Πέμπτη 18 Μάρτη 2010
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 11
ΠΟΛΙΤΙΚΗ
ΣΥΜΦΩΝΙΑ ΓΙΑ ΝΑΥΠΗΓΕΙΑ ΣΚΑΡΑΜΑΓΚΑ
Συντριπτικά χαμένοι οι εργαζόμενοι και ο λαός

Οι πολυεθνικές παίρνουν πανωπροίκι σε χρήμα και παραγγελίες και οι εργαζόμενοι μένουν ξεκρέμαστοι, αφού «σπάει» το αντικείμενο εργασιών

Ο λαός θα πληρώσει από την τσέπη του το πανωπροίκι στις πολυεθνικές που αναλαμβάνουν τα Ναυπηγεία
Ο λαός θα πληρώσει από την τσέπη του το πανωπροίκι στις πολυεθνικές που αναλαμβάνουν τα Ναυπηγεία
Την παραπέρα συρρίκνωση της ναυπηγοεπισκευαστικής βιομηχανίας στην Ελλάδα, την ολοσχερή παράδοση των εργαζομένων στα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά στις πολυεθνικές και την παραίτηση της ελληνικής πλευράς από οποιαδήποτε διεκδίκηση απέναντι στη γερμανική εταιρεία «Thyssen Krupp Marine Systems», συνιστούν οι χτεσινές ανακοινώσεις του υπουργού Εθνικής Αμυνας για το ζήτημα των Ναυπηγείων.

Στη διάρκεια συνέντευξης Τύπου που έδωσε από κοινού με τον αναπληρωτή υπουργό Π. Μπεγλίτη, ο Ε. Βενιζέλος παρουσίασε πλευρές της συμφωνίας, η οποία αναμένεται να εγκριθεί σήμερα από το ΚΥΣΕΑ.

Με βάση τη συμφωνία, η εταιρεία «Αbu Dhabi Μar», αποκτά το 75% των Ναυπηγείων από τη γερμανική «Thyssen Krupp», που κατείχε τα Ναυπηγεία από το 2000. Το ελληνικό δημόσιο δίνει πανωπροίκι και στις δύο, σε χρήμα και νέες παραγγελίες, με αντάλλαγμα, υποτίθεται, το δικαίωμα «βέτο» στην παραπέρα μεταβίβαση μετοχών και στην επιλογή των προσώπων που στελεχώνουν το Διοικητικό Συμβούλιο της εταιρείας.

Οι όροι της συμφωνίας

Η ελληνική πλευρά, σύμφωνα με όσα ανακοινώθηκαν, θα παραλάβει:

  • Το πρώτο υποβρύχιο της σειράς «214», το «Παπανικολής», αυτό που «έγερνε»
  • Τρία ακόμα νέα υποβρύχια αυτού του τύπου, που βρίσκονται σε τελικό στάδιο κατασκευής στα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά
  • Ενα υποβρύχιο, το «Ωκεανός», παλαιού τύπου «209», που εκσυγχρονίστηκε στου Σκαραμαγκά
  • Δύο ακόμα νέα υποβρύχια τύπου «214», σε αντικατάσταση των δύο άλλων υποβρυχίων παλαιού τύπου «209», που τελικά αποσύρονται από το πρόγραμμα εκσυγχρονισμού, όπως προβλεπόταν στην αρχική συμφωνία.

Συνολικά, θα παραληφθούν 7 υποβρύχια, εκ των οποίων τα 6 είναι καινούρια τύπου «214» και το 1 τύπου «209», προερχόμενο από ανακατασκευή.

Το συνολικό κόστος του αρχικού προγράμματος ναυπήγησης 4 νέων υποβρυχίων τύπου «214» και του προγράμματος εκσυγχρονισμού 3 παλαιών υποβρυχίων τύπου «209», που είχαν ανακοινωθεί αντίστοιχα τα έτη 2000 και 2002, ήταν 2.838.000.000 ευρώ. Από το ποσό αυτό, μέχρι το 2008 είχαν ήδη καταβληθεί στη γερμανική εταιρεία 2 δισ. 32 εκατομμύρια ευρώ, χωρίς να έχει παραληφθεί τίποτε από την Ελλάδα.

Με βάση την παρούσα συμφωνία, μετά από διάφορες λογιστικές αλχημείες, η τελική συνολική επιβάρυνση του ελληνικού δημοσίου θα ανέλθει σε 165 επιπλέον εκατομμύρια ευρώ, αφού αφαιρείται το κόστος της επισκευής των δυο παλιών υποβρυχίων και στη θέση τους μπαίνουν τα δύο καινούρια, κόστους το καθένα 500 εκατομμυρίων ευρώ.

Ο υπουργός άφησε ανοιχτό το ενδεχόμενο και για νέες παραγγελίες καθώς «μπορεί να προκύψουν και νέες ανάγκες του Πολεμικού Ναυτικού για επισκευές ή κατασκευές», αλλά καθησύχασε και τους Γάλλους για το πρόγραμμα των 6 νέων φρεγατών.

Στον αέρα οι εργαζόμενοι

Οσο για τη διασφάλιση των θέσεων εργασίας, ο υπουργός Αμυνας παρέπεμψε «στην ελληνική νομοθεσία», υποστηρίζοντας πως «τα Ναυπηγεία έχουν ιδιοκτήτη, έχουν δουλειά, αντικείμενο εργασίας και διέπονται από την εργατική νομοθεσία χωρίς εξαίρεση». Αποκαλυπτικά ωστόσο ήταν τα όσα είπε για την τύχη του «μη στρατιωτικού» τμήματος των εγκαταστάσεων του Σκαραμαγκά.

Στο όνομα της διευθέτησης των «σχέσεων με την Ευρωπαϊκή Ενωση», η οποία έχει επιβάλει πρόστιμα για «παράνομες» επιδοτήσεις που βλάπτουν τον «ελεύθερο ανταγωνισμό», ανακοίνωσε το διαχωρισμό των Ναυπηγείων σε «στρατιωτικό» τμήμα, που κατασκευάζει τα υποβρύχια και πολεμικά πλοία, δραστηριότητα που δεν εμπίπτει στους κοινοτικούς περιορισμούς και σε «μη στρατιωτικό» τμήμα, που είναι ο επισκευαστικός τομέας και το τμήμα τροχαίου υλικού.

«Θα διαχωριστούν - είπε - τα περιουσιακά στοιχεία του Σκαραμαγκά που καλύπτουν μη στρατιωτικές δραστηριότητες και θα πουληθούν με πλειοδοτικό διαγωνισμό σε ένα φυσικό ή νομικό πρόσωπο που θα τα αποκτήσει, για να τα αξιοποιήσει επιχειρηματικά και εμπορικά σε μη στρατιωτικές δραστηριότητες». Με άλλα λόγια, οι εργαζόμενοι σ' αυτό το τμήμα βρίσκονται στο σύνολό τους στον αέρα.

Μάλιστα, επισήμανε ότι «προς το παρόν θα μπορούν να εκτελούνται μόνο στρατιωτικού χαρακτήρα δραστηριότητες, όπως ζήτησε η Ευρωπαϊκή Ενωση». Δηλαδή, διάλυση του επισκευαστικού τομέα των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά, με επιπτώσεις και στην Ναυπηγοεπισκευαστική Ζώνη Περάματος.


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ