Παρασκευή 25 Ιούνη 2010
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 21
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
ΚΟΜΙΣΙΟΝ
Ασφυκτικές πιέσεις για την ενεργειακή αγορά

«Δικαστική διαδικασία» της ΕΕ σε βάρος της χώρας μας για καθυστερήσεις στην ιδιωτικοποίηση του ΟΣΕ

Ασφυκτικές πιέσεις ασκεί η Κομισιόν για την ολοκλήρωση της ενιαίας εσωτερικής αγοράς ενέργειας της ΕΕ, με την αποστολή 35 «αιτιολογημένων γνωμών» προς 20 κράτη - μέλη, μεταξύ των οποίων και η Ελλάδα, στα οποία θα δώσει διορία δύο μηνών για να απαντήσουν ικανοποιητικά σε σχέση με τα μέτρα συμμόρφωσης που θα λάβουν. Τα «παραπτώματα» των κρατών - μελών αφορούν τη μη ενσωμάτωση στο θεσμικό τους πλαίσιο μιας δέσμης Οδηγιών της ΕΕ για την «απελευθέρωση» των αγορών ηλεκτρικής ενέργειας και φυσικού αερίου. Εμφαση δίνεται στη μεγαλύτερη διευκόλυνση δραστηριοποίησης των ενεργειακών κολοσσών στον τομέα των Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας και της πρόσβασής τους στα δίκτυα Μεταφοράς και Διανομής.

Η Κομισιόν επισημαίνει στην ανακοίνωσή της, ότι η λειτουργία της ενιαίας αγοράς ενέργειας στην ΕΕ θα εξασφαλίσει «δυνατότητες επιλογής μεταξύ διαφορετικών εταιρειών εφοδιασμού με φυσικό αέριο ή ηλεκτρική ενέργεια» και «θα πρέπει να είναι προσπελάσιμη σε όλους τους φορείς εφοδιασμού, ιδίως μάλιστα στους πιο μικρούς και σε όσους πραγματοποιούν επενδύσεις σε ανανεώσιμες μορφές ενέργειας».

Παρά τις αναφορές της Επιτροπής στους «μικρούς» και στα οφέλη των καταναλωτών από την επίτευξη «λογικών τιμών», η πραγματικότητα φέρνει τις μεγάλες εταιρείες να πιέζουν αφόρητα και αποτελεσματικά όλες τις μικρότερες εταιρείες που αποτολμούν να ασχοληθούν με την ενέργεια, ενώ πουθενά δεν παρατηρείται μείωση τιμών ή η επικράτηση οποιασδήποτε «λογικής» πέραν αυτής του επιχειρηματικού υπερκέρδους.

  • Στο μεταξύ, η ΕΕ κινεί δικαστική διαδικασία σε βάρος της Ελλάδας και ακόμα 12 κρατών - μελών της Ενωσης, επειδή δεν έχουν προωθηθεί σε ικανοποιητικό βαθμό οι διαδικασίες απελευθέρωσης των σιδηροδρομικών. Σύμφωνα με τις σχετικές οδηγίες της Κομισιόν, η κάθε μία από τις χώρες οφείλει να δημιουργήσει μια «βάση για το άνοιγμα της αγοράς και του ανταγωνισμού στα σιδηροδρομικά δρομολόγια», κύρια μέσα από το διαχωρισμό του διαχειριστή της υποδομής από τη σιδηροδρομική επιχείρηση, κάτι που μπορεί να ευνοήσει την είσοδο ιδιωτικών επιχειρήσεων στον τομέα των μεταφορών.

Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ