Τετάρτη 4 Οχτώβρη 2000
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 24
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
ΙΔΙΩΤΙΚΟΠΟΙΗΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΔΡΟΜΩΝ
Σε ιδιώτες άλλοι 4 οδικοί άξονες

Η κυβέρνηση υπέγραψε νέα απόφαση με την οποία προβλέπεται η ανάθεση κατασκευής 4 ακόμη αυτοκινητόδρομων σε ιδιώτες με «συμβάσεις παραχώρησης»

Η κυβέρνηση προωθεί με γοργούς ρυθμούς την πλήρη ιδιωτικοποίηση των αυτοκινητοδρόμων στην Ελλάδα, με ό,τι αυτό συνεπάγεται για την εθνική οικονομία και ειδικότερα για τους γιωταχήδες και τα πλατιά λαϊκά στρώματα. Στα πλαίσια της πολιτικής του «ιδιωτικοποιούμε τα πάντα και ό,τι ήθελε προκύψει», η κυβέρνηση Σημίτη - με απόφαση που υπέγραψε ο υφυπουργός Εθνικής Οικονομίας Χρ. Πάχτας- δίνει τη δυνατότητα κατασκευής και εκμετάλλευσης 4 νέων αυτοκινητοδρόμων στην Ελλάδα στο ιδιωτικό κεφάλαιο.

Συγκεκριμένα, σύμφωνα με ανακοίνωση του υπουργείου Εθνικής Οικονομίας, ο υφυπουργός Χρ. Πάχτας υπέγραψε απόφαση που προβλέπει την επέκταση της σύμβασης έργου του Χρηματοοικονομικού Συμβούλου «TENs HELLAS», κοινοπραξία «Bank of America» και ΕΤΕΒΑ, που έχει προσληφθεί από την κυβέρνηση για τη διερεύνηση και προώθηση συμβάσεων παραχώρησης αυτοκινητοδρόμων στην Ελλάδα. Με τη νέα επεκτατική σύμβαση, η κυβέρνηση καλεί το σύμβουλο που έχει προσλάβει να διερευνήσει τη δυνατότητα κατασκευής από ιδιώτες, με συμβάσεις παραχώρησης,4 ακόμη οδικών αξόνων, εκ των οποίων οι 3 στην Αθήνα και ο 1 στη Θεσσαλονίκη.

Συγκεκριμένα, η σύμβαση αφορά τα εξής έργα αυτοκινητόδρομων συνολικού μήκους 39,5 χλμ. περίπου, που κατανέμονται ως εξής:

  • Σήραγγα Υμηττού, μήκους 4,5 χλμ. στη Νότια Είσοδο Αεροδρομίου Σπάτων - Λεωφόρου Ποσειδώνος.
  • Επέκταση ανατολικού κλάδου Δυτικής Περιφερειακής Λεωφόρου Υμηττού ως τη Ραφήνα, μήκους 15 χλμ.
  • Νότια επέκταση Δυτικής Περιφερειακής Λεωφόρου Υμηττού ως τη Λεωφόρο Βουλιαγμένης, μήκους 16 χλμ.
  • Υποθαλάσσια οδική αρτηρία- διαμπερούς κυκλοφορίας - στη Θεσσαλονίκη, συνολικού μήκους 4 χλμ., εκ των οποίων τα 1.100 μέτρα είναι υποθαλάσσια σήραγγα, με στόχο τη σύνδεση της ΝΑ με τη ΒΔ περιοχή της Θεσσαλονίκης, με παράκαμψη του ιστορικού κέντρου.

Στην ανακοίνωση του υπουργείου, διευκρινίζεται πως «εκτός από το κατασκευαστικό μέρος των συγκεκριμένων τμημάτων αυτοκινητοδρόμων, στα 3 πρώτα έργα (στην Αθήνα) περιλαμβάνεται και η εγκατάσταση συστήματος διαχείρισης κυκλοφορίας συμβατού με το σύστημα Αττικής Οδού, η συντήρηση και λειτουργία των τμημάτων αυτών, καθώς και η χρηματοδότηση όλων των πιο πάνω δράσεων».

Επιχειρώντας να δικαιολογήσει την εμμονή της κυβέρνησης ΠΑΣΟΚ, στην πλήρη - σχεδόν - ιδιωτικοποίηση των μεγάλης κυκλοφορίας μικρών και μεγάλων αυτοκινητόδρομων, ο υφυπουργός Εθνικής Οικονομίας δήλωσε πως αυτό γίνεται «στο πλαίσιο προσέλκυσης ιδιωτικών κεφαλαίων», στους οποίους ανατίθεται στην ουσία η... «αναβάθμιση του ιδιωτικού δικτύου της χώρας»! Ούτε λίγο ούτε πολύ, δηλαδή, ο υφυπουργός ομολόγησε δημόσια πως στο εξής οι εργαζόμενοι θα ακριβοπληρώνουν - δηλαδή θα διπλοπληρώνουν και θα τριπλοπληρώνουν - τη χρήση των αυτοκινητόδρομων. Κι αυτό, γιατί ενώ στο παρελθόν το κράτος διέθετε ένα μεγάλο μέρος των φόρων που πλήρωναν οι εργαζόμενοι και τα πλατιά λαϊκά στρώματα για τη συντήρηση και αναβάθμιση του εθνικού οδικού δικτύου και την κατασκευή νέων αυτοκινητοδρόμων, στο εξής - ελέω παγκοσμιοποίησης και της πολιτικής του «λιγότερου κράτους», που με ευλαβική συνέπεια εφαρμόζει η κυβέρνηση ΠΑΣΟΚ - οι εργαζόμενοι, εκτός από τους υπέρογκους φόρους που πληρώνουν, θα πρέπει να πληρώνουν και υπέρογκα διόδια στους ιδιώτες στους οποίους παραχωρείται η εκμετάλλευση μεγάλων τμημάτων του οδικού δικτύου.


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ