Παρασκευή 7 Σεπτέμβρη 2012
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 21
ΠΟΛΙΤΙΚΗ
ΔΙΕΘΝΗΣ ΣΥΜΒΑΣΗ ΝΑΥΤΙΚΗΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ
Υπονομεύει θεμελιώδεις κατακτήσεις των ναυτεργατών

Καταψήφισε το ΚΚΕ την κύρωσή της από τη Βουλή

Με τη θετική ψήφο των τριών κυβερνητικών κομμάτων και του ΣΥΡΙΖΑ, εγκρίθηκε χθες στην Διαρκή Επιτροπή Παραγωγής και Εμπορίου η «Σύμβαση Ναυτικής Εργασίας, 2006 της Διεθνούς Οργάνωσης Εργασίας», την οποία καταψήφισε το ΚΚΕ. Η βουλευτής του Κόμματος, Διαμάντω Μανωλάκου, έκανε λόγο για σύμβαση που κινείται στις λογικές του κοινωνικού εταιρισμού και υπονομεύει τα δικαιώματα των ναυτεργατών.

Αναφερόμενη αναλυτικά στο περιεχόμενο της σύμβασης, η Δ. Μανωλάκου τόνισε: «αναθεωρεί 38 Συμβάσεις Ναυτικής Εργασίας, που έχει υιοθετήσει η Διεθνής Οργάνωση Εργασίας από το 1920, υπονομεύοντας θεμελιώδεις κατακτήσεις των ναυτεργατών. Η σύμβαση κωδικοποιεί και οριοθετεί στο κατώτατο όριο τα μισθολογικά και εργασιακά δικαιώματα των ναυτεργατών, βρίσκεται κάτω από το επίπεδο των σύγχρονων αναγκών και βέβαια υπονομεύει και την ενίσχυση ασφάλειας της ανθρώπινης ζωής στη θάλασσα και την προστασία του περιβάλλοντος».

Πρόσθεσε ακόμα ότι με τις ρυθμίσεις της «δίνεται η δυνατότητα ευελιξίας στις αστικές κυβερνήσεις που έχουν επικυρώσει τη σύμβαση να μην εφαρμόζουν ακόμη και αυτές στις υποχρεώσεις που προβλέπονται στη σύμβαση». Σε άλλο σημείο επισήμανε: «μιλάμε για οργανωμένη υπονόμευση των κατακτήσεων των ναυτεργατών, που μεθοδεύτηκε με την αλά καρτ εφαρμογή της σύμβασης ναυτικής εργασίας από το κεφάλαιο και το πολιτικό προσωπικό της ΕΕ, μέσα από τη διαδικασία του κοινωνικού εταιρισμού».

Εξηγώντας το πώς την αντιμετωπίζει το ΚΚΕ, διευκρίνισε: «εξετάζει κανείς και αυτή τη Σύμβαση σε σχέση με το τι ίσχυε πριν και το τι ισχύει σήμερα, δηλαδή τι προτείνει, αν αυτά είναι περισσότερα ή λιγότερα, δηλαδή αν αφαιρούνται δικαιώματα, γιατί για μας αυτό είναι το κριτήριο. Γιατί; Γιατί τα τελευταία χρόνια έχει ενταθεί η επίθεση του κεφαλαίου και των πολιτικών του εκπροσώπων και με τη συμβολή βεβαίως του οργανωτικού κυβερνητικού συνδικαλισμού ξηλώνονται μεθοδικά εργατικά ναυτεργατικά δικαιώματα».

Από την πλευρά της κυβέρνησης, ο υπουργός Ναυτιλίας, Κ. Μουσουρούλης, δήλωσε: «συζητάμε μια διεθνή σύμβαση, η οποία έχει προκύψει κατόπιν ευρύτατης συναίνεσης των βασικών κοινωνικών εταίρων, που είναι και η ιδιοκτησία και οι ναυτεργάτες», υποστηρίζοντας πως στόχος της «είναι η επίτευξη ίσων όρων ανταγωνισμού, που δεν είναι κατ' ανάγκη επιβλαβές για τα συμφέροντα των εργαζομένων».

Επιχείρηση διαστρέβλωσης

Επιχειρώντας να διαστρεβλώσει τη θέση του ΚΚΕ, για τη συγκεκριμένη σύμβαση, ο βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ Γ. Σταθάκης υποστήριξε: «στο Ευρωκοινοβούλιο το ΚΚΕ, ο κ. Τούσσας, υποστήριξε τη σύμβαση της ναυτικής εργασίας και ζήτησε να επικυρωθεί άμεσα επί το σύνολό της». Αμεση ήταν η απάντηση της Δ. Μανωλάκου που στη δευτερολογία της τόνισε:

«Η σύμβαση αυτή συζητήθηκε δύο φορές στο ευρωκοινοβούλιο, στις 14 Μαρτίου 2007, που τοποθετήθηκε ο Θανάσης Παφίλης, ως ευρωβουλευτής, και το 2009. Αναφέραμε και τα θετικά και τα αρνητικά και στην ονομαστική ψηφοφορία εκφραστήκαμε με το λευκό. Από το 2007 μέχρι το 2012 έχουν περάσει πέντε χρόνια. Από τις εξελίξεις και στην εφαρμογή αυτής της συλλογικής σύμβασης, είδαμε και τα θετικά να καταστρατηγούνται. Ξέρετε, σε βαθιά παρατεταμένη οικονομική κρίση του καπιταλιστικού συστήματος, ο πόλεμος στα δικαιώματα των εργαζομένων έχει ενταθεί και είναι κρίμα όταν κάποιος δεν παίρνει υπόψη του αυτές τις εξελίξεις».


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ