Παρασκευή 12 Οχτώβρη 2012
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 14
ΕΡΓΑΤΙΚΑ
ΝΗΣΙΩΤΕΣ
Ομηροι της πολιτικής που υπηρετεί τους εφοπλιστές

Χαρακτηριστικά τα νέα «σενάρια» που κυκλοφορούν

Την αποφασιστικότητα αλλά και τον κυνισμό που διακρίνει όσους προστατεύουν τα συμφέροντα του μεγάλου κεφαλαίου αναδεικνύουν τα «σενάρια» που συνοδεύουν τις τελευταίες μέρες τις διαπραγματεύσεις για τη στήριξη των εφοπλιστών, στο φόντο της όξυνσης της καπιταλιστικής κρίσης.

Κατά τη χτεσινή του επίσκεψη στη Ναυτιλιακή Λέσχη Πειραιά (Λέσχη των εφοπλιστών δηλαδή), ο υπουργός Ναυτιλίας Κ. Μουσουρούλης φέρεται να ανέφερε ότι «η τρόικα πρότεινε να εκκενωθούν τα νησιά με μικρό αριθμό κατοίκων, λιγότερους από 150, ώστε να μην υπάρχει επιβάρυνση του κρατικού προϋπολογισμού», αφού έτσι θα μειωθούν οι επιδοτήσεις για την κάλυψη των άγονων γραμμών! Το υπουργείο Οικονομικών διέψευσε μεν ότι «τέθηκε θέμα, από την τρόικα, εγκατάλειψης νησιών της ελληνικής επικράτειας», ενώ αργότερα δήλωση έκανε και ο υπουργός Ναυτιλίας λέγοντας ότι «ουδέποτε κανείς έθεσε τέτοιο θέμα. Σε όποιον και αν ετίθετο κάτι τέτοιο, μόνο ως πολύ κακόγουστο αστείο θα μπορούσε να εκληφθεί», ωστόσο η συζήτηση έχει «ανοίξει» και τους μόνους που μπορεί να εξυπηρετήσει είναι τους εφοπλιστές, οι οποίοι έτσι κι αλλιώς, νησιά που δεν έχουν γι' αυτούς «ενδιαφέρον» τα έχουν καταδικάσει σε σχετική απομόνωση.

Κατάσταση η οποία, φυσικά, δεν οφείλεται στις απαιτήσεις της «κακής τρόικας», όπως επιχειρούν να πείσουν πολλοί (μεταξύ των οποίων συχνά και η κυβέρνηση), αλλά αποτελεί συνέπεια της πολιτικής που εγκαταλείπει τις θαλάσσιες συγκοινωνίες στο μεγάλο κεφάλαιο, με αποτέλεσμα η μεταφορά ανθρώπων αλλά και εμπορευμάτων να καθορίζεται ανάλογα με την κερδοφορία των εφοπλιστών και όχι τις ανάγκες των νησιωτών, των λαϊκών οικογενειών που ταξιδεύουν για αναψυχή κτλ.

Οι εφοπλιστές με την αντιλαϊκή πολιτική των κυβερνήσεων της πλουτοκρατίας και της ΕΕ να φουσκώνει τα πανιά της επιθετικότητάς τους, την τελευταία 10ετία έχουν αυξήσει τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια πάνω από 450%, μειώνουν τον ακτοπλοϊκό στόλο καθώς ανάλογα με το συμφέρον τους ακινητοποιούν πλοία πετώντας μαζικά τους ναυτεργάτες στη στεριά, εγκαταλείπουν νησιά στο έλεος της απομόνωσης τους χειμερινούς μήνες, ήδη από το τέλος Αυγούστου μέχρι τώρα έχουν δέσει περίπου 10 πλοία (ταχύπλοα και συμβατικά), έχουν «ξεθάψει» 40χρονα σαπάκια τύπου «ΙΕΡΑΠΕΤΡΑ» -δρομολογήθηκε πέρσι από την ΑΝΕΚ, ενώ ήταν παροπλισμένο- και από πάνω, για αυτού του τύπου τις υπηρεσίες, σε αυτό το διάστημα, έχουν τσεπώσει επιδοτήσεις, σε «ζεστό χρήμα» που ξεπερνούν τα 650 εκατομμύρια ευρώ.

Αυτά τα προβλήματα για το λαό θα μεγαλώσουν. Η κρίση και η ένταση του ανταγωνισμού είναι σίγουρο ότι θα επιταχύνει νέες συγχωνεύσεις και εξαγορές στις ακτοπλοϊκές εταιρείες, δημιουργώντας ακόμα πιο ισχυρά μονοπώλια στον κλάδο. Αυτό σημαίνει ενίσχυση της εφοπλιστικής επιθετικότητας, με συνέπεια τη χειροτέρευση της ήδη δραματικής εικόνας της συγκοινωνιακής εξυπηρέτησης των νησιών, ένταση της άγριας εκμετάλλευσης των ναυτεργατών στα καράβια και παραπέρα αύξηση της ανεργίας που ήδη έχει χτυπήσει κόκκινο στον κλάδο.


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ