Σάββατο 25 Αυγούστου 2001
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 12
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
ΕΠΤΑΜΗΝΟ 2001
Εισβολή νέων αυτοκινήτων

Στα 273.000 ανήλθαν τα οχήματα που κυκλοφόρησαν για πρώτη φορά το διάστημα Γενάρη - Ιούλη

Στους υψηλούς ρυθμούς του 2000, συνεχίζονται οι πωλήσεις νέων οχημάτων, το επτάμηνο Γενάρη - Ιούλη 2001, σύμφωνα με τα στοιχεία της ΕΣΥΕ, εξέλιξη η οποία έχει οικονομικές, αλλά και περιβαλλοντικές επιπτώσεις. Σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία της ΕΣΥΕ, το επτάμηνο Γενάρη - Ιούλη 2001 τα οχήματα που κυκλοφόρησαν για πρώτη φορά ανήλθαν σε 272.823, αριθμός που είναι μειωμένος κατά 2% ως προς τα αντίστοιχα επίπεδα του 2000. Το μήνα Ιούλη όμως τα νέα οχήματα ανήλθαν σε 45.998 έναντι 42.457 τον Ιούλη του 2000, ή ποσοστό αύξησης 8,3%. Αν η τάση αυτή συνεχιστεί και τους υπόλοιπους 5 μήνες του χρόνου, τότε είναι πολύ πιθανό οι νέες πωλήσεις οχημάτων να ξεπεράσουν τα θεωρούμενα πολύ υψηλά επίπεδα του 2000.

Από τα αναλυτικά στοιχεία της Στατιστικής Υπηρεσίας προκύπτει ότι από τα 272.823 νέα οχήματα, τα 226.083 είναι αυτοκίνητα και τα 46.740 μοτοσικλέτες. Από μια νέα ανάλυση των αυτοκινήτων προκύπτει ότι τα 195.395 είναι επιβατικά αυτοκίνητα, τα 1.200 λεωφορεία και τα 29.488 φορτηγά.

Η αυξημένη αγορά νέων οχημάτων, έχει βέβαια οικονομικές επιπτώσεις. Η έλλειψη κλάδου αυτοκινητοβιομηχανίας στην Ελλάδα, την κάνει δέσμια των εισαγωγών από παραγωγές χώρες, στις οποίες κατευθύνεται ένα σεβαστό ποσό συναλλάγματος. Ασφαλώς ένα σημαντικό ποσοστό του εμπορικού ελλείμματος της χώρας οφείλεται στις αυξανόμενες εισαγωγές οχημάτων, κεφάλαια τα οποία πρέπει να επαναεισρεύσουν είτε με δανεισμό είτε με άλλες μορφές, ώστε να μη διαταραχτεί το ισοζύγιο κεφαλαίων. Σημαντικότερο όμως είναι το πρόβλημα που δημιουργείται στους αγοραστές των αυτοκινήτων. Σε εποχές δύσκολες όπου στα λαϊκά εισοδήματα ανοίγονται συνεχώς νέες «τρύπες», οι εισαγωγείς αυτοκινήτων, σε συνεργασία με τις τράπεζες, προωθούν τα νέα χρηματοδοτικά σχήματα (αγοράζεις τώρα και πληρώνεις μετά από 48 μήνες κλπ.) καταφέροντας να διατηρούν «ζεστή» την αγορά των αυτοκινήτων. Μάλιστα, σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία, παρατηρείται στροφή των αγοραστών από τα μικρομεσαίου κυβισμού αυτοκίνητα (900 - 1.300 κ.ε.) στα μεσαία (1.400 - 1.600 κ.ε.) και σε αυτοκίνητα ποιοτικά καλύτερα με τιμές να κυμαίνονται στα 6 - 7 εκατ. δραχμές. Αυτός βέβαια που επιβαρύνεται, έστω και αν έχει την αυταπάτη ότι οι έμποροι αυτοκινήτων χαρίζουν χρήματα, είναι τελικά ο αγοραστής, ο οποίος πληρώνει για 3-4 χρόνια τοκοφόρες δόσεις με επιτόκιο 7-8%. Οι κερδισμένοι βέβαια είναι οι αυτοκινητοβιομηχανίες, οι έμποροι, οι τράπεζες και το κράτος που εισπράττει τους σχετικούς δασμούς.


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ