Τετάρτη 17 Απρίλη 2013
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 15
ΕΡΓΑΤΙΚΑ
Ξύνονται στην γκλίτσα του τσοπάνη

Να κρύψουν το ρόλο που έχουν αναλάβει στην υπεράσπιση της αντιλαϊκής πολιτικής επιδιώκουν οι δυνάμεις της Αυτόνομης Παρέμβασης (οι συνδικαλιστές της είναι γνωστοί και συγκεκριμένοι όσο και αν τώρα θέλουν να «το παίξουν ανεξάρτητοι») που ως πλειοψηφία στη διοίκηση της Ενωσης Λιμενεργατών έβγαλαν ανακοίνωση, για να απαντήσουν σε δημοσίευμα του «Ρ» και ανακοίνωση των ταξικών ναυτεργατικών σωματείων σχετικά με την ΣΣΕ που συμφώνησε η Ενωση με τον ΟΛΠ. Συλλογική Σύμβαση που έβγαλε στον αέρα ο ίδιος ο ΟΛΠ με σχετική ανακοίνωση και προβλέπει ότι ενσωματώνονται οι εφαρμοστικοί νόμοι για τη μείωση των μισθών των εργαζομένων στο λιμάνι κατά 35%. Στην ίδια Σύμβαση, συμφώνησε και η πλειοψηφία της διοίκησης της ΟΜΥΛΕ όπου πλειοψηφούν ΠΑΣΚΕ, ΔΑΚΕ. Το δελτίο Τύπου της διοίκησης της Ενωσης Λιμενεργατών συμπυκνώνει όλη τη λογική του συμβιβασμού, ενισχύοντας αντιλήψεις του τύπου «υπάρχουν νόμοι τι να κάνουμε», «να αποφύγουμε τα χειρότερα» και από πάνω ζητάνε και τα ρέστα από τις ταξικές δυνάμεις, τις οποίες χαρακτηρίζουν «διασπαστές» του συνδικαλιστικού κινήματος.

Ομως «ξύνονται στην γκλίτσα του τσοπάνη». Γιατί, ΠΑΣΚΕ, ΔΑΚΕ, ΑΠ στις διοικήσεις της Ενωσης Λιμενεργατών και ΟΜΥΛΕ είχαν προετοιμάσει το έδαφος για το τελικό χτύπημα των εργασιακών δικαιωμάτων των εργαζομένων στο λιμάνι, εκφυλίζοντας τους αγώνες ενάντια στην ιδιωτικοποίηση του λιμανιού, προβάλλοντας πλαίσιο για «ανταγωνιστικά λιμάνια υπό τον έλεγχο του Δημοσίου», δηλαδή «όλα μέσα». Υπέγραψαν μνημόνιο με την COSCO, τινάζοντας στον αέρα τον απεργιακό αγώνα το 2009 που έδιναν επί μήνες οι εργαζόμενοι ενάντια στην εισβολή των μονοπωλίων.

Οι ναυτεργάτες, με αδιαμφισβήτητη τη συμβολή των ταξικών δυνάμεων, έχουν κάνει με την τελευταία περίοδο 34 απεργίες σε καθεστώς πολιτικής επιστράτευσης κουρελιάζοντας τα φύλλα πορείας και το νόμο. Ο κανονισμός 3577/92 της Ευρωπαϊκής Ενωσης για την απελευθέρωση των εσωτερικών θαλάσσιων μεταφορών, δηλαδή την εξασφάλιση της ελεύθερης δράσης του κεφαλαίου, την κατάργηση των ΣΣΕ, εφαρμόστηκε αμέσως σε άλλες χώρες, με δραματικά αποτελέσματα σε βάρος των ναυτεργατών με συγκροτημένα δικαιώματα και σε βάρος της ανθρώπινης ζωής στη θάλασσα (βλέπε ναυάγιο COSTA CONCORDIA με πλήρωμα ανασφάλιστο και Βαβέλ). Στην Ελλάδα με τους αγώνες των ναυτεργατών και την πρωτοπόρα συμβολή των ταξικών ναυτεργατικών σωματείων, ακόμα δεν έχει εφαρμοστεί πλήρως.

Τώρα, η κυβέρνηση έχει ενσωματώσει τον κανονισμό της ΕΕ στο νομοσχέδιο του ΥΝΑ. Τα ταξικά ναυτεργατικά σωματεία ΠΕΜΕΝ, «ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ», ΠΕΕΜΑΓΕΝ έχουν συμβάλει ώστε να αναδειχθεί ότι ο αγώνας των ναυτεργατών είναι υπόθεση όλου του λαού, γιατί είναι σε κατεύθυνση ρήξης και ανατροπής της πολιτικής της κυβέρνησης, της ΕΕ των μονοπωλίων. Ποια ήταν η στάση των ΠΑΣΚΕ, ΔΑΚΕ, ΑΠ στις συνδικαλιστικές οργανώσεις του λιμανιού και στην Ενωση Ναυτών; Η διαμόρφωση διεκδικητικού πλαισίου - λάστιχου, που «βγάζει λάδι» την αντιλαϊκή πολιτική και την ΕΕ, καθώς δεν αναφέρει κουβέντα για τον κανονισμό 3577 και στρέφεται απλά ενάντια στη «μνημονιακή κυβέρνηση»...


Α. Ζ.


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ