Τετάρτη 22 Αυγούστου 2001
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 12
ΠΑΙΔΕΙΑ
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ
Προγραμματίζοντας τα αντιδραστικά βήματα

Με γοργούς ρυθμούς ετοιμάζονται από τα κυβερνητικά επιτελεία τα επόμενα βήματα για την αποτελεσματικότερη εφαρμογή της αντιεκπαιδευτικής μεταρρύθμισης. Ετσι, τα θέματα προγραμματισμού για την Παιδεία μέχρι και το 2004 θα απασχολήσουν το πρώτο μετά τις διακοπές Υπουργικό Συμβούλιο, που θα γίνει αύριο Πέμπτη, ενώ σήμερα στη 1 το μεσημέρι ο υπουργός Παιδείας, Π. Ευθυμίου, θα συναντηθεί με τον πρωθυπουργό, Κ. Σημίτη. Πρόκειται για μια συνάντηση, στην ουσία, καλύτερης προετοιμασίας του Υπουργικού Συμβουλίου.

Ετσι, τα θέματα που θα απασχολήσουν το Υπουργικό Συμβούλιο της Πέμπτης είναι το νομοσχέδιο για την «Οργάνωση των περιφερειακών υπηρεσιών της Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, αξιολόγηση του εκπαιδευτικού έργου και των εκπαιδευτικών, επιμόρφωση των εκπαιδευτικών και άλλες διατάξεις», που το υπουργείο Παιδείας έδωσε ήδη μέσα στο κατακαλόκαιρο στις εκπαιδευτικές Ομοσπονδίες. Θα γίνει, επίσης, και ένας συνολικός απολογισμός σε όλες τις αντιδραστικές αναδιαρθρώσεις που προωθήθηκαν στην εκπαίδευση τον τελευταίο χρόνο.

Επίσης, στον γενικότερο σχεδιασμό που υπάρχει για την πορεία της εκπαίδευσης είναι και το νομοσχέδιο για την πρόσληψη των αναπληρωτών, το οποίο είναι προγραμματισμένο να ψηφιστεί αύριο Πέμπτη στο Θερινό Τμήμα της Βουλής, σε μια και μόνο συνεδρίαση. Υπενθυμίζεται, ότι μέσα στο κατακαλόκαιρο το υπουργείο Παιδείας θέτοντας τους εκπαιδευτικούς σ' έναν «μαραθώνιο δρόμο», τους κάλεσε με σχετική εγκύκλιο να υποβάλουν ξανά αιτήσεις σε περίπτωση που επιθυμούν το διορισμό τους.

Επισημαίνεται, επίσης, ότι το υπουργείο Παιδείας σε μια προσπάθεια να «χρυσώσει το χάπι» και να περάσει το τριπλό νομοσχέδιο για την αξιολόγηση-διοίκηση-επιμόρφωση όσο γίνεται πιο ανώδυνα, επικαλέστηκε τον «εκδημοκρατισμό» και την «αναβάθμιση», που θα συντελεστεί με το νομοσχέδιο αυτό, χωρίς όμως να λάβει υπόψη του την αντίδραση των εκπαιδευτικών Ομοσπονδιών για την αξιολόγηση-χειραγώγηση, αλλά και τα υπόλοιπα μέτρα που προωθούνται.

Βαθαίνει η χειραγώγηση του εκπαιδευτικού

Συγκεκριμένα, με το θέμα της αξιολόγησης, το νομοσχέδιο οδηγεί στην πλήρη υποταγή και χειραγώγηση των εκπαιδευτικών, αφού συνδέεται το αποτέλεσμα της αξιολόγησης με την υπηρεσιακή εξέλιξή τους. Αποτελεί, επίσης, στην ουσία επαναφορά του πλαισίου που εισήγαγε ο νόμος 2525/97 για την εκπαιδευτική «μεταρρύθμιση». Στόχος του υπουργείου Παιδείας είναι η αποτελεσματικότερη εφαρμογή της αντιεκπαιδευτικής πολιτικής του και έτσι με το τριπλό νομοσχέδιο επιχειρεί μέσα από έναν διοικητικό μηχανισμό να μπορεί καλύτερα να υποτάξει το έργο του εκπαιδευτικού αλλά και τον ίδιο.

Μακριά από το αίτημα των εκπαιδευτικών για ουσιαστική επιμόρφωση με ευθύνη των πανεπιστημίων βρίσκονται και οι ρυθμίσεις του δεύτερου σκέλους του νομοσχεδίου. Σύμφωνα μ' αυτό προβλέπεται η σύσταση του Οργανισμού Επιμόρφωσης των Εκπαιδευτικών (ΟΠΕΚ), ο οποίος θα σχεδιάζει κεντρικά την επιμόρφωση και παραπέμπει σε προσπάθεια πολιτικού ελέγχου της διαδικασίας της επιμόρφωσης ανάλογα με τις πολιτικές επιλογές που κάθε φορά ακολουθούνται.

Τέλος, σε ό,τι αφορά στο τελευταίο σκέλος για την οργάνωση των περιφερειακών υπηρεσιών της εκπαίδευσης, συγκροτείται μία διοικητική πυραμίδα, στην κορυφή της οποίας θα βρίσκονται οι 13 περιφερειάρχες, οι οποίοι θα διορίζονται από το υπουργείο Παιδείας.

ΠΑΡΟΜΟΙΑ ΘΕΜΑΤΑ
Ψηφίστηκε η αξιολόγηση - χειραγώγηση (2002-01-23 00:00:00.0)
Πολλαπλοί και... μακρόπνοοι στόχοι (2002-01-13 00:00:00.0)
Να αποσυρθεί το νομοσχέδιο (2002-01-11 00:00:00.0)
Στόχος η χειραγώγηση των εκπαιδευτικών (2001-11-25 00:00:00.0)
Προετοιμάζεται η χειραγώγησή τους (2001-01-13 00:00:00.0)
Σχολεία και εκπαιδευτικοί στην υπηρεσία της αγοράς (1998-07-29 00:00:00.0)

Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ