Οι συμβάσεις που υπογράφει η εργοδοσία τσακίζουν μισθούς και δικαιώματα και επιβάλλουν «ελαστικά» ωράρια
Μόλις τις προηγούμενες μέρες η αεροπορική εταιρεία «Olympic Air» απέλυσε 27 άτομα από το τεχνικό προσωπικό, όπως καταγγέλλει η Ενωση Πτυχιούχων Τεχνικών Αεροπλάνων. Μέρος του προσωπικού αντικαταστάθηκε από άλλους εργαζόμενους χωρίς να τηρηθούν οι υποχρεωτικές διαδικασίες παραλαβής - παράδοσης του αντικειμένου εργασίας. Αξίζει να σημειωθεί πως, σύμφωνα με την Ενωση, οι εργαζόμενοι «οδηγήθηκαν σε απόλυση με απαξιωτικό τρόπο, συνοδεία security, διακόπτοντας την εργασία την ώρα της βάρδιάς τους».
Σε εταιρείες επίγειας εξυπηρέτησης απασχολούνται εργαζόμενοι για 2,5 ώρες τη μέρα, οι οποίοι έχουν πάγια έξοδα μόνο για τη μετακίνησή προς και από το χώρο δουλειάς 12 ευρώ τη μέρα. Αυτοί οι εργαζόμενοι πληρώνονται με το ποσό των 350 ευρώ το μήνα! Αλλοι πληρώνουν και τις στολές τους ακόμα, ενώ υπάρχει προσωπικό που δουλεύει με 5μηνες ή 3μηνες συμβάσεις ορισμένου χρόνου. Επίσης σε αεροπορική εταιρεία οι εργαζόμενοι, που φθάνουν περίπου τους 70, έχουν να πληρωθούν για πάνω από τέσσερις μήνες.
Από τα πιο χαρακτηριστικά παραδείγματα των συνθηκών που επικρατούν στο αεροδρόμιο είναι οι όροι εργασίας που περιγράφονται στις Συλλογικές Συμβάσεις Εργασίας, για τις οποίες φέρουν ακέραιες ευθύνες και οι διοικήσεις των Σωματείων που τις υπέγραψαν.
Να τι προβλέπεται στην επιχειρησιακή σύμβαση εργασίας (για τα έτη 2011-2012) στην εταιρεία «Γκολντέρ - Εξυπηρετήσεις Εδάφους ΑΕ», την οποία υπέγραψε η προηγούμενη διοίκηση του σωματείου, το Σεπτέμβρη του 2011.
Τα παραπάνω μέτρα δεν είναι τίποτα άλλο παρά η εφαρμογή της κοινοτικής οδηγίας 2003/88/ΕΚ του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου. Δηλαδή των οργάνων του κεφαλαίου, στα οποία σήμερα η ΓΣΕΕ και διάφορα αυτοαποκαλούμενα αριστερά κόμματα προσφεύγουν προκειμένου να «βρουν το δίκιο τους» καλλιεργώντας την αυταπάτη ότι η ΕΕ έχει φιλεργατικές κατευθύνσεις.
Στην τριετή επιχειρησιακή σύμβαση (2012-2014) στην εταιρεία «Αεροπορία Αιγαίου ΑΕ» («Aegean») προβλέπεται:
Και ενώ συμβαίνουν όλα αυτά, μόλις προχτές ανακοινώθηκε ότι οι αεροπορικές εταιρείες θα επιδοτηθούν από το ελληνικό Δημόσιο με 150 εκατομμύρια το χρόνο για τις άγονες γραμμές!