Τρίτη 2 Σεπτέμβρη 2008
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 23
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
ΕΓΝΑΤΙΑ ΟΔΟΣ
Νέα χαράτσια από το φθινόπωρο

Τα πρώτα διόδια θα μπουν σύντομα στο Πολύμυλο Κοζάνης, όπως δήλωσε ο υπουργός ΠΕΧΩΔΕ κατά τη διάρκεια περιοδείας στην Εγνατία

Motion Team

Της απεσταλμένης μας (Ελένης ΜΑΪΛΗ).--

Νέα διόδια έρχονται άμεσα - μέσα στο φθινόπωρο - να προστεθούν στη μεγάλη λίστα των «τσουχτερών» σταθμών διοδίων που έχουν στηθεί στους μεγάλους οδικούς άξονες της χώρας και λεηλατούν το λαϊκό εισόδημα. Τα πρώτα διόδια στην Εγνατία Οδό - ένα έργο που έχει χρυσοπληρώσει ο ελληνικός λαός - «θα μπουν από το φθινόπωρο στο Πολύμυλο Κοζάνης και από εκεί σταδιακά θα μπουν και άλλα», δήλωσε χτες ο υπουργός ΠΕΧΩΔΕ, Γ. Σουφλιάς, κατά τη διάρκεια της περιοδείας του στα έργα της Εγνατίας Οδού και συγκεκριμένα στον κάθετο οδικό άξονα Δερβένι - Προμαχώνας και στο βασικό οδικό άξονα στο τμήμα Στρυμόνας - Αγ. Ανδρέας Καβάλας.

Το ύψος των διοδίων δεν έχει καθοριστεί ακόμα, ωστόσο ο Γ. Σουφλιάς υπενθύμισε ότι «έχουμε υποχρέωση, μας πιέζει και η ΕΕ», στα πλαίσια της ανταποδοτικότητας των οδικών αξόνων. Ο συνολικός αριθμός των σταθμών διοδίων δεν έχει καθοριστεί, ωστόσο αναμένεται να λειτουργήσουν 9 με 13 σταθμοί, χωρίς να αναφέρονται ακόμα οι ακριβείς τοποθεσίες τους. Ο υπουργός ΠΕΧΩΔΕ ανακοίνωσε ακόμα ότι στο τέλος του 2008 θα παραδοθούν στην κυκλοφορία τα 647 χιλιόμετρα του κύριου οδικού άξονα της Εγνατίας και το μεγαλύτερο μέρος των 300 χιλιομέτρων των τριών κάθετων αξόνων. Το συνολικό κόστος του έργου θα πλησιάσει τα 7 δισεκατομμύρια ευρώ (2,5 δισεκατομμύρια ευρώ η κοινοτική συγχρηματοδότηση).

Η ιδιαίτερη αναφορά του υπουργού στην εμπορική/οικονομική σημασία του κάθετου οδικού άξονα Δερβενίου - Προμαχώνα της Εγνατίας Οδού, αποκαλύπτει ότι τα έργα αυτά εξυπηρετούν απόλυτα την κερδοφορία του κεφαλαίου. Αυτός ο άξονας, υπογράμμισε, αποτελεί το ελληνικό τμήμα του Διευρωπαϊκού Αξονα 4, που ξεκινά από τη Γερμανία και μέσω Τσεχίας, Ουγγαρίας, Ρουμανίας, Βουλγαρίας καταλήγει στη Θεσσαλονίκη, καθιστώντας πολύ πιο εύκολη, πιο γρήγορη και λιγότερο κοστοβόρα τη μεταφορά εμπορευμάτων στη Νοτιανατολική Ευρώπη.

Ο Γ. Σουφλιάς επισκέφθηκε και το τμήμα του κύριου άξονα της Εγνατίας Οδού Στρυμόνας - Αγ. Ανδρέας (μεσόγεια χάραξη), το οποίο, όπως είπε, θα παραδοθεί στο τέλος του έτους. Πρόκειται για έναν κλειστό αυτοκινητόδρομο, ο οποίος περιλαμβάνει και μια δίδυμη σήραγγα, μήκους 1.150 μέτρων και το κόστος του έργου θα φτάσει τα 245 εκατ. ευρώ.

Θα πληρώνουν ξανά και ξανά...

Η κατασκευή του αυτοκινητόδρομου Ράχες Μαλιακού - Κλειδί Ημαθίας, μήκους 230 χλμ, κατασκευάζεται με τη μέθοδο της παραχώρησης θα έχει συνολικό κόστος 1,3 δισ. ευρώ (σε παρούσα αξία) και το ελληνικό δημόσιο θα καταβάλλει 270 εκατ. ευρώ σε τρεις δόσεις. Τα υπόλοιπα τα προπληρώνει εδώ και χρόνια ο ελληνικός λαός με τα διόδια, τα οποία εδώ και πέντε χρόνια εκμεταλλεύεται κοινοπραξία των έξι εταιρειών, με αποτέλεσμα να έχουν συγκεντρώσει ένα μεγάλο κεφάλαιο από το χαράτσωμα των λαϊκών στρωμάτων.

Η κοινοπραξία θα εκμεταλλεύεται το έργο για 30 χρόνια, ενώ υποτίθεται, ότι πάνω από το 50% των εσόδων της από τα διόδια, τα οποία θα λειτουργήσουν σε 19 μήνες, θα τα επιστρέφει στο ελληνικό δημόσιο. Επιπλέον, τα διόδια στα Τέμπη θα μεταφερθούν από τις 20/3/2009 στον Πυργετό.

ΠΑΡΟΜΟΙΑ ΘΕΜΑΤΑ
Αυξήσεις στα διόδια 25%, εξασφαλισμένα κέρδη και δωράκια στους «επενδυτές»(2024-03-15 00:00:00.0)
Απεργία στην Εγνατία Οδό(2020-12-10 00:00:00.0)
Βάζουν διόδια και στον κάθετο Χαλάστρα - Εύζωνοι!(2013-01-16 00:00:00.0)
Αυξάνονται τα χαράτσια κατά 20%(2012-09-29 00:00:00.0)
Ξεπούλημα της Εγνατίας με ...«προίκα»(2012-08-29 00:00:00.0)
Απλήρωτοι από το Νοέμβρη οι εργάτες(2010-05-19 00:00:00.0)

Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ