Σάββατο 31 Μάρτη 2001
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 27
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
ΑΕΡΟΔΡΟΜΙΟ ΣΠΑΤΩΝ
Πανάκριβα πληρώνουν οι επιβάτες την... ταλαιπωρία!

Σοβαρά προβλήματα και χτες προκάλεσαν ταλαιπωρία σε χιλιάδες επιβάτες

Μεγάλη ταλαιπωρία περίμενε και χτες τους επιβάτες που προσέρχονταν στο νέο Αεροδρόμιο Σπάτων, ενώ οι αρμόδιοι του ιδιωτικού αεροδρομίου ζητούν τώρα πίστωση χρόνου, τουλάχιστον, μιας βδομάδας, προκειμένου να ομαλοποιηθεί η κατάσταση.

Αντί των καλύτερων εξυπηρετήσεων, με πρόσχημα τις οποίες οι επιβάτες υποχρεώνονται να πληρώνουν πανάκριβα εισιτήρια και τέλη, βρέθηκαν αντιμέτωποι με πολύωρες καθυστερήσεις και ματαιώσεις πτήσεων, αλλά και με άλλα σοβαρά προβλήματα που προκάλεσαν τις έντονες διαμαρτυρίες τους. Χαρακτηριστικό του «αλαλούμ» που επικρατεί είναι το γεγονός ότι μέχρι χτες το μεσημέρι μόνο δύο πτήσεις είχαν φύγει στην ώρα τους, όλες οι υπόλοιπες έφυγαν με καθυστέρηση από μία μέχρι και 12 ώρες, ενώ τέσσερις πτήσεις της «Ολυμπιακής Αεροπορίας» και συγκεκριμένα αυτές προς Σαντορίνη, Σάμο, Νάξο και Ηράκλειο, ματαιώθηκαν...

Ολα αυτά τα προβλήματα είναι αποτέλεσμα της γενικότερης δυσλειτουργίας των υπηρεσιών, των συστημάτων και μηχανημάτων του νέου αεροδρομίου και αποδεικνύουν ότι δεν είχαν γίνει οι απαραίτητες δοκιμές ή ότι αυτές που έγιναν δεν ανταποκρίνονταν σε πραγματικές συνθήκες πίεσης, αλλά σε πολύ πιο «ήπιες» καταστάσεις.

Εντονες διαμαρτυρίες των επιβατών προς τους υπευθύνους του νέου αερολιμένα, προκάλεσαν ιδιαίτερα οι πτήσεις της «Ολυμπιακής» για Καστοριά και Χανιά. Η πρώτη, ενώ επρόκειτο να αναχωρήσει στις 8.30 π.μ. για Καστοριά μέχρι τις 2 μ.μ. περίπου δεν είχε ακόμη απογειωθεί, ενώ σαν να μην έφτανε αυτό, αποκαλύφθηκε ότι οι αποσκευές τους φορτώθηκαν σε άλλο αεροπλάνο, το οποίο αναχώρησε για... Αυστραλία! Οσον αφορά τους επιβάτες της δεύτερης πτήσης για Χανιά, αντιμετώπισαν μεγάλη ταλαιπωρία, καθώς η πτήση τους έπρεπε να γίνει στις 8.45', αλλά μέχρι αργά το μεσημέρι το αεροπλάνο δεν είχε απογειωθεί...

Προβλήματα ωστόσο υπήρξαν επίσης:

  • Στην αποβίβαση των επιβατών από τα αεροσκάφη, για την οποία χρειάστηκαν πάνω από μισή ώρα, καθώς σε πολλές περιπτώσεις δεν υπήρχαν ούτε λεωφορεία μεταφοράς ούτε σκάλες καθόδου!
  • Στους ιμάντες μεταφοράς αποσκευών, με επακόλουθο να χάνονται πολλές βαλίτσες.
  • Στις ανακοινώσεις των δρομολογίων στους πίνακες αναχωρήσεων - αφίξεων, που είχαν αποτέλεσμα πολλοί επιβάτες να χάσουν τις πτήσεις τους, ενώ η εταιρία του αεροδρομίου υποχρεώθηκε τελικά να προαναγγέλλει τις πτήσεις από τα μεγάφωνα.
  • Σε ελλείψεις από κακούς υπολογισμούς στην κάλυψη και μεταφορά πληρωμάτων κ.ά.

Η «Ολυμπιακή Αεροπορία», μέσω του γενικού διευθυντή εξυπηρέτησης επιβατών Α. Αραβανή, απέδωσε τα προβλήματα στις διαδικασίες που ακολουθεί ο αερολιμένας, ενώ ο γενικός διευθυντής του αεροδρομίου Σπάτων Μ. Μίτσερλιχ, δήλωσε ότι οι καθυστερήσεις πτήσεων που παρατηρούνται, κυρίως αυτές της «Ολυμπιακής», οφείλονται στην ηλεκτρονική σύνδεση των συστημάτων του αεροδρομίου με αυτά της ΟΑ, τα οποία δεν έχουν ακόμη αναβαθμιστεί. Πάντως, σημειώνεται ότι η ΟΑ καλύπτει το 70% των πτήσεων του νέου αεροδρομίου. Σύμφωνα με πληροφορίες, «κόντρες» και διαπληκτισμοί υπήρξαν μεταξύ εταιρίας του αεροδρομίου και άλλων αεροπορικών εταιριών, εκτός της «Ολυμπιακής».

Πάντως, οι γνωρίζοντες υποστηρίζουν ότι τα προβλήματα παρουσιάζονται επειδή και το αεροδρόμιο δεν είναι επιχειρησιακά έτοιμο, αλλά ούτε οι αεροπορικές εταιρίες προετοιμασμένες επαρκώς.

Σύμφωνα με πληροφορίες, στο νέο αεροδρόμιο δε λειτουργούσε μέχρι χτες τελωνείο εμπορευμάτων, με επακόλουθο να μη γίνονται εκτελωνισμοί φορτίων από χώρες πλην ΕΕ. Επίσης, δεν είχαν τεθεί ακόμα σε λειτουργία τα τηλέφωνα της σχετικής υπηρεσίας του αεροδρομίου.

Οι υπεύθυνοι παρέπεμπαν τους ενδιαφερόμενους από τις εταιρίες μεταφορών και διαμεταφορών, σε κινητά τηλέφωνα υπαλλήλων της υπηρεσίας! Με ό,τι αυτό συνεπάγεται για την εξυπηρέτησή τους.

Επιπλέον, λέγεται ότι οι υπεύθυνοι της ΟΑ και των «Κυπριακών Αερογραμμών», που είναι υποψήφιος αγοραστής του εθνικού αερομεταφορέα, στα αιτήματα των μεταφορέων - διαμετοφορέων απαντούσαν ότι θα εξυπηρετηθούν μετά τις 4 του Απρίλη. Ανεπισήμως σημείωναν ότι μόνο τότε θα είναι έτοιμοι να παράσχουν τις υπηρεσίες τους, καθώς η μετεγκατάστασή τους στα Σπάτα έγινε άρον άρον, μόνο και μόνο για να εγκαινιαστεί το αεροδρόμιο στις 28 του Μάρτη.

Αλλά στο αεροδρόμιο Σπάτων, πέραν όλων των άλλων σοβαρών προβλημάτων, δε λειτουργούσαν ούτε οι Αυτόματες Ταμειακές Μηχανές. Γεγονός που οδήγησε εκνευρισμένο επιβάτη να επικολλήσει σε μηχάνημα την αυτοσχέδια επιγραφή: «Μπράβο μ..... ς»!

Σε σύσκεψη που έγινε χτες το απόγευμα στο αεροδρόμιο Σπάτων, οι αρμόδιοι του αεροδρομίου και της ΟΑ συμφώνησαν να χορηγηθούν στον εθνικό αερομεταφορέα επιπλέον τηλεφωνικές γραμμές και να προσδιοριστούν επακριβώς οι χώροι στάθμευσης των αεροσκαφών του, ώστε να εκλείψουν καθυστερήσεις που οφείλονται στην «άγρα» θέσης πάρκιν στην πίστα.

Επισημαίνεται, τέλος, ότι στο ιδιωτικό αεροδρόμιο Σπάτων, τα γραφεία της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας (ΥΠΑ) απέχουν μισή ώρα με τα πόδια από τις κεντρικές υπηρεσίες, ενώ η πρόσβαση των κρατικών αυτοκινήτων στους εσωτερικούς χώρους του αεροδρομίου, γίνεται μετά από έλεγχο της ιδιωτικής ασφάλειας!


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ