Παρασκευή 13 Απρίλη 2012 - 2η έκδοση
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 24
ΠΟΛΙΤΙΚΗ
ΑΕΡΟΔΡΟΜΙΟ «ΕΛ. ΒΕΝΙΖΕΛΟΣ»
Συνθήκες εργασιακής ζούγκλας

Οι συμβάσεις που υπογράφει η εργοδοσία τσακίζουν μισθούς και δικαιώματα και επιβάλλουν «ελαστικά» ωράρια

Οι ταξικές δυνάμεις είχαν επισημάνει από την πρώτη στιγμή πως η ιδιωτικοποίηση της «Ολυμπιακής» θα σάρωνε τα δικαιώματα των εργαζομένων (φωτ. από παλιότερη κινητοποίηση)
Οι ταξικές δυνάμεις είχαν επισημάνει από την πρώτη στιγμή πως η ιδιωτικοποίηση της «Ολυμπιακής» θα σάρωνε τα δικαιώματα των εργαζομένων (φωτ. από παλιότερη κινητοποίηση)
Μόνο ο όρος «εργασιακή ζούγκλα» μπορεί να περιγράψει όσα βιώνουν καθημερινά οι εργαζόμενοι στις εταιρείες που δραστηριοποιούνται στον αερολιμένα «Ελευθέριος Βενιζέλος». Οι απολύσεις, η απλήρωτη εργασία, τα ψίχουλα αντί για μισθούς, η διευθέτηση του χρόνου εργασίας, η εντατικοποίηση της δουλειάς, οι συμβάσεις ορισμένου χρόνου συνθέτουν τη βάρβαρη καθημερινότητα των εργαζομένων.

Μόλις τις προηγούμενες μέρες η αεροπορική εταιρεία «Olympic Air» απέλυσε 27 άτομα από το τεχνικό προσωπικό, όπως καταγγέλλει η Ενωση Πτυχιούχων Τεχνικών Αεροπλάνων. Μέρος του προσωπικού αντικαταστάθηκε από άλλους εργαζόμενους χωρίς να τηρηθούν οι υποχρεωτικές διαδικασίες παραλαβής - παράδοσης του αντικειμένου εργασίας. Αξίζει να σημειωθεί πως, σύμφωνα με την Ενωση, οι εργαζόμενοι «οδηγήθηκαν σε απόλυση με απαξιωτικό τρόπο, συνοδεία security, διακόπτοντας την εργασία την ώρα της βάρδιάς τους».

Σε εταιρείες επίγειας εξυπηρέτησης απασχολούνται εργαζόμενοι για 2,5 ώρες τη μέρα, οι οποίοι έχουν πάγια έξοδα μόνο για τη μετακίνησή προς και από το χώρο δουλειάς 12 ευρώ τη μέρα. Αυτοί οι εργαζόμενοι πληρώνονται με το ποσό των 350 ευρώ το μήνα! Αλλοι πληρώνουν και τις στολές τους ακόμα, ενώ υπάρχει προσωπικό που δουλεύει με 5μηνες ή 3μηνες συμβάσεις ορισμένου χρόνου. Επίσης σε αεροπορική εταιρεία οι εργαζόμενοι, που φθάνουν περίπου τους 70, έχουν να πληρωθούν για πάνω από τέσσερις μήνες.

Από τα πιο χαρακτηριστικά παραδείγματα των συνθηκών που επικρατούν στο αεροδρόμιο είναι οι όροι εργασίας που περιγράφονται στις Συλλογικές Συμβάσεις Εργασίας, για τις οποίες φέρουν ακέραιες ευθύνες και οι διοικήσεις των Σωματείων που τις υπέγραψαν.

«Λάστιχο» οι εργαζόμενοι

Να τι προβλέπεται στην επιχειρησιακή σύμβαση εργασίας (για τα έτη 2011-2012) στην εταιρεία «Γκολντέρ - Εξυπηρετήσεις Εδάφους ΑΕ», την οποία υπέγραψε η προηγούμενη διοίκηση του σωματείου, το Σεπτέμβρη του 2011.

  • Εφαρμόζεται το μέτρο της διευθέτησης του χρόνου εργασίας κατά τη θερινή περίοδο (Μάη μέχρι και Οκτώβρη). Συγκεκριμένα οι εργαζόμενοι θα δουλεύουν «δύο ώρες επιπλέον των οκτώ ωρών» την ημέρα, δηλαδή 48 ώρες τη βδομάδα. Τις επιπλέον ώρες δεν θα τις πληρώνονται ως υπερωρία, αλλά αυτές «θα αφαιρούνται από τις ώρες εργασίας μιας άλλης χρονικής (χειμερινής) περιόδου (Νοέμβριος - Απρίλιος)». Επίσης αντί για μείωση των ωρών η εργοδοσία μπορεί να δίνει ρεπό.
  • Οι ώρες ανάπαυσης μεταξύ της λήξης της βάρδιας και της έναρξης νέας βάρδιας μπορεί να είναι 11 ώρες, αλλά μπορεί να φθάσουν και τις 8 ώρες (υπό προϋποθέσεις). Δηλαδή μπορεί ένας εργαζόμενος να σχολάσει στις 4.30 το μεσημέρι και να κληθεί να δουλέψει ξανά στις 12.30 το βράδυ!
  • Οι νεοπροσλαμβανόμενοι, για δύο χρόνια, με οποιαδήποτε ειδικότητα, θα πληρώνονται «με βάση τους όρους της Εθνικής Γενικής Συλλογικής Σύμβασης Εργασίας».

Τα παραπάνω μέτρα δεν είναι τίποτα άλλο παρά η εφαρμογή της κοινοτικής οδηγίας 2003/88/ΕΚ του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου. Δηλαδή των οργάνων του κεφαλαίου, στα οποία σήμερα η ΓΣΕΕ και διάφορα αυτοαποκαλούμενα αριστερά κόμματα προσφεύγουν προκειμένου να «βρουν το δίκιο τους» καλλιεργώντας την αυταπάτη ότι η ΕΕ έχει φιλεργατικές κατευθύνσεις.

  • Στην ίδια σύμβαση προβλέπεται ότι το προσωπικό ασφαλείας σε μέρα απεργίας θα αποτελείται από το 53% του προσωπικού. Ουσιαστικά, καταργούν την απεργία και το προσωπικό ασφαλείας στην πράξη είναι προσωπικό λειτουργίας της επιχείρησης.

Στην τριετή επιχειρησιακή σύμβαση (2012-2014) στην εταιρεία «Αεροπορία Αιγαίου ΑΕ» («Aegean») προβλέπεται:

  • Η μείωση των μισθών κατά 6% για τις μεικτές αποδοχές πάνω από 1.000 ευρώ. Εάν στα έτη 2013 και 2014 τα καθαρά κέρδη της εργοδοσίας υπερβαίνουν τα 20 εκατομμύρια ευρώ τότε θα τους δώσει την... τεράστια αύξηση του 1,5%. Αν όμως έχει αρνητικά αποτελέσματα 15 εκατομμυρίων ευρώ τότε η εργοδοσία διατηρεί το δικαίωμα της επαναδιαπραγμάτευσης της σύμβασης, προφανώς για την παραπέρα μείωση των μισθών.
  • Ακόμα, εφαρμόζεται η διευθέτηση του χρόνου εργασίας, όπως στην «Γκολντέρ».

Και ενώ συμβαίνουν όλα αυτά, μόλις προχτές ανακοινώθηκε ότι οι αεροπορικές εταιρείες θα επιδοτηθούν από το ελληνικό Δημόσιο με 150 εκατομμύρια το χρόνο για τις άγονες γραμμές!


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ