Σάββατο 17 Φλεβάρη 2001
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 11
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
ΑΕΡΟΔΡΟΜΙΟ ΣΠΑΤΩΝ
Στις 28 Μάρτη η λειτουργία του

Ο πρωθυπουργός δε βλέπει κανένα πρόβλημα ούτε και για την προβληματική οδική πρόσβαση στο αεροδρόμιο

Στις 28 Μάρτη θα αρχίσει να λειτουργεί το νέο αεροδρόμιο των Σπάτων, ικανοποιώντας απόλυτα τους όρους και τις απαιτήσεις ασφαλείας, ανακοίνωσε χτες στη Βουλή ο πρωθυπουργός Κ. Σημίτης, απαντώντας σε σχετική Επίκαιρη Ερώτηση του προέδρου της ΝΔ Κ. Καραμανλή.

Ο πρωθυπουργός, στην τοποθέτησή του, ωραιοποίησε την κατάσταση, φθάνοντας στο σημείο να ισχυριστεί ότι δε θα υπάρξει πρόβλημα ούτε στην οδική πρόσβαση στο νέο αεροδρόμιο, την ίδια στιγμή που και τα σχετικά έργα δεν έχουν ολοκληρωθεί, αλλά και αρμόδιοι φορείς επισημαίνουν της ελλείψεις.

Ο Κ. Σημίτης είπε ότι, στην αρχική φάση της λειτουργίας του, το αεροδρόμιο θα έχει δυνατότητα υποδοχής επιβατών και αεροσκαφών ίση με αυτήν του Ελληνικού. Αυτή θα αυξάνεται καθημερινά, για να φθάσει μέσα στο καλοκαίρι στα 2/3 παραπάνω από το Ελληνικό. Ο πρωθυπουργός ισχυρίστηκε ότι είναι έτοιμα και όλα τα σχετικά αεροναυτιλιακά βοηθήματα, τα οποία, μάλιστα, έχουν δοκιμαστεί και λειτουργούν με απόλυτη ασφάλεια.

Απόλυτα κατηγορηματικός ήταν και στο θέμα της οδικής πρόσβασης, λέγοντας ότι αυτή θα είναι ικανοποιητική, αφού μέσα στο Μάρτη ολοκληρώνονται τα απαραίτητα έργα και η μεγάλη πλειοψηφία των πολιτών του Λεκανοπεδίου θα έχει «μία πρόσβαση στο νέο αεροδρόμιο, η οποία θα είναι ή η ίδια ή καλύτερη από εκείνη του Ελληνικού».

Οσο, δε, για τα τέλη, είπε ότι αυτά είναι χαμηλότερα από εκείνα που προέκυπταν από τη σύμβαση που διαπραγματεύτηκε η ΝΔ και ανέφερε ότι η κυβέρνηση αποφάσισε να μειώσει το Σπατόσημο «για να βοηθήσει στην ανταγωνιστικότητα του αεροδρομίου».

Ο πρόεδρος της ΝΔ είπε ότι το νέο αεροδρόμιο για μία σημαντική περίοδο θα εξυπηρετεί 32 πτήσεις την ώρα, έναντι 35 του Ελληνικού, παρά το ότι για τα Σπάτα η πρόβλεψη ήταν 60 πτήσεις την ώρα. Εκανε λόγο για ελλείψεις στα απαραίτητα βοηθήματα, είπε ότι οι οδικές προσβάσεις είναι ανύπαρκτες και κατήγγειλε ότι η κυβέρνηση, παρά τα όσα λέει ο πρωθυπουργός, αυξάνει το Σπατόσημο από 4.000 σε 7.000 δρχ. και επιβάλλεται πρόσθετος κεφαλικός φόρος έως 4.500 δρχ. για κάθε επιβάτη.

Επιφυλάξεις συγκοινωνιολόγων

«Εάν δεν πραγματοποιηθούν όλα τα απαραίτητα συνοδευτικά μέτρα, ο ιδανικός χρόνος των 35-40 λεπτών, που απαιτείται για τη διαδρομή Σύνταγμα - Νέο Αεροδρόμιο μία καθημερινή ημέρα στις 2 το πρωί, εύκολα μπορεί να ξεπεράσει τις δύο ώρες κατά τις ώρες αιχμής εισόδου και εξόδου στην πόλη τις ημέρες της τουριστικής κίνησης του καλοκαιριού», τονίζει, σε ανακοίνωσή του, ο Σύλλογος Ελλήνων Συγκοινωνιολόγων.

Παράλληλα, επισημαίνει ότι «σήμερα μόνο η βέλτιστη αξιοποίηση της υπάρχουσας οδικής υποδομής μπορεί κάπως να αναπληρώσει την έλλειψη σιδηροδρομικής σύνδεσης. Ωστόσο, σε άλλο σημείο, αναφέρει ότι «όλες οι μελέτες και προβλέψεις των Συγκοινωνιολόγων θα φαίνονται ουτοπικές, εάν δεν ικανοποιούνται οι παραδοχές και στις οποίες στηρίχτηκαν», προτείνοντας μέτρα για τη βελτίωση της συγκοινωνιακής εξυπηρέτησης του νέου αεροδρομίου, όπως πραγματική ενθάρρυνση της χρήσης μέσων μαζικής μεταφοράς, επίσπευση δημοπράτησης και κατασκευής των απαραίτητων έργων σιδηροδρομικής σύνδεσης, άμεση αντιμετώπιση του συστήματος διαχείρισης της στάσης και στάθμευσης κλπ.


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ