Παρασκευή 7 Οχτώβρη 2016
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 7
ΠΟΛΙΤΙΚΗ
ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΑΔΙΑΡΘΡΩΣΗ ΤΗΣ ΥΠΑ
Υπερψηφίστηκε η παραπέρα προσαρμογή των αερομεταφορών στην κερδοφορία του κεφαλαίου

Με τις γνωστές όσο και απαράδεκτες συνοπτικές διαδικασίες που επιβάλλει η κυβέρνηση...

Με τις ψήφους του ΣΥΡΙΖΑ, των ΑΝΕΛ και της Ενωσης Κεντρώων υπερψηφίστηκε, χτες, στην Ολομέλεια της Βουλής το νομοσχέδιο της κυβέρνησης με τίτλο «Σύσταση Αρχής Πολιτικής Αεροπορίας, Αναδιάρθρωση της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας και άλλες διατάξεις», με το οποίο προωθείται παραπέρα η στρατηγική της ΕΕ και του κεφαλαίου για «απελευθέρωση» των αερομεταφορών, για την ελεύθερη δράση των μονοπωλιακών ομίλων που δραστηριοποιούνται σε αυτόν τον τομέα.

Το νομοσχέδιο προωθήθηκε με τις καθιερωμένες από την κυβέρνηση συνοπτικές διαδικασίες του «κατεπείγοντος», με το πρόσχημα ότι ήταν ένα ακόμα από τα προαπαιτούμενα για να κλείσει η πρώτη «αξιολόγηση» του μνημονίου (παρότι βέβαια τα εν λόγω αντιλαϊκά προαπαιτούμενα είναι γνωστά εδώ και μήνες...).

Συνοπτικά, προωθείται ο διαχωρισμός των υπηρεσιών της διοικητικής εποπτείας των εναέριων μεταφορών. Οι ρυθμιστικές, κανονιστικές και εποπτικές αρμοδιότητες της αεροναυτιλίας μεταφέρονται σε ένα νέο φορέα, την Αρχή Πολιτικής Αεροπορίας (ΑΠΑ).

Η λειτουργία της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας (ΥΠΑ) υποβαθμίζεται, καθώς συρρικνώνεται η λειτουργία της, σε ένα όργανο παροχής υπηρεσιών της αεροναυτιλίας και διαχείρισης αεροδρομίων και υδατοδρομίων. Ενώ η οργανωτική της δομή, όπως διαμορφώνεται, είτε με τις μετατάξεις προσωπικού είτε με την αφαίρεση δικαιωμάτων του προσωπικού, όπως των ιπτάμενων χειριστών (άρθρο 26 παρ. 2), στους οποίους δεν αναγνωρίζεται πλέον το δικαίωμα στην εκπαίδευση και μετεκπαίδευση στη νέα τεχνολογία και επιστήμη, ανοίγει την πόρτα σε εργολάβους για να καλύψουν τα «κενά» και τις ελλείψεις. Δηλαδή, προωθείται η ιδιωτικοποίηση και εμπορευματοποίηση της υπηρεσίας από το παράθυρο.

Εξάλλου, στην αιτιολογική έκθεση του νομοσχεδίου αναφέρεται ξεκάθαρα ότι «η ΥΠΑ καλείται να αντιμετωπίσει τις νέες προκλήσεις του κλάδου των αερομεταφορών, σε ένα εντελώς καινούργιο περιβάλλον, ιδίως μετά την εφαρμογή στην εσωτερική έννομη τάξη κανονισμών της ΕΕ (...) ένα νέο περιβάλλον, με νέες λειτουργικές παραμέτρους, όπως: Το νέο πλαίσιο ανταγωνισμού στον κλάδο των αερομεταφορών με την εγκατάσταση και λειτουργία νέων εταιρειών (...) η παροχή εκμετάλλευσης αερολιμένων σε ιδιώτες» κ.ο.κ.

Η ΝΔ καταψήφισε το νομοσχέδιο με την κριτική της να εστιάζεται στα «σημεία», όπως ότι με την ΑΠΑ «δημιουργείται ρουσφετολογικός μηχανισμός». Ο βουλευτής της ΝΔ Μ. Βορίδης, βέβαια, έκανε σαφές ότι «συμφωνούμε με τον λειτουργικό διαχωρισμό».

Η Δημοκρατική Συμπαράταξη ψήφισε «παρών», αν και όπως διευκρίνισε ο ειδικός αγορητής της, Γ. Κουτσούκος, «επί της αρχής, θα μπορούσε η κυβέρνηση να εξασφαλίσει και τη δική μας ψήφο» αν «δεν έκανε τακτοποιήσεις». «Παρών» ψήφισε και το Ποτάμι.

Η ναζιστική Χρυσή Αυγή ψήφισε κατά, ασκώντας ουσιαστικά κριτική στην κυβέρνηση ότι δεν υπηρετεί το στρατηγικό στόχο του εγχώριου κεφαλαίου για αναβάθμιση της θέσης του στην ευρύτερη περιοχή. Συγκεκριμένα, ο βουλευτής της Ηλ. Κασιδιάρης ανέφερε ότι η κυβέρνηση «ξεπουλάει τα πάντα» αντί να χαράξει «εθνική πολιτική», όπως «να εφαρμοστεί επιτέλους το περιβόητο δόγμα του ενιαίου αμυντικού χώρου Ελλάδος - Κύπρου. Μία κοινή αποκλειστική οικονομική ζώνη, που θα κάνει την Ελλάδα κυρίαρχη δύναμη στην Ανατολική Μεσόγειο, υπερδύναμη στον πιο νευραλγικό τομέα αυτήν τη στιγμή ενδεχομένως και του πλανήτη»...

Ο δε υπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, Χρ. Σπίρτζης, για να σκιάσει τι ακριβώς προωθεί η κυβέρνηση, προσπάθησε να οξύνει τον καβγά με τη ΝΔ, δηλώνοντας «περήφανος» για το περιεχόμενο του νομοσχεδίου, που ήταν αποτέλεσμα «επιτυχημένης διαπραγμάτευσης» με τους «εταίρους», ισχυριζόμενος ότι «αποτρέψαμε την ιδιωτικοποίηση του εναέριου χώρου», που είχε δρομολογήσει η «νεοφιλελεύθερη πολιτική» της κυβέρνησης της ΝΔ και ότι υπερασπίζεται θέσεις εργασίας και εργασιακά δικαιώματα.

Αρνητικές επιπτώσεις στην προστασία της ζωής και στην άμυνα της χώρας

Το ΚΚΕ καταψήφισε το νομοσχέδιο και απαίτησε μέσω των βουλευτών του να αποσυρθεί.

Οπως ανέφερε ο ειδικός αγορητής του Κόμματος, Χρήστος Κατσώτης, το νομοσχέδιο «υπηρετεί την πλήρη απελευθέρωση των αερομεταφορών και των υπηρεσιών που συνδέονται με αυτές. Βάζει τις βάσεις της ιδιωτικοποίησης, με ό,τι αυτό σημαίνει για ζητήματα όπως της εθνικής κυριαρχίας, της ασφάλειας των πτήσεων, του ελέγχου του εθνικού εναερίου χώρου, της αύξησης του κόστους για τους επιβάτες, καθώς και για τα εργασιακά, ασφαλιστικά δικαιώματα των εργαζομένων στην ΥΠΑ, τα οποία δεν διασφαλίζονται.

Ζητάμε και τώρα την απόσυρσή του. Να παραμείνει στην αποκλειστική αρμοδιότητα του ελληνικού κράτους η ΥΠΑ, για τη διασφάλιση της εθνικής κυριαρχίας και της αποτελεσματικής ασφάλειας των πτήσεων. Η Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας πρέπει να είναι ενιαία, δημόσια, να συμπεριλαμβάνεται και η αεροναυτιλία με όλα τα αεροδρόμια στη δύναμή της και όλες τις αρμοδιότητες. Να είναι ενταγμένη σε έναν ενιαίο φορέα αερομεταφορών, που θα έχει ως αποστολή την εξυπηρέτηση των λαϊκών αναγκών και όχι την κερδοφορία των μονοπωλιακών ομίλων».

Ο κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος του ΚΚΕ Ν. Καραθανασόπουλος επισήμανε ότι το νομοσχέδιο είναι ενταγμένο στη στρατηγική της ΕΕ για τον «Ενιαίο Ευρωπαϊκό Ουρανό», που έχουν αποδεχθεί και οι προηγούμενες κυβερνήσεις. Επιδιώκεται, δηλαδή, «ο περιορισμός του κατακερματισμού του ευρωπαϊκού εναέριου χώρου μεταξύ των εθνικών εναέριων χώρων των κρατών - μελών, των στρατιωτικών και μη στρατιωτικών χρήσεων, των στρατιωτικών και μη στρατιωτικών τεχνολογιών». Στόχος είναι να ενισχυθεί η δυνατότητα και η αποτελεσματικότητα «διαχείρισης της εναέριας κυκλοφορίας προς όφελος των αερομεταφορέων, των εταιρειών δηλαδή που κάνουν τις αερομεταφορές, μειώνοντας το κόστος πτήσης, αυξάνοντας τις κυκλοφοριακές ροές και κατ' επέκταση αυξάνοντας την ανταγωνιστικότητα και την κερδοφορία τους».

«Είναι φανερό», τόνισε, «ότι από το παρόν νομοσχέδιο - και γι' αυτό το ΚΚΕ το καταψηφίζει και στο σύνολο και επί των άρθρων - δημιουργούνται σοβαροί κίνδυνοι για τα κυριαρχικά δικαιώματα της χώρας σε μια περίοδο μάλιστα που τίθενται υπό αμφισβήτηση από την Τουρκία - με τη συμπαράσταση του ΝΑΤΟ - τα κυριαρχικά δικαιώματα της Ελλάδας με τις "γκρίζες" ζώνες στο Αιγαίο και με την αμφισβήτηση της Συνθήκης της Λοζάνης».


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ