Τετάρτη 20 Γενάρη 2010
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 23
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
ΕΡΓΑ ΑΠΟΚΑΤΑΣΤΑΣΗΣ ΣΤΑ ΤΕΜΠΗ
Μεθοδεύσεις για να πληρώσει το κόστος ο λαός

Διχογνωμία μεταξύ κυβέρνησης και μεγαλοεργολάβων και για το αν είναι εφικτό να ανοίξει ο δρόμος μέχρι το Πάσχα ή σε τέσσερις μήνες

Eurokinissi

«

Χοντρό παιχνίδι» φαίνεται ότι παίζεται πλέον στις πλάτες των χιλιάδων εργαζομένων και των επαγγελματιών, μεταξύ της κυβέρνησης και της ιδιωτικής κοινοπραξίας «Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου», όσον αφορά το χρονικό διάστημα που θα απαιτηθεί για να δοθεί στην κυκλοφορία η Εθνική Οδός στο ύψος των Τεμπών, ενώ δεν αποκλείεται τελικά το κόστος της αποκατάστασης να το φορτωθεί το Δημόσιο, δηλαδή ο ελληνικός λαός!

Ο υπουργός Υποδομών Δ. Ρέππας σε χτεσινές δηλώσεις του ανακοίνωσε ότι σε πλαίσιο μελέτης που κατέθεσε στις 15 Γενάρη στο υπουργείο η ιδιωτική κοινοπραξία εκτιμάται ότι θα απαιτηθούν 16 βδομάδες, από τη στιγμή που θα ξεκινήσουν τα έργα, για να ξανανοίξουν τα Τέμπη. Ωστόσο, όπως υποστήριξε, το υπουργείο, με βάση τις απόψεις δικής του επιστημονικής ομάδας που συγκρότησε, εκτιμά ότι αν αρχίσουν αμέσως οι εργασίες, είναι εφικτός ο στόχος για να ανοίξει ο δρόμος με ασφάλεια μέχρι το Πάσχα, αφού γίνουν οι εργασίες αφαίρεσης των επικίνδυνων βράχων και γίνουν οι εργασίες στερέωσης. Για το λόγο αυτό πρόσθεσε ότι αναμένει την οριστική μελέτη της κοινοπραξίας εντός των ημερών η οποία θα πρέπει να αξιολογηθεί και εγκριθεί από τα τρία εμπλεκόμενα υπουργεία.

Επίσης εντός των ημερών αναμένεται και το οριστικό πόρισμα των εμπειρογνωμόνων του υπουργείου που θα απαντούν στα πέντε βασικά ερωτήματα που τέθηκαν και είναι: Αν οι ανατινάξεις για τη διάνοιξη της σήραγγας σχετίζονται με την κατάπτωση των βράχων. Αν η ιδιωτική κοινοπραξία έδειξε την απαραίτητη επιμέλεια, ώστε να αποφευχθούν οι καταπτώσεις και τα υπόλοιπα προβλήματα. Ποιος είναι ο χρόνος που θα χρειαστεί για την άρση της επικινδυνότητας. Ποια τα αίτια που προκάλεσαν το πρόβλημα. Ποιες οι προϋποθέσεις ώστε ο δρόμος να ανοίξει με ασφάλεια.

Πάνε να φορτώσουν το οικονομικό βάρος στους εργαζόμενους

Σημειώνουμε ότι η κοινοπραξία αποδίδει την κατολίσθηση σε «απρόβλεπτο και ακραίο γεωλογικό φαινόμενο» και με βάση τη σύμβαση ζητά το κόστος της αποκατάστασης να χρεωθεί ολόκληρο στο Δημόσιο, δηλαδή στον ελληνικό λαό, παρότι έπρεπε να έχει εκτελέσει έργα άρσης της επικινδυνότητας έως το τέλος Μάρτη του 2009. Επίσης ζητά αποζημίωση για διαφυγόντα κέρδη, λόγω κλεισίματος μερικών σταθμών διοδίων, αλλά και να πληρώσει το Δημόσιο όλες τις απαιτήσεις όσων ζημιώθηκαν από το κλείσιμο του αυτοκινητοδρόμου!

Ο Δ. Ρέππας παραδέχτηκε ότι και στο θέμα αυτό υπάρχει διάσταση απόψεων και δήλωσε ότι αν συνεχιστεί η διαφωνία, το θέμα θα παραπεμφθεί σε διαιτησία. Σημειώνεται ότι με βάση τη σύμβαση η κάθε πλευρά ορίζει έναν εμπειρογνώμονα, ενώ ένας τρίτος είναι κοινής αποδοχής. Σε περίπτωση που δε συμφωνήσουν, το τρίτο μέλος θα οριστεί από το διεθνές γραφείο διαιτησίας. Αξίζει να σημειώσουμε ότι μέχρι τώρα όσες φορές παραπέμφθηκαν τέτοιες υποθέσεις στη διαιτησία, δικαιώθηκε η ιδιωτική εταιρεία. Αν αυτό συμβεί και τώρα, τότε τα σπασμένα θα πληρώσει ο ίδιος ο λαός που ταλαιπωρείται!

Επίσης ο υπουργός δήλωσε ότι έχει ζητήσει να εγκατασταθεί και από το Δημόσιο σύστημα καταγραφής (εκτός αυτού που διαθέτουν οι εργολάβοι) των δονήσεων στην περιοχή των έργων και ότι η ΤΡΕΝΟΣΕ μελετά την αξιοποίηση της παλιάς γραμμής του ΟΣΕ ώστε με ειδικές πλατφόρμες να μεταφέρονται από κει μεγάλα οχήματα.

Οσον αφορά τις διαμαρτυρίες για τα πανάκριβα διόδια που επέφεραν οι συμβάσεις παραχώρησης, ο υπουργός ισχυρίστηκε ότι απορεί με τους ανθρώπους της Τοπικής Αυτοδιοίκησης που διαμαρτύρονται τώρα και όχι πριν μερικά χρόνια, «ξεχνώντας» προφανώς ότι τώρα φαίνονται οι τεράστιες επιπτώσεις των συμβάσεων αυτών που ψήφισαν και το ΠΑΣΟΚ και η ΝΔ...


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ