Γενικότερα, πάντως, οι γνωμοδοτήσεις αφορούν πλευρές του νόμου τις οποίες διαπραγματεύονται οι πρυτάνεις, χωρίς να μπαίνει το ζήτημα ουσίας, οι δραματικές επιπτώσεις που θα έχουν οι νέες ρυθμίσεις στο επίπεδο και το περιεχόμενο των σπουδών, παρά μόνο... δευτερευόντως. Οι αναλύσεις βασίζονται κυρίως στην «κατάργηση» του αυτοδιοίκητου, ενώ στο όνομα του «αυτοδιοίκητου» βασίζει το υπουργείο την πλειοψηφία των σαρωτικών αλλαγών. Αξιοσημείωτο είναι, δε, πως το υπουργείο με αφορμή άρθρο του καθηγητή Νομικής, Κ. Χρυσογόνου, ο οποίος είναι ένας απ' τους εμπειρογνώμονες, προσπαθεί να αποπροσανατολίσει σε σχέση με την κατάργηση της δωρεάν διανομής βιβλίων απ' το 2014, πατώντας πάνω στις θέσεις του Κ. Χρυσογόνου, ο οποίος προτάσσει ζητήματα πνευματικής ιδιοκτησίας των διδασκόντων στην ανάρτηση στο διαδίκτυο του απαραίτητου υλικού για κάθε μάθημα. Ετσι, το υπουργείο καταλήγει να απαντήσει πως «δε θα πάρει αποφάσεις, που θα καταστρατηγήσουν τα νόμιμα δικαιώματα πολιτών και επιχειρήσεων»...
Στο μεταξύ, το υπουργείο βρήκε συμμάχους στη διάλυση της Ανώτατης Εκπαίδευσης σε 133 πανεπιστημιακούς, οι οποίοι δηλώνουν την υποστήριξή τους στο σχέδιο του νόμου - πλαισίου, υποστηρίζοντας: «Οσες επιφυλάξεις κι αν έχουμε για επιμέρους προβλέψεις της μεταρρύθμισης που έχει εξαγγελθεί δεν μπορούμε παρά να στηρίξουμε αυτήν την προσπάθεια».
Τέλος, αναστάτωση υπάρχει στους Λέκτορες, τους υπό διορισμό Λέκτορες και τους Καθηγητές Εφαρμογών και Επίκουρους Καθηγητές, αφού δεν υπάρχουν, μέχρι στιγμής, μεταβατικές διατάξεις γι' αυτούς. Υπενθυμίζουμε πως καταργείται η βαθμίδα του Λέκτορα με το σχέδιο νόμου. Το υπουργείο, χωρίς να απαντά κάτι συγκεκριμένο, εξέδωσε ανακοίνωση, στην οποία υποστηρίζει ότι «για τη διαδικασία εξέλιξης απαιτείται αίτησή τους, η οποία υποχρεώνει τον Κοσμήτορα να προκηρύξει άμεσα θέση για την επόμενη βαθμίδα, με ανοιχτή διαδικασία, όπως ισχύει και σήμερα».