Η έναρξη της σχολικής χρονιάς μπορεί να συμπίπτει κάθε χρόνο την ίδια περίπου ημερομηνία, αλλά η φετινή έχει τα δικά της χαρακτηριστικά:
Η πραγματικότητα όμως λέει ότι πολλά σχολεία δεν κατάφεραν να ξεκινήσουν στις 11 του Σεπτέμβρη, επειδή δεν είχαν δασκάλους, προβλήματα δημιουργούνται από τις διπλοβάρδιες, τις οποίες η κυβέρνηση επιχειρεί ν' αντιμετωπίσει με αύξηση του αριθμού των μαθητών σε συμπτύξεις τμημάτων, (τα τμήματα με 30 μαθητές είναι πλέον ο γενικός κανόνας). Ετσι αντιμετωπίζει και το πρόβλημα της έλλειψης εκπαιδευτικών, συνεχίζοντας την πολιτική της αδιοριστίας.
Εχουμε χορτάσει από αντίστοιχες διακηρύξεις που πάντα μένουν στα χαρτιά. Είναι γνωστό πλέον και στον πιο δύσπιστο ότι οι εξαγγελίες αυτές γίνονται για να «ρίξουν στάχτη στα μάτια» του ελληνικού λαού, προβάλλοντας με τυμπανοκρουσίες «θα» και ημίμετρα, τα οποία δεν απαντούν στις σύγχρονες ανάγκες για ολόπλευρη μόρφωση σε όλα τα παιδιά, αφού ο στόχος της μετα-ΟΝΕ εποχής επιτάσσει τη συνέχιση της υποχρηματοδότησης της Παιδείας (γύρω στο 7% από τον προϋπολογισμό) και τη συνέχιση των αναδιαρθρώσεων - ιδιωτικοποιήσεων, την καλλιέργεια με όλα τα μέσα της συνείδησης του απασχολήσιμου.
Μπορεί να πονάμε όλοι το ίδιο για τη μόρφωση της νεολαίας και το μέλλον της, όπως ισχυρίζεται ο υπουργός Παιδείας; Η σημερινή κυβέρνηση και όλες οι προηγούμενες είναι υπεύθυνες για την κατάσταση που έχουν διαμορφώσει σε βάρος της δημόσιας Παιδείας. Δίνοντας όμως έναν «εθνικό», «ακομμάτιστο», «αταξικό» χαρακτήρα στο ζήτημα της Παιδείας, προσπαθούν να συγκαλύψουν τις πραγματικές αιτίες των προβλημάτων, δηλαδή την πολιτική της ΕΕ των μονοπωλίων, που εκφράζεται από την κυβέρνηση και που τη σιγοντάρουν τα κόμματα της ΝΔ και του «Συνασπισμού» με μικροδιαφορές.
Με τις νέες ρυθμίσεις, σε σχέση με την εφαρμογή της οδηγίας 89/48 της ΕΕ, έχουμε συνολική υποβάθμιση των πτυχίων ΑΕΙ - ΤΕΙ στο επίπεδο των ΙΕΚ - Κολεγίων. Προωθείται η ιδιωτικοποίηση της Πανεπιστημιακής Εκπαίδευσης, συνεχίζεται η αντιλαϊκή εκπαιδευτική πολιτική που ξεκίνησε με την αποσύνδεση πτυχίου - επαγγέλματος, την κατάργηση της επετηρίδας διορισμού των εκπαιδευτικών.
Με την καθιέρωση του «ολοήμερου» σχολείου ή ΣΕΠΠΕ (Σχολείο Εφαρμογής Πειραματικών Προγραμμάτων Εκπαίδευσης) ή «διευρυμένου ωραρίου», για την «κάλυψη των αναγκών των εργαζομένων», με την αλλαγή των εργασιακών τους σχέσεων, εκείνο που σχεδιάζεται είναι ότι και το προσωπικό που θα δουλεύει στο «ολοήμερο» ή «πιλοτικό» δε θα έχει και αυτό μονιμότητα και πλήρη εργασιακά δικαιώματα και, το σπουδαιότερο, δε θα δουλεύει σε σχολείο, αλλά σε πάρκινγκ παιδιών.
Τι κάνουμε όμως ή καλύτερα τι πρέπει να κάνουμε εμείς οι εκπαιδευτικοί, μαθητές, γονείς, εργαζόμενοι, μπροστά σε αυτό το επικίνδυνο για τη μόρφωση της νεολαίας τοπίο που διαμορφώνουν; Είναι δεδομένο ότι οι πλειοψηφίες στις εκπαιδευτικές Ομοσπονδίες, με την ανοχή, το συμβιβασμό, το ξεπούλημα και την προσαρμογή τους σ' αυτή την πολιτική, προσπαθούν να φρενάρουν τους αγώνες, να τους σαμποτάρουν, ποντάροντας μέσα από τραπέζια δήθεν «κοινωνικών διαλόγων» να αποπροσανατολίσουν, επικεντρώνοντας σε επουσιώδη και αφήνοντας στο απυρόβλητο το βασικό πυρήνα της αντιεκπαιδευτικής πολιτικής.
Η μόνη γλώσσα που καταλαβαίνει η κυβέρνηση είναι αυτή των αγώνων. Το μόνο που φοβούνται οι συμβιβασμένες πλειοψηφίες σε ΟΛΜΕ και ΔΟΕ είναι η συσπείρωση των εκπαιδευτικών από «τα κάτω», σε αγωνιστική κατεύθυνση, κόντρα στο συμβιβασμό και την υποταγή. Εκείνο λοιπόν που εμείς έχουμε υποχρέωση να κάνουμε είναι να πρωτοστατήσουμε στη συσπείρωση των εκπαιδευτικών στην ταξική γραμμή πάλης που με συνέπεια υπερασπίζεται η ΕΣΑΚ - ΔΕΕ, στην ενημέρωση και την αποκάλυψη της ταξικής στόχευσης των μέτρων με τα οποία συνεχίζει να «πυροβολεί» την εκπαίδευση η κυβέρνηση.
Να στηρίξουμε με κάθε τρόπο τις πρωτοβουλίες συντονισμού και αγωνιστικής δράσης των φορέων του εκπαιδευτικού, εργατικού και λαϊκού κινήματος.
Παίρνουμε μέρος στη συγκέντρωση και πορεία στις 19 Σεπτέμβρη στην Πλατεία Κάνιγγος, στις κινητοποιήσεις ενημέρωσης έξω από τα εξεταστικά κέντρα, τις μέρες πραγματοποίησης του διαγωνισμού του ΑΣΕΠ, στον αποκλεισμό του υπουργείου Παιδείας στις 30 Σεπτέμβρη, διεκδικώντας: