Τρίτη 26 Ιούλη 2016
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 9
ΠΟΛΙΤΙΚΗ
ΑΕΡΟΣΚΑΦΗ P-3B ΤΟΥ ΠΟΛΕΜΙΚΟΥ ΝΑΥΤΙΚΟΥ
Αλλο ένα μέσο βαθύτερης εμπλοκής στους ιμπεριαλιστικούς σχεδιασμούς

Ομολογίες ότι τα 500 εκατ. δολάρια για την αναβάθμισή τους με εργολάβο την αμερικάνικη «Lockheed Martin», αφορούν στους «στρατηγικής σημασίας» στόχους του κεφαλαίου και του ΝΑΤΟ στην Αν. Μεσόγειο

Ο Δ. Βίτσας στη χτεσινή τελετή έναρξης του προγράμματος «εκσυγχρονισμού και αναβάθμισης» των αεροσκαφών Ρ3-Β
Ο Δ. Βίτσας στη χτεσινή τελετή έναρξης του προγράμματος «εκσυγχρονισμού και αναβάθμισης» των αεροσκαφών Ρ3-Β
Ξεκίνησε, χτες, και επισήμως στις εγκαταστάσεις της ΕΑΒ στην Τανάγρα η υλοποίηση του προγράμματος «εκσυγχρονισμού μέσης ζωής και αναβάθμισης επιχειρησιακών συστημάτων» των αεροσκαφών ναυτικής συνεργασίας P-3Β του Πολεμικού Ναυτικού. Αλλο ένα όπλο στα χέρια της ντόπιας αστικής τάξης για βαθύτερη εμπλοκή του λαού και της χώρας στους επικίνδυνους ιμπεριαλιστικούς σχεδιασμούς και οξυμένους ενδοϊμπεριαλιστικούς ανταγωνισμούς.

Το θέμα αφορά συνολικά την αναβάθμιση 5 τέτοιων αεροσκαφών, καθηλωμένων στο έδαφος από το 2009, με συνολικό κόστος 500 εκατ. δολάρια, με εργολάβο την αμερικανική «Lockheed Martin» (εξ ου και οι σημαιοστολισμοί με την... αστερόεσσα χτες στην τελετή έναρξης του προγράμματος, η παρουσία εκπροσώπων της πολυεθνικής, της αμερικανικής πρεσβείας, αλλά και του αμερικάνικου Πολεμικού Ναυτικού που έχει την ευθύνη επίβλεψης του εκσυγχρονισμού) και με εγχώριους υπεργολάβους τις ΕΑΒ και «ISI Hellas».

Τη σύμβαση είχε υπογράψει το 2014 η κυβέρνηση ΝΔ - ΠΑΣΟΚ και ενεργοποίησε η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ - ΑΝΕΛ, στο γνωστό πλαίσιο συνέχειας του κράτους. Το πρώτο τέτοιο αεροσκάφος λέγεται ότι θα είναι έτοιμο τον Αύγουστο 2017.

Μιλώντας, χτες, στην τελετή, ο αντιπρόεδρος Επιχειρηματικών Αναπτυξιακών Πρωτοβουλιών Ευρώπης, Μέσης Ανατολής και Αφρικής της «Lockheed Martin», Δ. Πλέσσας, είπε ότι η υλοποίηση του προγράμματος γίνεται μέσω διακρατικής συμφωνίας με την αμερικανική κυβέρνηση. Ανέπτυξε τις δυνατότητες του αεροσκάφους για ναυτική επιτήρηση, αναγνώριση, έρευνα και διάσωση, ανθυποβρυχιακό πόλεμο κ.ά. Υπερασπίστηκε το προϊόν της εταιρείας του ότι είναι φτηνότερο σε βάθος χρόνου, από άλλα, ανταγωνιστικά αεροσκάφη που προτάθηκαν. Αναφέρθηκε ονομαστικά στον υπουργό και τον αναπληρωτή υπουργό Αμυνας για την υποστήριξή τους στο τέτοιο πρόγραμμα. Εταξε ότι η εγχώρια βιομηχανία (ΕΑΒ και ISI Hellas) θα απορροφήσει περί των 30% των κονδυλίων του προγράμματος (περίπου 150 εκατ. δολ.).

Ο Α/ΓΕΕΘΑ, Ευ. Αποστολάκης, περιέγραψε πως το πρόγραμμα ανατέθηκε στο αμερικάνικο Πολεμικό Ναυτικό, ενώ ο πρόεδρος του ΔΣ της ΕΑΒ Ζαχ. Γκίκας, δίνοντας το γενικό περίγραμμα εκσυγχρονισμού των αεροσκαφών, έθεσε και το ζήτημα της αριθμητικής επάρκειας τεχνικού προσωπικού, ώστε να υλοποιηθούν προσλήψεις και να επανδρωθεί η βιομηχανία όπως χρειάζεται.

«Πολλαπλασιαστής ισχύος» στην Ανατολική Μεσόγειο...

Είναι καθαρό ότι η αναβάθμιση των αεροσκαφών γίνεται για να εμβαθύνει την εμπλοκή της χώρας στους ιμπεριαλιστικούς σχεδιασμούς των ΗΠΑ - ΝΑΤΟ - ΕΕ, καθώς η αναβάθμιση των συγκεκριμένων αεροσκαφών καλύπτει κατά βάση ΝΑΤΟικές ανάγκες και σχεδιασμούς για επεμβάσεις ενάντια σε λαούς της ευρύτερης περιοχής της Ανατολικής Μεσογείου. Ολα αυτά προς γεωστρατηγική αναβάθμιση των ντόπιων επιχειρηματικών ομίλων, ώστε να διεκδικήσουν μεγαλύτερο μερίδιο από τη λεία.

Αλλωστε, ο ίδιος ο αναπληρωτής Υπουργός Αμυνας, Δ. Βίτσας τόνισε, χτες, στην τελετή: «Ο εκσυγχρονισμός των αεροσκαφών αυτών και η μελλοντική επιχειρησιακή τους ενεργοποίηση, μαζί με τα νέα υποβρύχια και τον εκσυγχρονισμό των πλοίων του Πολεμικού μας Ναυτικού, μαζί με την ολοκλήρωση του προγράμματος των πυραυλακάτων, θα αυξήσουν τη μαχητική ισχύ του Πολεμικού Ναυτικού και των Ενόπλων Δυνάμεων και θα αποτελέσουν ένα ακόμα πολλαπλασιαστή ισχύος, όχι μόνο στην περιοχή του Αιγαίου, αλλά και στην περιοχή της Νοτιοανατολικής Μεσογείου, η οποία είναι μέγιστης στρατηγικής σημασίας χώρος για την Ελλάδα (σ.σ: την ντόπια αστική τάξη)».

Στην ίδια γραμμή συνέχισε: «Πρόθεση της κυβέρνησής μας, είναι να ενισχύσουμε τις Ενοπλες Δυνάμεις μας, αυξάνοντας τη μακροπρόθεσμη βιωσιμότητα όλης της αμυντικής μας βιομηχανίας. Θέλουμε η αμυντική μας βιομηχανία να λειτουργεί ως μοχλός ανάδειξης μιας ισχυρής Ελλάδας με λόγο και θέση στα περιφερειακά και διεθνή δρώμενα».

Τέλος, πρόσθεσε, σε άλλη μια επίδοση διαπιστευτηρίων από πλευράς της κυβέρνησης προς την Ουάσιγκτον: «Είμαστε ευτυχείς που συνεχίζεται μια πολύ καλή συνεργασία με τις ΗΠΑ και τις αμυντικές τους βιομηχανίες».

...για τις ανάγκες του κεφαλαίου και του ΝΑΤΟ

Να καταγραφεί και η τοποθέτηση του Α/ΓΕΝ Γ. Γιακουμάκη, ο οποίος αναφέρθηκε ακροθιγώς και στο «συμμαχικό έργο» που θα αναλάβουν τα εν λόγω αεροσκάφη, επιβεβαιώνοντας εμμέσως ότι θα αξιοποιηθούν και σε αποστολές της λυκοσυμμαχίας του ΝΑΤΟ. Σε άλλο σημείο, άλλωστε, της τοποθέτησής του μίλησε για επέκταση του αεροπορικού βραχίονα του Πολεμικού Ναυτικού πέρα από το Αιγαίο, στην ευαίσθητη και σημαντική ζώνη της Ανατολικής Μεσογείου.

Και παραπέρα, «non paper» που είχε εκδώσει η κυβέρνηση ήδη από τον Απρίλη του 2015, ανέφερε επί λέξει: «Από το 2009 μέχρι σήμερα το Πολεμικό Ναυτικό έμεινε χωρίς αεροσκάφη ναυτικής συνεργασίας. Πού είναι το πρόβλημα; Το κάθε αεροσκάφος "P -3" μπορεί να πετά επί 12 ώρες συνεχώς και να ελέγχει τεράστιες περιοχές του Αιγαίου και της νοτιοανατολικής Μεσογείου. Τι ελέγχει; Από κινήσεις υποβρυχίων και πλοίων μέχρι μεταναστευτικές ροές, κ.λπ. Το θέμα δεν είναι κυρίως "ελληνικό" αλλά ΝΑΤΟικό. Το NATO θέλει κάθε μέρα για τις δικές του ανάγκες εναέρια επιτήρηση σε Αιγαίο και νοτιοανατολική Μεσόγειο. Χωρίς αεροπλάνα αυτό δεν μπορούσε να γίνει σωστά. Στην αρχή χρησιμοποιήθηκαν τα C-130, μετά τα... πυροσβεστικά αεροσκάφη και στη συνέχεια πλοία! Μετά έγινε το αναμενόμενο. Τη ΝΑΤΟική επιτήρηση ανέλαβαν οι Τούρκοι που έχουν νέα αεροσκάφη, τα CN-235. Οι Τούρκοι, λοιπόν, άρχισαν να πετούν με "ΝΑΤΟικό καπέλο" και πηγαίνοντας προς νοτιοανατολική Μεσόγειο περνούν απ' όλο το Αιγαίο με τις ευλογίες του NATO».


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ