ανακοινώθηκε, με αποφάσεις του υπουργού Μεταφορών - Επικοινωνιών Κ. Χατζηδάκη στο αμέσως προσεχές διάστημα, το εταιρικό τοπίο των σιδηροδρόμων θα διαμορφωθεί σε τρεις εταιρείες, από πέντε που είναι σήμερα:

  • Την ΟΣΕ, στην οποία θα συμπτυχθούν όλες οι μη σιδηροδρομικές εταιρείες του ομίλου, πλην της ΕΡΓΟΣΕ.
  • Την ΕΡΓΟΣΕ, θυγατρική της ΟΣΕ, η οποία θα συνεχίσει τη λειτουργία της στο πλαίσιο των συγχρηματοδοτούμενων από την Ευρωπαϊκή Ενωση έργων.
  • Την ΤΡΑΙΝΟΣΕ, με μέτοχο απευθείας το Ελληνικό Δημόσιο (σήμερα είναι θυγατρική του ΟΣΕ), η οποία θα διατηρήσει τις υπηρεσίες μεταφοράς επιβατών και φορτίων.
ΠΑΡΟΜΟΙΑ ΘΕΜΑΤΑ
«Σχέδιο» μετατροπής τους σε πανάκριβο εμπόρευμα (2009-06-25 00:00:00.0)
Αναμένοντας τις λεπτομέρειες του «εκτροχιασμού» (2009-04-15 00:00:00.0)
Από το Μάρτη το σχέδιο «εκτροχιασμού» (2009-02-21 00:00:00.0)
Επικίνδυνα υλικά κατασκευής του σιδηροδρομικού δικτύου (2008-04-09 00:00:00.0)
Καταστροφικό έργο από ΝΔ και ΠΑΣΟΚ (2007-09-15 00:00:00.0)
Ιδιωτικές εταιρίες στις ράγες του ΟΣΕ (1997-12-30 00:00:00.0)

Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ