Τετάρτη 4 Οχτώβρη 2000
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 10
ΠΟΛΙΤΙΚΗ
Το πλαίσιο για νόμιμα ναυάγια

Αποσπάσματα από το πόρισμα της Επιτροπής του ΥΕΝ, που οδηγεί στην παραπέρα ενίσχυση των μεγαλοεφοπλιστών

Τώρα πλέον τα ναυάγια θα έχουν πιστοποίηση ISO...
Τώρα πλέον τα ναυάγια θα έχουν πιστοποίηση ISO...
Το πόρισμα της Επιτροπής Προσωπικοτήτων, το οποίο χτες παρέδωσε ο υπουργός Εμπορικής Ναυτιλίας Χρ. Παπουτσής στον πρωθυπουργό Κ Σημίτη και αναμένονται πάνω σ' αυτό οι τελικές κυβερνητικές αποφάσεις αύριο Πέμπτη, οπότε θα συνεδριάσει το Υπουργικό Συμβούλιο, προβλέπει:

- «Πριν από την έναρξη κάθε δρομολογιακής περιόδου, συντάσσεται πρόσκληση ενδιαφέροντος για όλες τις ακτοπλοϊκές γραμμές της χώρας και για δρομολόγηση ετήσιας διάρκειας με δυνατότητα παράτασης. Οποιαδήποτε κοινοτική οδηγία εταιρία με πλοία υπό σημαία Κράτους - Μέλους μπορεί να εκδηλώσει ελεύθερα το ενδιαφέρον της». Στο σημείο αυτό τίθενται κάποιες προϋποθέσεις, ανάμεσα στις οποίες είναι η εταιρία να μην έχει ληξιπρόθεσμες οφειλές προς το δημόσιο, να μην τελεί υπό πτώχευση, τα πλοία της να είναι ηλικίας κάτω των 35 χρόνων, να καταθέτει εγγυητική επιστολή, να αποδέχεται βασικούς όρους των δρομολογίων όπως η εξυπηρέτηση καθ' όλη τη διάρκεια του έτους με σύντομη διακοπή των δρομολογίων και να εφαρμόζει τους εκάστοτε κανόνες του ελληνικού κράτους ως κράτους υποδοχής για την επάνδρωση των πλοίων κατά τα οριζόμενα στον Κανονισμό 3577/92.

- Την ελεύθερη διαμόρφωση του ναύλου, χωρίς οποιαδήποτε κρατική παρέμβαση. Η τιμολογιακή πολιτική των εταιριών γνωστοποιείται κατά την εκδήλωση ενδιαφέροντος, δημοσιεύεται και τηρείται για κάθε ετήσια δρομολογιακή περίοδο.

- Οι κρατήσεις υπέρ τρίτων καταργούνται, όπου είναι εφικτό, ενώ τα τέλη ενσωματώνονται στην τιμή του εισιτηρίου.

Για τις γραμμές που δεν υπάρχει ενδιαφέρον και χαρακτηρίζονται ως γραμμές «δημοσίων υπηρεσιών», προβλέπεται:

- Προκήρυξη «δημόσιου διεθνούς διαγωνισμού».

- Οι συμβάσεις «δημόσιας υπηρεσίας» που θα συνάπτονται με τους πλοιοκτήτες πρέπει να έχουν, μεταξύ άλλων: Επαρκή διάρκεια, που αφορά, τόσο το ύψος της επένδυσης, όσο και τη σταθερή και πάγια εξυπηρέτηση του επιβατικού κοινού (π.χ., 5ετία), καθορισμό των λιμένων προσέγγισης και της συχνότητας δρομολογίων, πρόβλεψη τεχνικών χαρακτηριστικών των πλοίων, ρύθμιση των ναύλων, εγγυήσεις καλής εκτέλεσης της σύμβασης, για την επάνδρωση των πλοίων να εφαρμόζονται οι εκάστοτε ισχύοντες κανόνες του κράτους υποδοχής κατά τα οριζόμενα στον Κανονισμό 3577/92.

- Σε περίπτωση που ο διαγωνισμός κριθεί άγονος, ελλείψει ενδιαφέροντος, να διενεργείται νέος διαγωνισμός για την επιδοτούμενη μίσθωση άγονης γραμμής. Για τη διασφάλιση της ισότητας των όρων και των συνθηκών ανταγωνισμού, η επιδότηση των γραμμών «δημοσίου συμφέροντος», πρέπει να εξασφαλίζεται στο σύνολό της από δημόσιους πόρους και όχι συμπληρωματικά με τον επίναυλο επί των παραγωγικών γραμμών. Μπορούν δε να παρασχεθούν και επιπλέον κίνητρα για την ελαχιστοποίηση των λειτουργικών εξόδων των πλοίων που εξυπηρετούν άγονες γραμμές, όπως είναι η φθηνότερη προμήθεια των καυσίμων, η απαλλαγή από εισφορές ΝΑΤ και λιμενικά τέλη, η εξασφάλιση λιμενικών διευκολύνσεων και άλλα.

Προβλέπεται ακόμα η δημιουργία ανεξάρτητης Ρυθμιστικής Αρχής θαλάσσιων Συγκοινωνιών, η οποία θα είναι ανεξάρτητη από τη δημόσια διοίκηση και θα ελέγχει την πορεία της «απελευθέρωσης». Σε αυτήν θα συμμετέχουν εκπρόσωποι των εμπλεκόμενων φορέων, θα διορίζεται από τον εκάστοτε υπουργό Εμπορικής Ναυτιλίας και θα υποβάλει ετήσια έκθεση στον πρόεδρο της Βουλής.


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ