Τη συγχώνευση των 14 Σχολικών Επιτροπών σε 2, αποφάσισε προχτές κατά πλειοψηφία το Δημοτικό Συμβούλιο της Αθήνας
Με το νέο σχήμα των δύο Σχολικών Επιτροπών που αποφασίστηκε τελικά, υποβαθμίζεται σημαντικά ο αποφασιστικός ρόλος της εκπαιδευτικής κοινότητας στις ανάγκες των σχολείων και στην επίλυση των προβλημάτων που καθημερινά προκύπτουν. Είναι χαρακτηριστικό ότι στο 15μελές σχήμα της κάθε Σχολικής Επιτροπής θα συμμετέχει μόλις ένας γονιός και δύο διευθυντές. Στο ΔΣ της Σχολικής Επιτροπής Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης θα συμμετέχει μόλις ένας μαθητής από το 15μελές του μεγαλύτερου Λυκείου της χώρας. Κι όλα αυτά σε ένα δήμο με 388 σχολικές μονάδες και 54.565 μαθητές στο σύνολο.
Στόχος των συγχωνεύσεων, σύμφωνα με τη διοίκηση, είναι η εξοικονόμηση ανθρώπινων πόρων, το μειωμένο διαχειριστικό κόστος και η πληρέστερη εικόνα των σχολικών δεδομένων. Θέση που προκάλεσε την αντίδραση των παρευρισκόμενων, σημειώνοντας ότι τα σχολεία είναι πρώτα απ' όλα ζωντανοί οργανισμοί. Στις παρεμβάσεις τους, οι εκπρόσωποι των δημοτικών κοινοτήτων, εκπαιδευτικών φορέων και Συλλόγων Γονέων, κατέθεσαν την αντίθεσή τους στις συγχωνεύσεις, υπογραμμίζοντας, ανάμεσα σε άλλα, ότι τα προβλήματα θα ενταθούν, ότι ενέχουν τον κίνδυνο να αυξηθεί το κόστος που ήδη επωμίζονται οι γονείς για τη λειτουργία των σχολείων, ότι δυσκολεύεται η λήψη αποφάσεων τη στιγμή που χρειάζεται.
Από την πλευρά του, ο Νίκος Σοφιανός, μέλος του ΠΓ της ΚΕ του ΚΚΕ και δημοτικός σύμβουλος της «Λαϊκής Συσπείρωσης» σημείωσε ότι από το 2011 μέχρι σήμερα, το ποσό που έχουν εισπράξει οι Σχολικές Επιτροπές έχει μειωθεί πάνω από 50%, ποσό που έχει πληρωθεί από την τσέπη των γονιών. Εκρουσε τον κώδωνα του κινδύνου ότι στον «κόφτη» που ψήφισε η συγκυβέρνηση προβλέπονται και αυτές οι δαπάνες. Υπογράμμισε ότι δεν μπορεί τα προβλήματα των Σχολικών Επιτροπών να αντιμετωπίζονται μόνο από τη σκοπιά της διαχειριστικής λειτουργίας ενός νομικού προσώπου και έθεσε ζητήματα που προκύπτουν σε σχέση με τη συγκρότηση των δύο Σχολικών Επιτροπών και την επιλογή των εκπροσώπων των διευθυντών, των μαθητών, των γονιών. Ο Ν. Σοφιανός στηλίτευσε, τέλος, τη λογική της αυτονομίας της σχολικής μονάδας, αναφερόμενος συγκεκριμένα σε πρόσφατες δηλώσεις του υπουργού Παιδείας, Ν. Φίλη, να αποφασίζει το κάθε σχολείο αν θα κάνει παρέλαση ή προσευχή. «Ποιος μας εγγυάται ότι αυτή τη λογική δεν θα τη δούμε και σε άλλα ζητήματα, όπως για παράδειγμα στην επιλογή μαθήματος ή καθηγητή», σημείωσε.
Τον κίνδυνο να κλείσουν αντιμετωπίζουν αρκετές παιδικές χαρές του δήμου της Αθήνας, καθώς δεν υπάρχουν δεσμευμένα κονδύλια για την αναγκαία ανακατασκευή τους, ενώ η διοίκηση του δήμου φαίνεται να ελπίζει σε χορηγίες. «Θα δεχτούμε λεφτά και χορηγίες και από το διάολο ακόμα», είπε χαρακτηριστικά ο Γ. Καμίνης, στη διάρκεια της χτεσινής συνεδρίασης του Δημοτικού Συμβουλίου, όπου και παρουσιάστηκε η κατάσταση, στην οποία βρίσκονται σήμερα οι παιδικές χαρές της πόλης.
Ο Ν. Σοφιανός στηλίτευσε αυτήν τη λογική και κάλεσε το δήμο ναι διεκδικήσει χρήματα από την κεντρική διοίκηση και να δεσμευτεί ότι δεν θα κλείσουν παιδικές χαρές. Να σημειώσουμε ότι σύμφωνα με τη διοίκηση του δήμου 64 παιδικές χαρές προβλέπεται να ανακατασκευαστούν μέχρι το τέλος του χρόνου. Για τις 32 παιδικές χαρές που είναι προς ανακατασκευή και τις 28 παλαιού τύπου δεν υπάρχει χρηματοδοτική πρόβλεψη και είναι «στον αέρα».