Σάββατο 31 Οχτώβρη 2009
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 19
ΠΑΙΔΕΙΑ
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ
Σύστημα πιστοποίησης της... εκπαιδευτικής αγοράς

Η κυβέρνηση σχεδιάζει την πιστοποίηση «φορέων» που ασχολούνται με την εκπαίδευση, όπως προέκυψε απ' τη συνάντηση της υπουργού Παιδείας με την ΑΔΕΔΥ

Σε νομιμοποίηση του... αχταρμά εκπαιδευτηρίων και προγραμμάτων που «κυκλοφορούν» κυρίως στο χώρο της κατάρτισης, σκοπεύει να προχωρήσει η κυβέρνηση, με τη δημιουργία εθνικού συστήματος πιστοποίησης. Μετά από τη συνάντηση που είχε χτες με την ΑΔΕΔΥ η υπουργός Παιδείας, είπε ότι «η ανάγκη για ένα εθνικό σύστημα πιστοποίησης των επαγγελματικών προσόντων φορέων οι οποίοι ασχολούνται με την εκπαίδευση, εκπαιδευτών, αλλά και προγραμμάτων, είναι η μεγάλη πρόκληση που θα αλλάξει στη χώρα μας τα δεδομένα για τον ευρύτερο χώρο της Διά Βίου Μάθησης και της Κατάρτισης».

Με αυτόν τον τρόπο, υποτίθεται, πως θα βάλει τάξη σε ό,τι κυκλοφορεί, αλλά επί της ουσίας φαίνεται ότι θα πιστοποιήσει - εκτός απ' τα κολέγια - εργαστήρια, προγράμματα, κάθε είδους ιδιωτικές σχολές, σεμινάρια κατάρτισης και ό,τι μπορεί να φανταστεί κανείς.

Ο τρόπος που, τελικά, θα νομιμοποιηθούν και με τη «βούλα» τα διάφορα μαγαζιά εκπαίδευσης είναι χαρακτηριστικός για την εφαρμογή της πολιτικής του ΠΑΣΟΚ, αλλά και της ΝΔ. Πρώτα δημιούργησαν μια «εκπαιδευτική αγορά» και, τώρα, η κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ έρχεται να τη νομιμοποιήσει με την πιστοποίηση. Πάντως, η αλήθεια είναι ότι δε μπορούμε να κατηγορήσουμε το ΠΑΣΟΚ για ανακολουθία στην πολιτική του. Στο πρόγραμμά του διατυπώνεται σαφώς: «Πιστοποιούμε προσόντα που αποκτώνται με επαγγελματική κατάρτιση και άτυπες μορφές μάθησης». Με άλλα λόγια, τις πιστοποιήσεις δε θα τις κυνηγούν μόνο τα διαφόρων ειδών εκπαιδευτήρια (κατά κύριο λόγο ιδιωτικά, που έτσι θα αποκτούν κύρος), αλλά και ο κάθε εργαζόμενος που θα τρέχει να πιστοποιεί προσόντα και δεξιότητες.

Ο πρόεδρος της ΑΔΕΔΥ, Σ. Παπασπύρος, στις δηλώσεις του είπε «ναι, λοιπόν, σε εθνικό σύστημα πιστοποίησης και αξιολόγησης, ναι σε εθνικό σύστημα και φορέα, δημόσιο για την επαγγελματική κατάρτιση» συναινώντας στην κατεύθυνση του υπουργείου. Κατά τη διάρκεια της συνάντησης, ο εκπρόσωπος του ΠΑΜΕ, Δ. Αγκαβανάκης, διαχώρισε τη θέση του, τονίζοντας την αντίθεσή του σε κάθε επιχειρηματική δράση στην Παιδεία, ενώ διαφώνησε με όλη τη λογική της δια βίου μάθησης και κατάρτισης που κάνει τον εργαζόμενο γρανάζι στα συμφέροντα των επιχειρήσεων. Εκτός των άλλων σημείωσε την ανάγκη τα παιδιά των μεταναστών να έχουν τη δυνατότητα να μαθαίνουν τη γλώσσα τους και τον πολιτισμό τους, στη χώρα μας. Η υπουργός δεν απάντησε στα ζητήματα που έβαλε ο εκπρόσωπος του ΠΑΜΕ, λέγοντας ότι η συνάντηση δεν έγινε για να μπουν ιδεολογικά πλαίσια στη συζήτηση.


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ