Τρίτη 6 Φλεβάρη 2001
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 23
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
ΕΘΝΙΚΗ ΣΥΝΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ ΕΜΠΟΡΙΟΥ
Οι καταναλωτές δεν εμπιστεύονται τις προσφορές

Οι δύο στους τρεις καταναλωτές δεν έχουν εμπιστοσύνη στις προσφορές που πραγματοποιούν τα καταστήματα, ενώ τουλάχιστον οι μισοί πιστεύουν ότι ακόμα και στην προσφορά υπάρχει αυξημένο κέρδος. Αυτό προέκυψε από την έρευνα που πραγματοποίησε η Εθνική Συνομοσπονδία Ελληνικού Εμπορίου (ΕΣΕΕ), με αντικείμενο το πώς βλέπουν οι καταναλωτές τις εκπτώσεις και τις προσφορές.

Συγκεκριμένα, από την έρευνα, που παρουσιάστηκε χτες κατά τη διάρκεια συνέντευξης Τύπου, προέκυψαν τα εξής:

  • Οι μισοί από τους ερωτηθέντες πιστεύουν ότι ακόμα και σε προσφορά υπάρχει υπερκέρδος, μόνο το 26%, δηλαδή, ένας στους τρεις, πιστεύει ότι το αγοράζει φθηνότερα από την κανονική τιμή πώλησης, ενώ αρκετοί απάντησαν πως πιστεύουν ότι με τις προσφορές αγοράζουν τα προϊόντα στην κανονική τιμή που θα έπρεπε να αγοράζουν το προϊόν.
  • Τα κριτήρια επιλογής διαφέρουν σημαντικά, σε σχέση με την αγοραζόμενη κατηγορία. Συγκεκριμένα, προκειμένου για ρούχα και παπούτσια, η ποιότητα και το στιλ είναι σημαντικοί παράγοντες, ενώ στο σούπερ μάρκετ αναφέρεται κυρίως η ποιότητα και με σημαντική διαφορά η μάρκα. Και στις τρεις παραπάνω κατηγορίες, πάντως, η τιμή και, αντίστοιχα, οι προσφορές εμφανίζονται ως σημαντικό κριτήριο επιλογής, κάτι που έχει ως αποτέλεσμα ρούχα, παπούτσια και προϊόντα σούπερ μάρκετ να αγοραστούν περισσότερο, επειδή απλώς είναι σε προσφορά.
  • Σε ό,τι αφορά ηλεκτρικές συσκευές, μικρές και μεγάλες, τα κυρίαρχα κριτήρια επιλογής είναι η μάρκα και η ποιότητα. Η εγγύηση φαίνεται να έχει αρκετή σημασία, ενώ σημαντικός παράγοντας είναι και η τιμή.
  • Από το σούπερ μάρκετ αγοράζονται κυρίως σε προσφορά είδη ατομικής υγιεινής, καθαριστικά και χαρτικά. Γενικά, είδη σπιτιού, ρούχα και παπούτσια είναι κατηγορίες που αγοράζονται έντονα, όταν είναι σε προσφορά.
  • Κατά την άποψη των καταναλωτών, οι προσφορές τούς οδηγούν και σε περιττές αγορές, καθώς αγοράζουν πράγματα που δε θα αγόραζαν, εάν δεν ήταν σε προσφορά.

Από τη μεριά τους, οι έμποροι πιστεύουν ότι οι ουρές που σχημάτιζαν οι καταναλωτές έξω από τα μαγαζιά την πρώτη μέρα των εκπτώσεων έχουν περάσει ανεπιστρεπτί. Επίσης, διαπιστώνουν ότι οι εκπτώσεις και η πραγματοποίηση προσφορών όλο το χρόνο δεν μπορούν να έχουν θετική επίπτωση στον τζίρο τους, εφόσον βασικός παράγοντας για την πραγματοποίηση αγορών είναι το διαθέσιμο εισόδημα των καταναλωτών, το οποίο τα τελευταία χρόνια έχει περιοριστεί δραματικά.


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ