Τρίτη 13 Φλεβάρη 2001
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 24
ΕΡΓΑΤΙΚΑ
«ΕΞΠΡΕΣ ΑΘΗΝΑ»
Επίσχεση εργασίας για υπερωρίες

Οι ναυτεργάτες αντιδρούν στην απόφαση της εταιρίας «MFD» να μην πληρώσει τις υπερωρίες τους

«Επί ποδός» βρίσκονται οι ναυτεργάτες για να γλιτώσουν από τα «δόντια» των τριών ακτοπλοϊκών μεγαλοεταιριών τα εργασιακά τους δικαιώματα. Η «MFD», πρωτοπόρα στην καταπάτηση της ναυτεργατικής νομοθεσίας, έχει αρχίσει να «ροκανίζει» το θεσμό των Συλλογικών Συμβάσεων Εργασίας, «τρώγοντας» την καταβολή των υπερωριών από τα πληρώματα όλων των πλοίων της. Χαρακτηριστικά στο «Εξπρές Αθηνά», κάτω από την αγωνιστική πίεση του πληρώματος, χτες η εταιρία κατέβαλε τις υπερωρίες στους ναύτες και στους αξιωματικούς και εκκρεμεί η καταβολή στα υπόλοιπα μέλη του πληρώματος.

Οι ναυτεργάτες του «Εξπρές Αθηνά», το οποίο βρίσκεται στη διαδικασία της ετήσιας συντήρησης, προκειμένου να ολοκληρωθούν γρήγορα οι επισκευαστικές εργασίες, βρίσκονταν ολόκληρο το Γενάρη μέχρι και την περασμένη Παρασκευή στα πόστα τους, από την ανατολή μέχρι τη δύση του ήλιου ακόμα και Σαββατοκύριακα! Σε αγωνιστική ετοιμότητα βρίσκονται και οι ναυτεργάτες του «Εξπρές Ερμής», οι οποίοι αντιμετωπίζουν ανάλογα προβλήματα.

Την περασμένη Πέμπτη η Πανελλήνια Ενωση Μηχανικών Εμπορικού Ναυτικού έστειλε έγγραφο για το «Εξπρές Αθηνά» προς το υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας και τις αρμόδιες υπηρεσίες του, απαιτώντας την πλήρη εφαρμογή των ΣΣΕ. Ανάλογη επιστολή έστειλε μια μέρα μετά, δηλαδή την περασμένη Παρασκευή και η Πανελλήνια Ναυτική Ομοσπονδία, όμως μέχρι και χτες δεν είχε ληφθεί κανένα μέτρο.

Η «MFD» δεν παραβιάζει ανενόχλητη μόνο τη ναυτεργατική νομοθεσία, αλλά ολόκληρο το ισχύον θεσμικό πλαίσιο της ακτοπλοΐας. Το «Εξπρές Αθηνά» έδεσε για να εκτελέσει την ετήσια συντήρηση τις 19 Σεπτέμβρη, δηλαδή πριν από πέντε μήνες, αυτό όταν το ΝΔ 187 ορίζει ρητά ότι η ετήσια συντήρηση των ακτοπλοϊκών πλοίων δεν μπορεί να διαρκεί πάνω από 2 μήνες με παράταση ενός μήνα σε εξαιρετικά επείγουσες περιπτώσεις. Η αυθαιρεσία της «MFD» τροφοδοτείται από την κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ, η οποία ταγμένη στην εξυπηρέτηση των εφοπλιστικών συμφερόντων, προωθεί την αλλαγή του σημερινού ακτοπλοϊκού θεσμικού πλαισίου, προκειμένου να εναρμονίσει τον κοινοτικό κανονισμό 3577/92, που αίρει το καμποτάζ, στην ελληνική νομοθεσία, αφήνοντας έτσι τους εφοπλιστές πλήρως ανεξέλεγκτους.


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ