Πέμπτη 26 Οχτώβρη 2000
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 24
ΕΡΓΑΤΙΚΑ
ΥΠΟΥΡΓΟΣ ΕΜΠΟΡΙΚΗΣ ΝΑΥΤΙΛΙΑΣ
Εμμονή στην πολιτική της «απελευθέρωσης»

Αναφορικά με το νέο θεσμικό πλαίσιο για την ακτοπλοΐα, προωθούνται οι προτάσεις των εφοπλιστών, ώστε να μπορούν να κάνουν ό,τι θέλουν

«Ζούγκλα»! Αυτό είναι το σκηνικό που στήνει η κυβέρνηση ΠΑΣΟΚ στις ελληνικές θάλασσες, παραδίδοντας τις τύχες ανθρώπινων ζωών και τόπων στις εγκληματικές ορέξεις του εφοπλιστικού κεφαλαίου. Το σκηνικό αυτό περιέγραψε χτες ανάγλυφα ο υπουργός Εμπορικής Ναυτιλίας, Χρήστος Παπουτσής, επιβεβαιώνοντας ακόμα και τις πιο δυσοίωνες προβλέψεις, στη διάρκεια της τακτικής συνέντευξης Τύπου. Εκανε σαφές ότι η συγκοινωνιακή σύνδεση των... παρακατιανών νησιών θα επαφίεται στην καλή θέληση των εφοπλιστών, ότι πλοία πανάρχαια θα αρμενίζουν ανενόχλητα στα ελληνικά πελάγη και ότι οι θέσεις των 20.000 Ελλήνων ναυτεργατών, που είναι ναυτολογημένοι στα ακτοπλοϊκά πλοία, από το 2002 θα αποτελούν πλέον παρελθόν.

Ο Χρ. Παπουτσής, δίνοντας μια «γεύση» των όσων επεξεργάζεται αυτή τη στιγμή η νομοπαρασκευαστική επιτροπή για την αλλαγή του θεσμικού πλαισίου της ακτοπλοΐας, αλλαγή που επιβάλλει ο διαλυτικός Κανονισμός 3577/92 της Ευρωπαϊκής Ενωσης, που σπάει το καμποτάζ, δήλωσε:«Οι άδειες σκοπιμότητας από το 2002 καταργούνται». Βέβαια, συμπλήρωσε, από κει και πέρα είναι θέμα της Βουλής, η οποία θα κληθεί να ψηφίσει το σχετικό νομοσχέδιο. Οσο για το πώς θα εξασφαλιστεί η σύνδεση των νησιών, σημείωσε ότι θα αξιοποιηθούν τα σημεία του κοινοτικού κανονισμού, που δίνουν «δυνατότητα ευελιξίας», όπως είναι οι «γραμμές δημοσίου συμφέροντος», που αφορούν σε γραμμές μη εμπορικού ενδιαφέροντος. Αυτές θα καλύπτονται μετά από προκήρυξη δημόσιου διαγωνισμού. Βέβαια, στο ενδεχόμενο να μη συμμετέχει εταιρία στο διαγωνισμό δεν απάντησε!

Οσον αφορά στο όριο ηλικίας των πλοίων με ξένες σημαίες, που θα πλέουν στις ελληνικές θάλασσες, ανέφερε ότι «είναι στοιχείο του ανταγωνισμού και ο πολίτης θα γνωρίζει ότι τα πλοία τα οποία φέρουν ελληνική σημαία είναι ασφαλή και νεότερα από τα πλοία που φέρουν άλλη σημαία». Σε ερώτηση αν και ελληνικές εταιρίες, για να αποφύγουν τον περιορισμό στην ηλικία, που σύμφωνα με τις κυβερνητικές αποφάσεις είναι τα... 30 χρόνια, υψώσουν ξένες σημαίες, απάντησε: «Και πάλι θα λειτουργήσει ο ανταγωνισμός»! Παράλληλα, ο υπουργός προσπάθησε να πείσει ότι η κυβέρνηση, μέσω της... Επιτροπής Ανταγωνισμού, θα αποτρέψει το ενδεχόμενο της δημιουργίας «μονοπωλίων».

Ενδεικτικά, τέλος, ήταν τα όσα ανέφερε για το μέλλον που επιφυλάσσεται στους Ελληνες ναυτεργάτες της ακτοπλοΐας. Είπε ότι η «απελευθέρωση» των θαλάσσιων συγκοινωνιών θα επιφέρει και «την απελευθέρωση στην αγορά εργασίας». Και συμπλήρωσε ότι η κυβέρνηση εξασφάλισε τις θέσεις των Ελλήνων ναυτεργατών με την απαίτησή της στην Κοινότητα, να καθιερωθεί στα πλοία... η ελληνική γλώσσα!

ΠΑΡΟΜΟΙΑ ΘΕΜΑΤΑ
Ετοιμάζουν νέο «κοινωνικό διάλογο» (2000-10-21 00:00:00.0)
Θωρακίζουν τις εταιρίες τους σπέρνοντας θάνατο (2000-10-01 00:00:00.0)
«Πατούν» στα πτώματα για ακόμα περισσότερα κέρδη (2000-09-30 00:00:00.0)
Μαύρα μαντάτα για την ακτοπλοΐα (2000-04-14 00:00:00.0)
Κοντά το νέο θεσμικό πλαίσιο (2000-01-29 00:00:00.0)
Προκλητική απαίτηση από τα πληρώματα (2000-01-05 00:00:00.0)

Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ