Τετάρτη 17 Απρίλη 2013
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 14
ΕΡΓΑΤΙΚΑ
ΝΔ - ΠΑΣΟΚ - ΔΗΜΑΡ
Ετοιμοι να τα δώσουν όλα στους εφοπλιστές

Ξεκίνησε χτες στην Ολομέλεια της Βουλής η συζήτηση του νομοσχεδίου του ΥΝΑ. Οι κυβερνητικοί εταίροι διαγκωνίστηκαν και στη στήριξη των επαίσχυντων τροπολογιών που στοχοποιούν ευθέως το ίδιο το δικαίωμα στην απεργία

Οι ναυτεργάτες χτες απήργησαν και διαδήλωσαν (φωτ. από τον Πειραιά) ενάντια στην πολιτική που υπονομεύει τα λαϊκά συμφέροντα προς όφελος των εφοπλιστών
Οι ναυτεργάτες χτες απήργησαν και διαδήλωσαν (φωτ. από τον Πειραιά) ενάντια στην πολιτική που υπονομεύει τα λαϊκά συμφέροντα προς όφελος των εφοπλιστών
Tις θετικές ψήφους της τρικομματικής πλειοψηφίας ΝΔ - ΠΑΣΟΚ - ΔΗΜΑΡ συγκεντρώνει το φιλοεφοπλιστικό και αντιδραστικό νομοσχέδιο για την ανασυγκρότηση του υπουργείου Ναυτιλίας και Αιγαίου, στο οποίο αντέδρασαν χτες με απεργία οι ναυτεργάτες, η συζήτηση του οποίου ολοκληρώνεται σήμερα με την ψήφιση επί των άρθρων και των τροπολογιών.

Με το εν λόγω νομοθέτημα προβλέπεται η κατάργηση των Συλλογικών Συμβάσεων Εργασίας για τα κατώτερα πληρώματα των ποντοπόρων πλοίων, η μείωση των οργανικών θέσεων, η κατάργηση της υποχρεωτικής δρομολόγησης, ιδιωτικοποίηση των λιμανιών, ενώ χτύπημα δέχεται και το δικαίωμα στην απεργία μέσα από τη διοικητική επιτροπή «Ναυτικών Επιτάξεων και Ναυλώσεων».

Μάλιστα, επιχειρείται να προωθηθούν νέα σχέδια επίθεσης στο δικαίωμα της απεργίας αφού σε ρόλο «λαγού» ο γραμματέας της Κεντρικής Επιτροπής της ΝΔ, Μ. Κεφαλογιάννης, έχει καταθέσει τροπολογία σύμφωνα με την οποία στο όνομα της «προστασίας του δημοσίου συμφέροντος» χτυπιέται το δικαίωμα στην απεργία με τη δρομολόγηση «πλοίων ασφαλείας» μέσα σε 48 ώρες από το χρόνο κήρυξης της απεργίας ναυτεργατών, ενώ στο ίδιο πνεύμα κινείται και τροπολογία του βουλευτή του ΠΑΣΟΚ Β. Κεγκέρογλου.

Καταψηφίζοντας το νομοσχέδιο η εισηγήτρια του ΚΚΕ, Δ. Μανωλάκου, κατήγγειλε ότι αυτό εκφράζει την άγρια πολιτική που χτυπά τα δικαιώματα και το επίπεδο ζωής των ναυτεργατών και των νησιωτών και επαυξάνει προκλητικά τα δικαιώματα των εφοπλιστών προκειμένου αυτοί να αυξάνουν απρόσκοπτα τα κέρδη τους.

Και με αυτό το νομοσχέδιο, τόνισε, παραδίδονται βορά στο κεφάλαιο κρατικές υποδομές στρατηγικής σημασίας, όπως τα λιμάνια, ενώ είναι εξόχως εχθρικό και επικίνδυνο για τους ναυτεργάτες, για το λαό και τη χώρα.

Η συγκυβέρνηση, συνέχισε, καταργεί το καμποτάζ στα επιβατικά πλοία με κριτήριο την ανταγωνιστικότητα και την κερδοφορία του κεφαλαίου και ισοπεδώνει τις ελάχιστες θέσεις εργασίας και τα δικαιώματα των ναυτεργατών. Καταργεί, είπε, τις Συλλογικές Συμβάσεις Εργασίας υλοποιώντας τη Συνθήκη του Μάαστριχτ και επιφέρει με τις ατομικές συμβάσεις συντριπτικό χτύπημα σε μισθούς και δικαιώματα των ναυτεργατών.

Με βάση, υπογράμμισε, τα όσα προωθεί η κυβέρνηση οι εφοπλιστές θα δρομολογούν τα πλοία και θα καθορίζουν τα εισιτήρια με κριτήριο την αύξηση της κερδοφορίας τους.

Εκτός των άλλων, είπε η βουλευτής, η κυβέρνηση προωθεί απεργοσπαστικούς μηχανισμούς και αντιμετωπίζει τους ναυτεργάτες ως εχθρούς, όπως δείχνει και η τροπολογία που κυκλοφορεί με πλήρη σύμπνοια των κομμάτων της συγκυβέρνησης για «τα πλοία ασφαλείας».

Πρόκειται, κατέληξε, για ένα αντιδραστικό, αντιλαϊκό, κατασταλτικό και επικίνδυνο νομοσχέδιο και εμείς θα παλέψουμε με το ναυτεργατικό κίνημα και το κίνημα των νησιωτών ώστε αυτό στην πράξη να μείνει στα χαρτιά. Ο λαός, είπε, έχει ανάγκη για σύγχρονες, φθηνές και ασφαλείς ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες, για δημόσια λιμάνια και ναυπηγεία στην υπηρεσία του λαού.

Χαρακτηριστικό της μεθόδευσης για το χτύπημα του δικαιώματος της απεργίας είναι και το ότι ο εισηγητής της ΝΔ, Γ. Πλακιωτάκης, ζήτησε να υπάρξει ρύθμιση για τη δρομολόγηση «πλοίων ασφαλείας» στις περιπτώσεις των απεργιών και να μπορεί ο υπουργός με απόφασή του να καθορίζει τον απαιτούμενο αριθμό πλοίων και τη συχνότητα των δρομολογίων.

Ο εισηγητής του ΣΥΡΙΖΑ, Ν. Συρμαλένιος, ανέφερε ότι η αντιδραστική τροπολογία οδηγεί στην κατάργηση του δικαιώματος στην απεργία και έρχεται αιφνιδιαστικά χωρίς συζήτηση και δημόσια διαβούλευση με τα ναυτεργατικά σωματεία, επιχειρεί δε να δημιουργήσει κοινωνικό αυτοματισμό μεταξύ νησιωτών και ναυτεργατών.

Εκ μέρους του ΠΑΣΟΚ ο Κ. Τριαντάφυλλος συμφώνησε με την τροπολογία, αναφέροντας ότι ο ίδιος είχε θέσει πρώτος το θέμα των πλοίων ασφαλείας και προκλητικά δήλωσε ότι «πρέπει να κατοχυρωθεί το δικαίωμα του ναυτεργάτη στην απεργία και του νησιώτη στη σύνδεση με την ηπειρωτική χώρα».

Κατά την Μ. Ιατρίδη, των Ανεξάρτητων Ελλήνων, το κόμμα της δεν θα είχε κανένα πρόβλημα να στηρίξει το νομοσχέδιο αλλά, όπως είπε, αυτό ενδέχεται να γκρεμίσει όλα αυτά που «υποτίθεται προσπαθεί να συγκροτήσει».

Ο χρυσαυγίτης Ν. Κούζηλος, το κόμμα του οποίου τάσσεται σταθερά υπέρ των εφοπλιστών, χαρακτήρισε το νομοσχέδιο «μνημονιακό», αλλά φυσικά δεν παρέλειψε να λιβανίσει τους εφοπλιστές λέγοντας ότι η ελληνική ναυτιλία είναι «παγκόσμια υπερδύναμη», η οποία μπορεί να βγάλει τη χώρα από την κρίση.

Προκλητική ήταν η εκπρόσωπος της ΔΗΜΑΡ, Μ. Ρεπούση, που δήλωσε ότι συνυπογράφει την τροπολογία για «τα πλοία ασφαλείας» αφού, όπως ανέφερε, «αν η ΔΗΜΑΡ είναι να επιλέξει μεταξύ των καμαρότων και των νησιωτών είμαστε με τους νησιώτες».

Υπερασπιζόμενος το νομοσχέδιο ο υπουργός Ναυτιλίας, Κ. Μουσουρούλης, σημείωσε ότι οι διατάξεις του θα οδηγήσουν σε ισχυροποίηση της ελληνικής ναυτιλίας αφού παίρνονται «δύσκολες αποφάσεις, μακριά από ιδεοληψίες του παρελθόντος που παρεμπόδισαν την ανάπτυξη».

Παρουσίασε σαν μονόδρομο την ιδιωτικοποίηση των λιμανιών, υπερασπίστηκε τα νέα προνόμια των εφοπλιστών και χαρακτήρισε κινδυνολογία τα όσα λέγονται ότι θα αποκλείονται τα νησιά τη χειμερινή περίοδο και θα αυξηθεί η ανεργία των ναυτικών.

Προκλητικά δήλωσε ότι η κυβέρνηση θα συνεχίσει τη φιλοεφοπλιστική της πολιτική ισχυριζόμενος ότι πήρε συγκεκριμένες αποφάσεις αψηφώντας «το πολιτικό κόστος» και επιτέθηκε σε όσους αντιδρούν στην πολιτική της κυβέρνησης λέγοντας ότι «χαϊδεύουν αυτιά».

Σχετικά με την τροπολογία για «τα πλοία ασφαλείας» είπε απλώς ότι αυτή είναι βουλευτική και όχι κυβερνητική.


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ