Πέμπτη 7 Ιούνη 2012
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 48
ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΣ
Σε πνεύμα επανέκδοσης...

Ευτυχώς που δεν υπάρχουν κινηματογραφικές εξάρσεις και την τρέχουσα βδομάδα που τυγχάνει να είναι επικινδύνως... προεκλογική! Δεδομένου λοιπόν ότι εκλογές δε γίνονται κάθε μέρα, ενώ, αντίθετα, τα οπτικοακουστικά προϊόντα - δόξα στον Ερμή του Δωδεκάθεου - κατακλύζουν αναισχύντως την αγορά, συμπεραίνουμε ότι η προεκλογική δουλειά δικαιωματικά και αναντίρρητα προηγείται... Συσκέψεις, συγκεντρώσεις, συναντήσεις με το ψηφοδέλτιο του Κόμματος στο χέρι... Αυτός ο αγώνας προηγείται, ώστε να καταφέρουμε να εξασφαλίσουμε - με αταλάντευτη πάντα ταξική πάλη - τον άρτον τον επιούσιον κατά πρώτον, ώστε να μπορούμε να πηγαίνουμε και σινεμά... Οι καλές ταινίες - και αυτήν τη βδομάδα - κρύβονται στις επανεκδόσεις και τις επαναλήψεις. Μοναδική αξιόλογη εξαίρεση ένα μικρό αγγλικό κόσμημα με το όνομα «ΤΟ ΒΑΘΥ ΜΠΛΕ ΤΟΥ ΕΡΩΤΑ» σε σκηνοθεσία Τέρενς Ντέιβις...

Πληροφοριακά: Την Τρίτη που πέρασε, βγήκε στις αίθουσες η αμερικανική παραγωγή του 2012 «ΠΡΟΜΗΘΕΑΣ», σε τεχνική 3D. Πρόκειται για την τελευταία ταινία επιστημονικής φαντασίας του σερ Ρίντλεϊ Σκοτ, του σκηνοθέτη που «επανεφηύρε», μέσα από τις ταινίες «ALIEN» και «BLADE RUNNER» το προαναφερθέν κινηματογραφικό είδος που βασίστηκε σε ένα πρωτοποριακό μείγμα παλαιότερων συστατικών. Το τελευταίο δράμα του 75χρονου Βρετανού συντίθεται σε ένα συνονθύλευμα δράσης, τρόμου και ανατριχίλας, σε πλαίσια επιστημονικής φαντασίας. Πρόκειται για το ταξίδι του διαστημόπλοιου «Προμηθέας» και του πληρώματός του που συνίσταται από ομάδα επιστημόνων και ερευνητών, ταξίδι που αποσκοπεί στο να εφοδιάσει με απαντήσεις πάνω σε θεμελιώδη ερωτήματα της ανθρώπινης ύπαρξης. Ωστόσο, κανένας από τους δυο λαμπρούς επιστήμονες - αμφότεροι διέπονται από διαμετρικά αντίθετα κίνητρα - που ηγούνται της αποστολής, της χρηματοδοτούμενης από πολυεθνικό όμιλο, δεν είναι προετοιμασμένος να αντιμετωπίσει τον ανείπωτο τρόμο που πρόκειται να συναντήσει... Στους κύριους ρόλους της ταινίας συναντάμε σύγχρονα, ανερχόμενα, εμπορικά ονόματα που κινούνται στα πλαίσια της κινηματογραφικής βιομηχανίας, όπως η Νούμι Ραπάς, η Σαρλίζ Θερόν, ο Μάικλ Φασμπέντερ, ο Γκάι Πιρς, ο Ιντρίς Ελμπά, κ.ά.

Πρεμιέρα σήμερα και για την ιταλο-γαλλο-βελγική παραγωγή του 2010, «Ο ΧΙΤΛΕΡ ΣΤΟ ΧΟΛΙΓΟΥΝΤ» σε σκηνοθεσία του Φρεντερίκ Σοσέ. Πρόκειται για ντοκιμαντέρ μυθοπλασίας, αφιερωμένο στον υπέργηρο Πορτογάλο σκηνοθέτη Μανουέλ δε Ολιβέιρα. Τον πρωταγωνιστικό ρόλο υποδύεται η γοητευτική συμπατριώτισσα του Ολιβέιρα, Μαρία δε Μεδέιρος, που δουλεύει πάνω σε ένα ντοκιμαντέρ για τη ζωή της Γαλλίδας σταρ του μεσοπολέμου Μισελίν Πρεσλ - που υποδύεται τον εαυτό της. Τα ερωτηματικά που εγείρει το συλλεγμένο υλικό οδηγούν σε μια ταινία του 1939, που όμως, μυστηριωδώς, ουδέποτε διακινήθηκε προς τις αίθουσες. Ο μίτος της διαλεύκανσης του σκοτεινού μυστηρίου οδηγεί σε μια άλλη ταινία της εποχής, που συνδέει τον επικεφαλής των ναζί με το σύστημα του Χόλιγουντ. Συνεντεύξεις, μαρτυρίες, εναλλαγή έγχρωμου και ασπρόμαυρου υλικού και πληθώρα γνωστών Ευρωπαίων σκηνοθετών και λαμπερών και μη σταρ στο διασκεδαστικό αυτό θρίλερ συνωμοσίας και σάτιρας των κινηματογραφικών μπίζνες που κύριο εξισορροπητικό παράγοντα - όταν αρχίζουν η χαλάρωση και οι «κοιλιές» - έχει την Μαρία δε Μεδέιρος... Εμφανίζονται οι: Βιμ Βέντερς, Μικαέλ Λοντάλ, Ναταλί Μπαγ, Αριέλ Ντομπάλ, Μαρκ Φερό, Ντενί Λαβάν, Μαρίζα Μπερενσόν, Ζακ Βεμπέρ, Φόλκερ Σλέντορφ, Θόδωρος Αγγελόπουλος και άλλοι...

Για 4η βδομάδα συνεχίζεται το ΤΑΙΝΙΟΡΑΜΑ 2012 στον κινηματογράφο «Αστυ», με 6 ευρώ εισιτήριο (για το σύνολο των ταινιών κάθε μέρας). Αναλυτικά το πρόγραμμα προβολών:

Πέμπτη 7/6. Ενότητα: Βραδιά Μικελάντζελο Αντονιόνι. Στις 18.00 «Η ΚΡΑΥΓΗ» (Ιταλία, ΗΠΑ, 1957), στις 20.10 «ΕΚΛΕΙΨΗ» (Ιταλία, 1962) και στις 22.20 «Η ΝΥΧΤΑ» (Ιταλία, Γαλλία, 1961).

Παρασκευή 8/6. Ενότητα: Ποιητές με κάμερα. Στις 18.00 «ΟΘΕΛΛΟΣ» (ΗΠΑ, 1952, Ορσον Γουέλς), στις 20.10 «8 1/2» (Ιταλία, Γαλλία, 1963 του Φεντερίκο Φελίνι) και στις 22.20 «ΑΝΤΡΕΪ ΡΟΥΜΠΛΙΟΦ» (Σοβιετική Ενωση, 1966, του Αντρέι Ταρκόφσκι).

Σάββατο 9/6. Ενότητα: Road Movies. Στις 18.00 «Η ΓΕΥΣΗ ΤΟΥ ΚΕΡΑΣΙΟΥ» (Ιράν, Γαλλία, 1997, του Αμπάς Κιαροστάμι), στις 20.10 «Ο ΚΑΟΥΜΠΟΪ ΤΟΥ ΜΕΣΟΝΥΧΤΙΟΥ» (ΗΠΑ, 1969 του Τζον Σλέσινγκερ) και στις 22.20 «ΚΑΠΟΤΕ ΣΤΗΝ ΑΝΑΤΟΛΙΑ» (Τουρκία, 2011, του Νουρί Μπιλγκέ Τσεϊλάν).

Κυριακή 10/6. Ενότητα: Μεταπολεμικά αριστουργήματα. Στις 18.00 «ΚΛΕΦΤΗΣ ΠΟΔΗΛΑΤΩΝ» (Ιταλία, 1948, του Βιτόριο ντε Σίκα), στις 20.10 «Ο ΠΟΡΤΟΦΟΛΑΣ» (Γαλλία, 1959, του Ρομπέρ Μπρεσόν) και στις 22.20 «ΤΟ ΧΡΗΜΑ ΤΗΣ ΟΡΓΗΣ» (ΗΠΑ, 1956, του Στάνλεϊ Κιούμπρικ).

Δευτέρα 11/6. Ενότητα: Παρανοϊκές καταστάσεις. Στις 18.00 «MATADOR» (Ισπανία, 1986, του Πέδρο Αλμοδόβαρ), στις 20.10 «ΜΙΑ ΓΥΝΑΙΚΑ ΔΑΙΜΟΝΙΣΜΕΝΗ» (Γαλλία, Γερμανία, 1981, του Αντρέι Ζουλάφσκι) και στις 22.20 «ΠΑΡΑΝΟΪΚΟΙ ΔΟΛΟΦΟΝΟΙ» (ΗΠΑ, 1969, του Λέοναρντ Καστλ).

Τρίτη 12/6. Ενότητα: Γαλλικό cult σινεμά. Στις 18.00 «ΟΙ ΔΟΛΟΦΟΝΟΙ ΤΗΣ ΤΑΞΕΩΣ» (Γαλλία, 1979, του Μαρσέλ Καρνέ), στις 20.10 «Ο ΔΟΛΟΦΟΝΟΣ ΜΕ ΤΟ ΑΓΓΕΛΙΚΟ ΠΡΟΣΩΠΟ» (Γαλλία, 1967, του Ζαν - Πιέρ Μελβίλ) και στις 22.20 «INCOGNITO» (Γαλλία, 1958, του Πατρίς Ντέιλι).

Τετάρτη 13/6. Ενότητα: Στα γρανάζια της παγκοσμιοποίησης. Στις 18.00 «Η ΚΡΑΥΓΗ ΕΝΟΣ ΑΝΘΡΩΠΟΥ» (Τσαντ, 2010 του Μαχαμάτ Σαλέχ - Χαρούν), στις 20.10 «Η ΥΠΟΣΧΕΣΗ» (Βέλγιο, 1996 των Ζαν - Πιέρ και Λικ Νταρντέν) και στις 22.20 «ΑΝΑΜΕΣΑ ΣΤΟΥΣ ΤΟΙΧΟΥΣ» (Γαλλία, 2008, του Λοράν Καντέ).

Τέλος, στην αίθουσα «Μικρόκοσμος» συνεχίζεται η προβολή της συγκλονιστικής, αντιπολεμικής, σοβιετικής ταινίας του Ελεμ Κλίμοφ «ΕΛΑ ΝΑ ΔΕΙΣ»...


ΚΡΙΤΙΚΗ:
Τζία ΓΙΟΒΑΝΗ


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ