Παρασκευή 8 Γενάρη 2010
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 23
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
«ΗΛΕΚΤΡΙΚΟΣ ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ»
Παρατείνουν για πέντε μήνες τον... εφιάλτη

Τουλάχιστον για πέντε μήνες ακόμα, μέχρι τον ερχόμενο Ιούνη, αποφάσισαν κυβέρνηση και διοικήσεις ΟΑΣΑ και ΗΣΑΠ να παρατείνουν τις... εφιαλτικές μετακινήσεις 600.000 επιβατών, που χρησιμοποιούν καθημερινά τον «ηλεκτρικό σιδηρόδρομο». Χωρίς να ανακοινωθεί επίσημα, ανανεώθηκε έως τον Ιούνη του 2010 η σύμβαση με την κατασκευάστρια εταιρεία «ΑΚΤΩΡ», που έχει αναλάβει τα έργα αναβάθμισης του δικτύου. Η αρχική σύμβαση, με προϋπολογισμό περίπου 100 εκατ. ευρώ, προέβλεπε αποπεράτωση των έργων μέσα στο μήνα που διανύουμε, αλλά σχεδόν ένα χρόνο μετά, ακόμα δεν έχει εκτελεστεί ούτε το 50% των έργων. Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις ειδικών, με αυτούς τους ρυθμούς, κρίνεται πολύ αισιόδοξη η πρόβλεψη για ολοκλήρωση των έργων μέχρι τον ερχόμενο Ιούνη. Οι ίδιοι εκτιμούν ότι το πιθανότερο είναι να υπάρξει και άλλη παράταση της σύμβασης και φυσικά κάθε παράταση συνοδεύεται και με πρόσθετες οικονομικές επιβαρύνσεις. Επιβαρύνσεις που θα «πέσουν στις πλάτες» του ελληνικού λαού, καθώς το έργο συγχρηματοδοτείται από εθνικά και κοινοτικά κονδύλια.

Στο μεταξύ, από αύριο Σάββατο αρχίζουν πάλι οι εργασίες στο δίκτυο του «ηλεκτρικού», που είχαν διακοπεί για λίγες μέρες πριν τις γιορτές. Οπως ανακοινώθηκε από τον ΗΣΑΠ, από αύριο έως και την ερχόμενη Δευτέρα θα τεθούν εκτός λειτουργίας οι σταθμοί σε Μοσχάτο, Καλλιθέα, Νερατζιώτισσα, Μαρούσι, ΚΑΤ και Κηφισιά. Ο δε σταθμός του Μοσχάτου θα παραμείνει κλειστός έως και την 1η Απρίλη 2010. Υπενθυμίζεται ότι εδώ και καιρό, εκτός λειτουργίας βρίσκεται ο σταθμός στα Ανω Πατήσια, στο ρεύμα καθόδου προς Πειραιά.

Τα έργα έχουν ως επακόλουθο τη μείωση των δρομολογίων πάνω από 50%, αλλά και τον τριπλασιασμό των χρόνων διέλευσης των συρμών από τους σταθμούς. Πριν αρχίσουν τα έργα κυκλοφορούσαν 33 συρμοί, σήμερα κυκλοφορούν μόνο 16. Η διέλευση των τρένων από τους σταθμούς ήταν κάθε 2,5 - 3 λεπτά και σήμερα είναι κάθε 8 λεπτά. Η διαδρομή Πειραιάς - Κηφισιά διαρκούσε 50 λεπτά, ενώ σήμερα πολλές φορές αγγίζει και τη 1,5 ώρα!

Η ουσία είναι ότι για την - από κάθε άποψη - απαράδεκτη και εξοργιστική λειτουργία του «ηλεκτρικού», την αποκλειστική ευθύνη φέρουν οι κυβερνήσεις της ΝΔ και του ΠΑΣΟΚ, μαζί με τις διορισμένες διοικήσεις σε ΟΑΣΑ και ΗΣΑΠ, καθώς δεν πήραν και εξακολουθούν να μην παίρνουν, κανένα ουσιαστικό μέτρο για να βελτιώσουν τις συνθήκες μετακίνησης των επιβατών.


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ