Τετάρτη 4 Οχτώβρη 2000
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 9
ΠΟΛΙΤΙΚΗ
ΒΟΥΛΗ
Για 81 αδικοχαμένους νεκρούς η σημερινή συζήτηση

ΚΚΕ: Αίτημα ζωής η δημιουργία Εθνικού Οργανισμού Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών

Σε κεντρικό πολιτικό ζήτημα αναδεικνύεται το ναυτικό έγκλημα, που προκάλεσαν εφοπλιστές και κυβέρνηση, στέλνοντας στο βυθό 81 ναυτικούς και επιβάτες του «Σαμίνα».

Η οργανωμένη επιχείρηση συγκάλυψης των κυβερνητικών και εφοπλιστικών ευθυνών, η απόκρυψη του εγκληματικού ρόλου της εφοπλιστικής ασυδοσίας και της πολιτικής που τη στηρίζει (υποβιβασμός του βεβαρημένου παρελθόντος κι αναξιόπλοου του πλοίου, απόκρυψη των κρίσιμων προβλημάτων στα χειριστήρια της μηχανής, στην εφεδρική ηλεκτρομηχανή, στη στεγανότητα, ρήγμα στην πλώρη, ελλιπή λειτουργία σωστικών μέτρων κ.ά.), συμπληρώθηκε χτες με μία απύθμενη πρόκληση: Ο υπουργός Εμπορικής Ναυτιλίας αποδέχτηκε ως νέο πλαίσιο για τις εσωτερικές θαλάσσιες μεταφορές τις αξιώσεις των ακτοπλόων εφοπλιστών. Αυτό το πλαίσιο, αντίγραφο των προτάσεων Σφηνιά, που οδηγεί σε ολική άρση του «καμποτάζ» από το τέλος του 2002, θα επικαλεστεί και σήμερα στη Βουλή ο πρωθυπουργός, καθώς είναι υποχρεωμένος να απαντήσει στις Επίκαιρες Ερωτήσεις που έχουν καταθέσει οι αρχηγοί των κομμάτων. Το παιχνίδι, βέβαια, είναι στημένο, καθώς η κυβέρνηση έχει ουσιαστικό σύμμαχό της σ' αυτή τη μάχη και τη Νέα Δημοκρατία, που έχει ήδη διακηρύξει πως είναι υπέρ της άρσης του καμποτάζ.

Η κόντρα που έχει ξεσπάσει στο λιμάνι και αντανάκλασή της θα εκφραστεί και στην αίθουσα της Βουλής αφορά τις θέσεις μάχης που επιδιώκουν να καταλάβουν ενόψει απελευθέρωσης οι μεγαλοεφοπλιστές. Το δίδυμο Παναγόπουλου - Αλαφούζου εμφανίζεται έτοιμο για πλήρη απελευθέρωση εδώ και τώρα, ενώ οι Σφηνιάς - Αγαπητός - Βεντούρης - Αγούδημος και άλλοι δεν είναι ακόμα έτοιμοι.

Για το λαϊκό κίνημα, όπως έγκαιρα έχει τονίσει το ΚΚΕ, προβάλλει επιτακτική η ανάγκη να αναπτυχθεί η πάλη ενάντια στο εφοπλιστικό κεφάλαιο και την κυβερνητική πολιτική, για την επιβολή μέτρων προστασίας στη θάλασσα, για την εφαρμογή μιας άλλης πολιτικής, που ειδικά στις θαλάσσιες μεταφορές θα αφορά τη δημιουργία Εθνικού Οργανισμού Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών με εργατικό - κοινωνικό έλεγχο, που θα έχει την αποκλειστική ευθύνη για την οργάνωση του νευραλγικού αυτού χώρου, την ανανέωση των πλοίων, τον προγραμματισμό για την απρόσκοπτη σύνδεση ηπειρωτικής - νησιωτικής Ελλάδας, την εξασφάλιση των προϋποθέσεων για την ασφάλεια των πλοίων και την αντιμετώπιση των ναυτεργατικών προβλημάτων.


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ