Η ανεργία στους ναυτεργάτες που τους τελευταίους μήνες έχει χτυπήσει αριθμούς «ρεκόρ», αντανακλά τη «σφαγή» που γίνεται στις θέσεις εργασίας και επιβεβαιώνει ότι ναυτιλία προς όφελος των ναυτεργατικών αλλά και των λαϊκών συμφερόντων δεν πρόκειται να υπάρξει όσο τα καράβια θα είναι στα χέρια των εφοπλιστών. Καθοδηγούμενοι από την οσμή του κέρδους και προκειμένου να φορτώσουν την κρίση στους ναυτεργάτες, αλλά και στους νησιώτες και τους επιβάτες - εργαζόμενους, εξοπλισμένοι από την αντιλαϊκή πολιτική όπως αυτή που ακολουθεί και η σημερινή συγκυβέρνηση, και έχοντας αβάντα τα κόμματα του ευρωμονόδρομου, δένουν, αποδρομολογούν ή πωλούν πλοία, μειώνουν τις οργανικές συνθέσεις και πάει λέγοντας, θωρακίζοντας έτσι την κερδοφορία τους.
Μόνο τον τελευταίο χρόνο και μόνο στα πλοία της ακτοπλοΐας έχουν βρεθεί στην ανεργία πάνω από 500 ναυτεργάτες. Για παράδειγμα το τελευταίο έτος 6 πλοία έχουν πωληθεί ή έχουν δρομολογηθεί εκτός Ελλάδας, όπως τα «ΛΙΣΣΩΣ», «ΣΟΦΟΚΛΗΣ ΒΕΝΙΖΕΛΟΣ» και «ΛΕΥΚΑ ΟΡΗ» της ΑΝΕΚ, «ΝΕΦΕΛΗ», «ΦΛΑΙΝΓΚ ΚΑΤ ΙΙ» της HSW και «ΟΛΥΜΠΙΑ ΠΑΛΛΑΣ» των «Μινωικών Γραμμών». Επίσης 6 πλοία έχουν «δέσει» («ΣΠΙΝΤ ΡΑΝΕΡ 1» και «2», «ΝΗΣΟΣ ΡΟΔΟΣ», «ΚΡΗΤΗ Ι» κλπ). Συνολικά υπολογίζεται ότι μόνο στην ακτοπλοΐα τα τελευταία 5 χρόνια έχουν χαθεί κοντά στις 1.900 θέσεις εργασίας. Οι 900 χάθηκαν όταν «έδεσαν» τα 8 πλοία του Αγούδημου, τα 11 της εταιρείας ΣΑΟΣ και 2 πλοία που έφυγαν εκτός Ελλάδας της «Καλλίστη Ferries NE». Δηλαδή μειώθηκε ο ακτοπλοϊκός στόλος κατά 21 πλοία, κάνοντας τη ζωή στους νησιώτες κόλαση.
Χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελεί επίσης η κρουαζιέρα, όπου με την πλήρη εφαρμογή του κανονισμού 3577/92 της ΕΕ, το καλοκαίρι του 2010 οπότε και «απελευθερώθηκε», δεν έχει μείνει στα κρουαζιερόπλοια Ελληνας ναυτεργάτης, δηλαδή ναυτεργάτης με συγκροτημένα δικαιώματα, ούτε για δείγμα...