Τρίτη 2 Σεπτέμβρη 2008
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 23
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
Γ. ΣΟΥΦΛΙΑΣ ΓΙΑ ΣΗΡΑΓΓΑ ΤΕΜΠΩΝ
«Καλά κέρδη» στην εταιρεία!

Νομαρχιακή Επιτροπή Λάρισας του ΚΚΕ: Οχι στην παράδοση του οδικού δικτύου στους ιδιώτες, όχι στο «χαράτσωμα» του λαού

Δηλώνοντας... βαθιά συγκινημένος ο υπουργός ΠΕΧΩΔΕ, Γ. Σουφλιάς, εγκαινίασε, προχτές Κυριακή, το έργο της σήραγγας των Τεμπών - πρόκειται για μέρος του συνολικού έργου του αυτοκινητόδρομου Μαλιακός - Κλειδί Ημαθίας - αφιερώνοντάς το στη μνήμη των 21 μαθητών από το Μακροχώρι Ημαθίας, που έχασαν τη ζωή τους στην κοιλάδα των Τεμπών, όταν το εκδρομικό λεωφορείο στο οποίο επέβαιναν συγκρούστηκε με φονική νταλίκα.

Βεβαίως, ο υπουργός δεν παρέλειψε να ευχηθεί «καλά κέρδη» στην ιδιωτική εταιρεία στην οποία έχει ανατεθεί η κατασκευή και η εκμετάλλευση του έργου, αφήνοντας, εμμέσως πλην σαφώς, να εννοηθεί, ότι η κυβέρνηση θα συνεχίσει την πολιτική στήριξης του «βαριού χαρατσώματος» του λαού, που επιβάλλει η εταιρεία με τις μεγάλες αυξήσεις στο αντίτιμο των διοδίων. Για να δικαιολογήσει, δε, αυτή την πολιτική, ο Γ. Σουφλιάς, ισχυρίστηκε ότι «όταν οι εταιρείες έχουν κέρδη και οι πολίτες έχουν κέρδη»!

Ο υπουργός υπερασπίστηκε την κυβερνητική πολιτική των συμβάσεων παραχώρησης προς τους ιδιώτες που ακολουθεί, με ζήλο, ο ίδιος, δηλώνοντας ότι «ήταν ανάγκη να ακολουθήσουμε αυτή τη μέθοδο για να αποκτήσει η Ελλάδα ένα σύγχρονο οδικό δίκτυο, το οποίο θα πληρώνει μόνο ο χρήστης και όχι όλοι οι φορολογούμενοι πολίτες» (!!)

Αναφερόμενος, δε, στις μεγάλες αντιδράσεις που εκδηλώθηκαν στη Λάρισα για τα διπλά και ακριβά διόδια που πληρώνουν οι κάτοικοι της περιοχής όταν μετακινούνται με τα οχήματά τους επί της Εθνικής Οδού - στα όρια του νομού υπάρχουν δυο σταθμοί διοδίων, του Μοσχοχωρίου και των Τεμπών - τις χαρακτήρισε «άσκοπες», καθώς, όπως είπε, από το Μάρτη του 2009 θα καταργηθούν τα διόδια των Τεμπών. Βεβαίως, δεν πρόκειται για κατάργηση, αλλά για μεταφορά τους λίγο παραπάνω, που σημαίνει ότι όσοι κινούνται από τη Λάρισα προς τη Θεσσαλονίκη πάλι θα τα πληρώνουν και, φυσικά, η εταιρεία δεν πρόκειται να ζημιωθεί.

Να σημειώσουμε ότι η συνολική προθεσμία κατασκευής των έργων Μαλιακού - Κλειδί, όπως καθορίζεται με τη σύμβαση παραχώρησης, θα είναι 4,5 χρόνια, (54 μήνες). Ωστόσο, προβλέπονται και τέσσερις ενδιάμεσες αποκλειστικές προθεσμίες και συγκεκριμένα:

  • 12 μήνες για την ολοκλήρωση κατασκευών στην υφιστάμενη Εθνικό Οδό, στο τμήμα Ευαγγελισμός - Σκοτίνα.
  • 15 μήνες, για την ολοκλήρωση κατασκευών στα τμήματα Ράχες - Ευαγγελισμός και Σκοτίνα - Κατερίνη.
  • 36 μήνες, για ολοκλήρωση εργασιών διάνοιξης σηράγγων και κατασκευών τμήματος Κατερίνης - Κλειδί.
  • 46 μήνες, για ολοκλήρωση εργασιών Πολιτικού Μηχανικού για τις σήραγγες και τις γέφυρες του έργου.
Η ΝΕ Λάρισας του ΚΚΕ

Σε ανακοίνωσή η ΝΕ Λάρισας του ΚΚΕ, επισημαίνει ότι με τα εγκαίνια της σήραγγας των Τεμπών ο Γ. Σουφλιάς «επισφραγίζει το τεράστιο δώρο που έκανε η κυβέρνηση της ΝΔ - με τη συμφωνία του ΠΑΣΟΚ στη Βουλή, όπου ψηφίστηκε η σχετική σύμβαση - της παράδοσης της εκμετάλλευσης της Εθνικής Οδού και της σήραγγας των Τεμπών στο μεγάλο κεφάλαιο από την οποία θα αποκομίσει τεράστια κέρδη. Οι βαριά φορολογούμενοι, με άμεσους και έμμεσους φόρους, εργατοϋπάλληλοι, μικρομεσαίοι αγρότες και ΕΒΕ, καλούνται να ξαναπληρώσουν για την κατασκευή και συντήρηση του οδικού δικτύου, όπως και για άλλες υποδομές και κοινωνικές ανάγκες».

Και η ανακοίνωση τονίζει: «Το ΚΚΕ αντιτίθεται στην παράδοση του οδικού δικτύου και των δημοσίων έργων σε ιδιώτες. Το οδικό και σιδηροδρομικό δίκτυο, τα αεροδρόμια, τα λιμάνια και κάθε άλλη υποδομή πρέπει να ανήκουν αποκλειστικά στο δημόσιο, στο λαό που θα τα χρησιμοποιεί ελεύθερα, χωρίς κανένα χαράτσι.

Το ΚΚΕ διεκδικεί κατασκευή δημοσίων έργων και υποδομών, φτηνά και ποιοτικά, με κριτήριο τι συμφέρει στο λαό και όχι στους επιχειρηματίες. Στο πλαίσιο αυτό και την κατασκευή των σηράγγων στα Τέμπη, την ολοκλήρωση της Εθνικής Οδού και την πραγματοποίηση μιας σειράς άλλων οδικών έργων, κεντρικών και περιφερειακών. Παράλληλα, πρέπει να αναπτυχθεί ο σιδηρόδρομος, με αποκλειστική ευθύνη του δημοσίου και όχι να υποβαθμίζεται και να παραδίνεται στους ιδιώτες.

Η ικανοποίηση των λαϊκών αναγκών απαιτεί Ενιαίο Κρατικό Φορέα που θα κατέχει τα μέσα κατασκευής, θα κατανέμει σχεδιασμένα την κρατική χρηματοδότηση και το εργατικό δυναμικό και θα καλύπτει το σύνολο των δημοσίων έργων.

Σ αυτή την κατεύθυνση, το ΚΚΕ θα συμβάλει στην ανάπτυξη της λαϊκής αντίστασης απέναντι σ' αυτές τις αντιλαϊκές πολιτικές και της διεκδίκησης των αναγκαίων έργων για το λαό».


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ