Σάββατο 5 Σεπτέμβρη 2009
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 20
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
ΚΤΕΛ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ
Αγρια κερδοσκοπία σε βάρος των επιβατών

Με την ανοχή - αν όχι συναίνεση - κυβέρνησης και πλειοψηφίας της Νομαρχιακής Αυτοδιοίκησης

Πέτροβας Σπύρος

Τεράστια κέρδη σε βάρος του επιβατικού κοινού, αποκομίζουν οι ιδιώτες λεωφορειούχοι του ΚΤΕΛ Ιωαννίνων, με την ανοχή - αν όχι συναίνεση - κυβέρνησης και πλειοψηφίας της Νομαρχιακής Αυτοδιοίκησης Ιωαννίνων.

Ο λόγος; Ενώ μειώθηκε δραστικά κατά 100 χιλιόμετρα η απόσταση στη διαδρομή Ιωάννινα - Θεσσαλονίκη, λόγω Εγνατίας Οδού, οι λεωφορειούχοι των ΚΤΕΛ, εξακολουθούν να διατηρούν το εισιτήριο στα 28,70 ευρώ, καταστρατηγώντας το νόμο ο οποίος ορίζει ότι οι τιμές των εισιτηρίων καθορίζονται σε συνάρτηση με τα διανυόμενα χιλιόμετρα και βάσει αυτού θα έπρεπε να είχαν μειωθεί κατά 7,53 ευρώ! Οι λεωφορειούχοι, λειτουργώντας ως «κράτος εν κράτει», με την ανοχή και του νομάρχη Ιωαννίνων, ο οποίος ακόμα... αναζητά επίσημα στοιχεία για τη μείωση της χιλιομετρικής απόστασης (!), αρνούνται να προχωρήσουν - όπως είναι υποχρεωμένοι από το νόμο - σε μείωση των τιμών των εισιτηρίων.

Η στάση αυτή όλων των αρμοδίων, κυβέρνησης, Νομαρχιακής Αυτοδιοίκησης και λεωφορειούχων, έχει προκαλέσει την οργή και αγανάκτηση του επιβατικού κοινού, ενώ εδώ και μήνες οι εκπρόσωποι του Σωματείου Συνταξιούχων ΙΚΑ Νομού Ιωαννίνων έχουν απαιτήσει εγγράφως από κυβέρνηση, νομάρχη και διοίκηση ΚΤΕΛ την άμεση μείωση των τιμών των εισιτηρίων, τουλάχιστον κατά 7,53 ευρώ (από 28,70 σε 21,17 ευρώ) στο δρομολόγιο Ιωάννινα - Θεσσαλονίκη και ανάλογες μειώσεις στα δρομολόγια που χρησιμοποιείται η Εγνατία Οδός, αφού έχουν μειωθεί σημαντικά οι χιλιομετρικές αποστάσεις προς Θεσσαλονίκη, Ηγουμενίτσα και διάφορες άλλες πόλεις της Θεσσαλίας.

Οπως καταγγέλλει στο «Ρ» ο Στάθης Βαμβέτσος, πρόεδρος του Σωματείου Συνταξιούχων και μέλος της Γραμματείας του ΠΑΜΕ, οι λεωφορειούχοι των ΚΤΕΛ, από την κατασκευή της Εγνατίας έχουν πολλαπλά οφέλη, καθώς έχουν μειώσει σημαντικά τα λειτουργικά τους έξοδα για καύσιμα, λιπαντικά, ελαστικά, διανυκτερεύσεις κλπ. Αναφερόμενος στη σοβαρή ευθύνη που φέρει γι' αυτή την κατάσταση ο προσκείμενος στη ΝΔ νομάρχης Ιωαννίνων, καθώς με απόφαση του ίδιου καθορίζονται τα κόμιστρα του ΚΤΕΛ, επισημαίνει ότι παρά τις αλλεπάλληλες επιστολές - καταγγελίες των συνταξιούχων, οι οποίοι τονίζουν ότι χιλιάδες εργαζόμενοι, συνταξιούχοι, φοιτητές, αγρότες κλπ., επιβαρύνονται σημαντικά από τις πολύ ψηλές τιμές των εισιτηρίων, κωφεύει, χωρίς να κάνει την παραμικρή παρέμβαση. Με αυτό τον τρόπο στην ουσία αφήνει να διαιωνίζεται το πρόβλημα, εξυπηρετώντας τα συμφέροντα των λεωφορειούχων του ΚΤΕΛ. Ο Στ. Βαμβέτσος στηλιτεύει και την παράταξη του ΠΑΣΟΚ στη Νομαρχία, η οποία αρνείται κάθε παρέμβαση για την επίλυση του προβλήματος και καταλήγοντας, υπογραμμίζει: «Τα οφέλη για το ΚΤΕΛ του Νομού Ιωαννίνων, σε κάθε περίπτωση υπήρξαν τεράστια. Τόσο το καλοκαίρι που οι μετακινήσεις αυξήθηκαν σημαντικά, όσο και τώρα που ανοίγουν στα σχολεία και τα πανεπιστήμια. Ωστόσο, τα κέρδη για το ΚΤΕΛ δεν περιορίζονται μόνο στους τελευταίους μήνες, καθώς τα τελευταία χρόνια ενώ είχαν κατασκευαστεί και παραδοθεί στην κυκλοφορία τμήματα της Εγνατίας Οδού, που μείωναν σταδιακά τις χιλιομετρικές αποστάσεις, οι τιμές των εισιτηρίων, αντί να μειώνονται, αυξάνονται».


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ