Πέμπτη 7 Δεκέμβρη 2000
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 17
ΕΡΓΑΤΙΚΑ
ΔΙΚΗ «ΑΪΡΟΝ ΑΝΤΩΝΗΣ»
Ηταν σάπιο

Συνεχίζεται σήμερα  για τρίτη μέρα, η δίκη κατά  πλοιοκτητών - «Νηογνώμονα», ενώ πλήθος στοιχείων καταδεικνύουν την άθλια κατάσταση του πλοίου

Οι εγκληματικές ευθύνες της ιδιωτικής εταιρίας «Ελληνικός Νηογνώμονας ΑΕ» και των πλοιοκτητών του σαπιοκάραβου φορτηγού «Αϊρον Αντώνης», που βούλιαξε στις 3 Σεπτέμβρη του 1994 καταμεσής του Ατλαντικού και μαζί του πήρε 24 ζωές, αναδείχτηκαν, αυτή τη φορά, στο Α' Τριμελές Πλημμελειοδικείο Πειραιά! Το πλοίο που ήταν «κουρέλι», πήγε στον πάτο της θάλασσας με πιστοποιητικά αξιοπλοΐας του «Ελληνικού Νηογνώμονα», όταν ο αντίστοιχος γαλλικός τα είχε αποσύρει γιατί οι υπεύθυνοι δεν είχαν συμμορφωθεί με τις υποδείξεις του.

Χτες συνεχίστηκε η δίκη με κατηγορούμενους τους πλοιοκτήτες του «Αϊρον Αντώνης» Μάριο, Ιωάννη και Αντώνη Ηλιόπουλο και τους Δ. Μελισσηνό, γενικό διευθυντή του «Νηογνώμονα» τότε και σήμερα και Τ. Λυσιμάχου τότε πρόεδρο του «Νηογνώμονα» και σήμερα μέλος της τριμελούς διοικούσας επιτροπής του. Οι πέντε κάθισαν χτες στο εδώλιο του κατηγορουμένου για: «ανθρωποκτονία από αμέλεια κατά συρροή. Πρόκληση ναυαγίου από αμέλεια. Ψευδορκία μάρτυρος και υπεξαγωγή εγγράφου».

Κατά τη διάρκεια της χτεσινής δίκης εξετάστηκαν ως μάρτυρες η Βαρβάρα Κιουράνη, αδερφή του άτυχου υποπλοιάρχου Γ. Κιουράνη και ο Γ. Τζούλης, τότε επικεφαλής της Διεύθυνσης Ελέγχου Εμπορικών Πλοίων του υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας. «Η πληγή μας για το χαμό του ανθρώπου μας δεν πρόκειται να κλείσει ποτέ», έτσι ξεκίνησε την κατάθεσή της η αδερφή του υποπλοιάρχου, η οποία κατήγγειλε ότι το πλοίο δε βυθίστηκε λόγω καιρικών συνθηκών, αλλά γιατί ήταν «σουρωτήρι». Αποκάλυψε δε ότι λίγες μέρες πριν βουλιάξει είχε μιλήσει τηλεφωνικά με τον αδελφό της, τον Γ. Κιουράνη, ο οποίος της είχε πει χαρακτηριστικά: «Είναι σκέτη κουρέλα, την πάτησα».

Αρκετά αποκαλυπτική ήταν και η κατάθεση του Γ. Τζούλη. Να σημειωθεί ότι η ΔΕΕΠ με επικεφαλής τον Γ. Τζούλη τότε είχε συντάξει εμπιστευτική έκθεση στην οποία αναφέρεται ότι από το πλοίο είχαν αποσυρθεί τα πιστοποιητικά αξιοπλοΐας από το Γαλλικό Νηογνώμονα. Αφού παραθέτει όλα τα γεγονότα σύμφωνα και με τις εκθέσεις του Γαλλικού Νηογνώμονα, γίνεται αντιληπτό ότι ο Ελληνικος δεν είχε «μπει στον κόπο» να ελέγξει το πλοίο, αλλά αντίθετα άνοιξε τις «αγκάλες» και παραχώρησε, χωρίς κανέναν ενδοιασμό, πιστοποιητικά αξιοπλοΐας! Η έκθεση καταλήγει με προτροπή για «αυστηρή επίπληξη στο "Νηογνώμονα"» αλλά και να μελετηθεί αρμοδίως αν πρέπει να αλλάξει (!) η δομή διοίκησής του.

Παρά την προσπάθεια από τη μεριά της υπεράσπισης των κατηγορουμένων να διαψεύσουν το γεγονός ότι το πλοίο ήταν σάπιο και ότι γι' αυτό είχε αποσύρει τα πιστοποιητικά ο Γαλλικός Νηογνώμονας, σε αντίθεση με τον Ελληνικό, από τη μεριά της πολιτικής αγωγής κατατέθηκε στο δικαστήριο η έκθεση - καταπέλτης του επιθεωρητική του Γαλλικού Νηογνώμονα, με αριθμό 45/94/085Α. Στην έκθεση αναφέρεται, σε οχτώ σημεία, ότι αρκετά μέρη του καραβιού έπρεπε να επισκευαστούν, ενώ άλλα μέρη του πλοίου έπρεπε να αντικατασταθούν! Παρατηρήσεις οι οποίες δεν αποκαταστάθηκαν, παρά την ψευδή επιστολή τότε του διευθυντή Δ. Μελισσηνού προς τη ΔΕΕΠ ότι είχαν επισκευαστεί τα μέρη του πλοίου που παρουσίαζαν πρόβλημα!


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ